جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶

خوراکی‌هایی برای طبع‌های مختلف غذایی

جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 217517
محقق طب اسلامی و سنتی با معرفی خوراکی‌های بی‌ضرر برای بدن از دیدگاه طب سنتی عنوان کرد: «امید است این دیدگاه در جامعه ترویج پیدا کرده و به عنوان معیار سبد خانوار خانواده‌ها قرار گیرد.»
محقق طب اسلامی و سنتی با معرفی خوراکی‌های بی‌ضرر برای بدن از دیدگاه طب سنتی عنوان کرد: «امید است این دیدگاه در جامعه ترویج پیدا کرده و به عنوان معیار سبد خانوار خانواده‌ها قرار گیرد.»

به گزارش سینانیوز، دکتر حسن اکبری گفت: این غذا‌ها و خوراکی‌ها را به دسته گوشت‌ها که شامل گوسفند، شتر، پرندگان خشکی باستثنای مرغ و لبنیات که متشکل از خامه، سرشیر، پنیر با گردو (صرفاً برای شام) و میوه و سبزیجات و همچنین صیفی‌جات که شامل انگور، خرما، زیتون، سیب، انار، لیموشیرین، نارگیل، پرتقال و نارنگی شیرین، انبه، سبزی خوردن (به جای سالاد خیار و گوجه و کاهو)، سیر، پیاز و سایر سبزیهای غذا مثل سبزی آش، سبزی کوکو، هویج و کلم، کرفس خربزه، گرمک است تقسیم بندی کرد.

این محقق طب اسلامی و سنتی همچنین در بخش حبوبات از نخود، لپه، لوبیا و در بخش غلات از گندم و جو نام برد. وی همچنین درباره روغن‌های سالم و با کلسترول پایین اشاره کرد و روغن کوهان ش‌تر، روغن حیوانی (روغن کرمانشاهی)، روغن دنبه، روغن زیتون، روغن کنجد اشاره کرد. وی همچنین در بخش خشکبار به پسته، فندق، نخودچی، کشمش، تخمه، انجیر خشک، توت خشک، برگه هلو و زردآلو، بسنده کرد.

اکبری در ادامه افزود: «تمام غذاهای سنتی ایرانی با گوشت گوسفند، شتر مرغ، بوقلمون، بلدرچین در صورت نیاز به کاهش وزن به‌‌ همان میزان از مقدار ناهار کم نمائید. می‌توانید به جای استفاده از چای از عرقیات سنتی و دم کرده زعفران براساس نوع مزاج خود استفاده نمائید. به جای قند و شکر از خرما و عسل استفاده کنید.»

وی همچنین گفت: «می‌توانید به جای شیرینی‌های مصنوعی خشک و‌ تر از شیرینی‌های طبیعی مانند خرما و انجیر و از شیرینی‌های سنتی با روغن‌های حیوانی استفاده نمائید. آب جوش و خرما و یا آب جوشیده ولرم شده نیز بهترین نوع مصرف آب است.»

در بخش بعدی این مصاحبه از خوراکی‌هایی که به هیچ وجه مصرف آن‌ها به خانواده‌ها توصیه نمی‌شود نام برده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *