جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

پورمحمدی: مقابله بافساد مدشده است

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 424274
وزیر دادگستری گفت: این روزها مقابله با فساد مد شده است، در حالی که ۲۰ سال بی‌توجهی شده و حالا توقع دارند دولت ۲ ماهه و ۶ ماهه فساد را از بین ببرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نتیجه فعالیت ها در حوزه کودک را در قالب گزارش جامع به دستگاه ها ارائه می کنیم، گفت: در اجلاس اخیر سازمان ملل که با حضور NGOها برگزار شد، گزارش خوبی ارائه کردیم و حتی در گزارش اخیر حقوق بشر حتی منتقدین ایران هم موضوع رسیدگی به کودکان را در ایران خوب گزارش کردند.

وزیر دادگستری در مورد وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: در شناسایی اموال جدید توفیقی نداشتیم، اما در حال قیمت‌گذاری اموال وی هستیم که متاسفانه بخش عمده آن در خارج از کشور است.

وی درمورد وضعیت بهداشت دهان و دندان در زندان ها که برخی نمایندگان انتقاد داشتند، افزود: در این مورد قرار شد با وزیر بهداشت نشست مشترکی با سازمان زندان ها داشته باشیم.

پورمحمدی در مورد تشکیل سازمان مبارزه با فساد تصریح کرد: نظر دولت برای ایجاد چنین سازمانی مثبت نیست. به عنوان یک متخصص می گویم که این نوع سازمان ها کمکی نخواهد کرد؛ چراکه موازی‌کاری با سازمان‌های نظارتی است. ما قانون، دستورالعمل و دستگاه در این خصوص کم نداریم و باید به سمت پیشگیری از فساد برویم. امروز مقابله و مواجهه با فساد مد شده و همه می گویند «چه شد و چه شد». ۲۰ سال است که توجهی به این موضوع نشده و حالا توقع دارند دولت ۲ ماهه و ۶ ماهه فساد را از بین ببرد. البته دولت عزم جدی دارد و از همه ظرفیت ها استفاده می کند، اما ۵ هزار میلیارد کسری در پرونده زنجانی و هزاران شعبه غیرقانونی موسسات مالی و میلیاردها تومان معوقات بانکی برای یک روز و دو روز نیست.

وزیر دادگستری در پاسخ به اینکه قرار بود معاونت های جدیدی در این وزارتخانه ایجاد شده و افراد جدیدی هم منصوب شوند، توضیح داد: به زودی این کار انجام می شود.

پورمحمدی همچنین اعلام کرد: سامانه بر خط دریافت شکایت شهروندان در مورد گران‌فروشی و کم‌فروشی به زودی ایجاد خواهد شد و باید بگویم که شخصا اعتقادی به بگیر و ببند ندارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
جناب پور محمدی شما چرا
شما که همیشه مسئولیت های مهم داشته اید
وزیر سازمان بازرسی و.....