سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱۰
۴۱

دلیل بازگشت به سپاه/ ماجرای شعار دادن در حضور رهبر

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 424076
فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: من هرجا که احساس خطر کنم سعی می‌کنم آنجا حاضر شوم لذا امروز باتوجه به وضعیت حساس منطقه احساس خطر کردم و لباس سبز پاسداری را بار دیگر بر تن کردم.
دلیل بازگشت به سپاه/ ماجرای شعار دادن در حضور رهبر
به گزارش جهان به نقل از فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در خبرگزاری فارس و در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگاران فارس، مباحث مختلفی را مطرح و به تشریح موضوعات از جمله بازگشت به سپاه پاسداران پس از ۱۸ سال، تبیین تلاش دشمن برای توسعه جنگ‌های نیابتی به مرزهای ایران، تهدیدات نظامی اخیر علیه کشورمان، وضعیت منطقه، دفاع مردم یمن، آزادسازی خرمشهر، شایعه نجات فرماندهان از اعدام در زمان جنگ و آخرین مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت مطرح کرد که مشروح این مصاحبه به‌زودی منتشر می‌شود.

با توجه به اینکه محسن رضایی پس از ۱۸ سال با لباس رسمی سپاه در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) که روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد، حضور یافت،‌ آنچه در ادامه می‌آید جزئیات بازگشت وی به سپاه پاسداران و سطح همکاری وی با سپاه است:

محسن رضایی درباره چرایی و سطح بازگشت خود به سپاه پاسداران اظهار داشت: بنده ابتدا از رهبر بزرگوار انقلاب تشکر می‌کنم که ما را مفتخر کردند که این لباس سبز را که لباس شهادت، غیرت و ایستادگی است بپوشم لذا از اینکه این افتخار را به من دادند صمیمانه از ایشان تشکر می‌کنم.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران تاکید کرد: این موضوع به روحیات بنده باز می‌گردد؛ من هر جا که احساس خطر کنم سعی می‌کنم آنجا حاضر شوم.همچنان که روزی در اقتصاد احساس خطر کردم لباس سبزم را از تن در آوردم امروز نیز با توجه به وضعیت حساس منطقه احساس خطر کردم و لباس سبز پاسداری را بار دیگر بر تن کردم.

وی ادامه داد: البته در کنار کارهای سیاسی و فرهنگی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام می دهم به فرماندهان نیز برای انتقال تجارب و مشورت کمک و به فعالیت های خود در امر سیاستگذاری و کمک به قوای سه گانه ادامه می‌دهم. در حال حاضر ریاست کمیسیون اقتصاد کلان و دبیری مجمع بر عهده اینجانب است که انجام وظیفه می‌کنم.

*عربستان به حوادث دیگری در منطقه دست می‌زند

رضایی تصریح کرد: مسئله امنیت و اقتدار هم مهم است و این حرکتی که عربستان در یمن و برخی دیگر در بحرین و سوریه شروع کرده اند ادامه خواهند داد. متأسفانه باید بگوییم احتمال دارد عربستان به حوادث دیگری در منطقه دست بزند؛ البته الان نمی‌توان به طور دقیق گفت که چه حرکتی انجام خواهد داد اما به نظر می رسد عربستان به جز یمن دست به ماجراجویی دیگری بزند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: سیاست آمریکا و صهیونیسم این است که اعراب را رو به روی ما قرار دهند و آنها را با ما درگیر کنند بنابراین احساسم این است که در حال حاضر باید لباس پاسداری را بپوشم و در کنار فرماندهان باشم. البته همانطور که می‌دانید لباس سبز را از روز راهپیمایی روز قدس پوشیدم البته آن زمان چون هنوز مقام معظم رهبری تصویب نکرده بودند از این رو بنده بدون درجه و کلاه و با همان لباس پاسداری سال‌های اول انقلاب به صحنه آمدم.

*امیدوارم به برادران شهیدم بپیوندم

وی با بیان اینکه پس از اینکه رهبر معظم انقلاب تصویب کردند من آماده هر نوع همکاری که ایشان لازم بدانند هستم و کاملا آماده‌ام، گفت: من خود را سرباز رهبر انقلاب و ملت ایران می‌دانم و امیدوارم موقعیتی فراهم شود که به برادران شهیدم بپیوندم و این همه فاصله بین ما نباشد.

رضایی خاطرنشان کرد: البته وظیفه‌ای که در حال حاضر به عهده دارم و مقام معظم رهبری تصویب کرده‌اند این است که تجارب خود را به فرماندهان و نسل‌های آینده منتقل کنم؛ که این کار را در کنار مسئولیت هایی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر عهده دارم انجام خواهم داد. به نظر من کادرسازی برای آینده کشور بسیار مهم است. معتقدم در کشور شهید باقری‌ها، همت‌ها و باکری‌ها هستند و ما باید آنها را از بین جوانان گمنام شناسایی و دست آنها را بگیریم و برکشیم و همچنان ایران قهرمان پرور را ان‌شاءالله داشته باشیم.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران درباره ماجرای شعار دادن در مراسم دانشگاه امام حسین(ع) پس از سخنان رهبر انقلاب چه بود تصریح کرد: ماجرا این‌طور بود که من کنار حضرت آقا ایستاده بودم. دیدم فرمانده کل قوا روی همین فراز، مصرّانه تاکید کردند که "من خبر دارم برخی از این سران قصد دارند جنگ‌های نیابتی را به مرزهای ما بکشانند، اگر این کار را کنند ما جواب محکمی به آنها خواهیم داد". احساس کردم باید لبیک قوی به رهبر انقلاب بدهیم بنابراین‌ گفتم «الله اکبر» و دیگر دانشگاهیان نیز همه همراهی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بعد از فتنه 88 من به ایشون به دیده شک نگاه میکنم و احساس میکنم ایشون به فرصت بیشتر توجه میکنن تا خطر!!!
ج س همدانی
Iran, Islamic Republic of
یادم هست الکی می گفت جنگ حتمی است ، در شهر ملایر سخنرانی داشتم و سوالی دستم رسید که رضایی گفته جنگ حتمی است و سخنران هفته قبل گفته بود رضایی درست می گوید ، من گفت هیچ کشوری جرات حمله به ایران را ندارد
پیشنهاد دادم بعد از یکسال اینجانب و سخنران قبلی را برای مناظره دعوت کنند که هنوزم منتظرم جلسه مناظره ای باشد ببینم چه کسی راست می گوید
حالا هم می گویم احدی جرأت حمله به ایران را ندارد
جواد
United States
اشتباه میکنید.
نگاه صفر و صدی نداشته باشید همان طور که رهبر انقلاب ندارند. ما نباید برخورد حذفی با کسانی داشته باشیم که حداقل های انقلابی و خودی بودن را دارا هستند.
در عین حال که قصد تخطئه شما را هم ندارم. شما هم دغدغه انقلاب دارید و نگرانی برحقی است.
به این بابا مشکوک هستم... یهو رفت یهو اومد حالا هم که داغ از آش.... خلی مشکوکم... جهان ببین من بهت گفتم
آقای مشکوک! اگر امثال رضایی ها، صفوی ها و همت ها و باکری ها نبودند امثال شما و خانواده اتان احتمالا دربست در خدمت رژیم صدام بودید.
امیر
Iran, Islamic Republic of
این اقا با این حرفها میخواد جوانان ارزشی رو هیجانی کنه وسکان فکری اونا را در دست بگیره
مجید
اولا موضع دوپهلوی ایشان در فتنه 88 به ضرر نظام بود
ثانیا فیلم انتخاباتی ایشان در انتخابات اخیر هم سیاه نمایی انقلاب و ظلم به نظام بود
به نظر میرسد ایشان نباید احساس خطر کنند و الا همان جا را با خطر مواجه می سازند.
Romania
بهترین موضع رو سال هشتاد وهشت داشتند وگرنه ازنسر رهبری و شورای نگهبان دوباره تاییدنمیشدند...فیلم انتخاباتیشون از دردایی مردمی بود که امثال تو بی خبرین از اونها...حرف حق مردم رو پخش کردن سیاه نمایی نیست ظلم نیست...مگه اون پیرمردی که گفت ارزوی خوردن یه تیکه گوشت بدل بچه هام مونده دروغ میگفت؟؟؟خداروشکر رهبرمون هستند وخواهندبود تا امثال شما چیزی رودست نگیرید...زنده باد رهبر ...
احسنت
نکه موضع احمدی نژاد در خصوص فرمان رهبری درست بود و منجر به قهر و خانه نشینی نشد.
reza
با سلام لطفا متن کامل صحبتهای جناب رضایی را برای ایمیل من ارسال نمایید. با تشکر فی اما
ن الله
چرا سرچ نمی کنی برادر ؟
علی
وقتی حضرت آقااجازه دادن دیگه جای شک وشبهه نیست منطقی باشید.
Iran, Islamic Republic of
اگر اقای رضایی نمیامد یه جور
حالاکه اومده یه جور
اخه وقتی رهبر انقلاب تشخصی دادن شما در چه خدی هستید که بخواهید نظر بدید
ایشان از اقا اجازه چوشیدن لباس را گرفته اند
شما نظردهی میکنید...
درود بر آقای رضایی
درود بر آقای روحانی
و سلام بر رهبر عزیز
هومن
نوعی خصلت روحی - روانی مشترک بین آقای محسن رضایی و آقای اکبر هاشمی وجود دارد. آنان - تا کنون - ابتدا اعلام می کنند که در یک موضوع خاص احساس خطر کرده اند، سپس از همان جا شروع به عملیاتی می کنند که باعث بحران واقعی برای نظام می شود.
در اخبار آمده بود رهبر انقلاب صرفا برای تدریس با ورود ایشان موافقت کرده اند و به نظر من این خود گویای نگاه رهبر است.
Romania
آقای رضایی چرا در فتنه سعی نکردید چرا آب به آسیاب دشمن ریختید وچرا .....
ابوالفضل
ازاین شعار گوها در رکاب امیر المومنین هم بود باید دقت داشت و همه جوانب و سیرتاریخی تحولات این آقارو بررسی کرد مواضع زمان جنگ ایشان جلبه اگه مطالعه کرده باشین من مشکوکم ملاک شخص شخیص آیت الله عظمی خامنه ای هست والسلام یا علی
وقتی برای اقتصاد احساس خطر کردی و رفتی که مثلا درستش کنی حالا چیکار کردی بعد از این مدت . یعنی الان این اوضاع داغون اقتصاد دست پخت حضرتعالی هست یا این که نتونستی کاری کنی برگشتی به حوزه امنیت . اقا محسن خواهشا اون کاری که با اقتصاد کردی یا نکردی با امنیت نکن.
علی
شما خیلی کوچکتر از اونی هستید بخواهید درباره فرمانه کل فرمانهان سپاه صحبت کنید.فتنه فتنه فتنه جمع کنید بابا
ادیب
درود بر سردار بزرگ ایران زمین یادگار8سال جنگ تحمیلی هنوزم اقا محسن ما برادر محسن شهید همت خرازی باکری ها باقری کاوه ردانی پور وبقيه سرداران شهید وزنده است حرمت بزرگ سردار ایران زمین برهمگان واجب است حتی شما که ازیکسری موش میترسی
مسعود دیپلمات
جناب اقای دکتر سرلشکر رضایی، سلام
شعاردادن در تایید و یا تکذیب آنهم در کسوت سربازی که البته باید مطیع امر باشد شایسته نیست. جنابعالی احتمالا" پادگان را با میتینگ انتخاباتی اشتباه گرفتید. ثانیا" اگر قرار بود چنین کاری هم انجام شود، بزرگتر از شما و داغ تر از شما هم در جمع ، وجود داشته اند.
موفق باشید.
زهرا
با سلام. الان ایشون در این 18 سال چه گلی به سر اقتصاد ایران زدند ویا در سیاست (در فتنه 88 ایشان هم مثل بقیه حرف از تقلب زد و بعد هم آن نامه را نوشت . ایشان ظاهرا دست به نامه نویسیشان بسیار خوب است.نامه قبل از قطع نامه 598 .که امام اسم ایشان را آورده است. من بعد را خدا به خیر کند.
زهرا
ایشون برای کی احساس خطر می کنه. این مشخص نیست در عملکردش.
علی
United States
ای بابا ،ماها چه بدعادت شدیم به همه وهمه چیز شک داریم الا خودمان ،یکی پیدا میشه به یکی شک نداشته باشه،تازه اینهمه به همدیگه شک داریم.چی شده تانداشته باشیم،بهتره نداشته باشیم تابا انگشت اشاره نگن این آدم ، آدم شکاکیه ...به هرحال بهتره منطقی به اطراف ومنطقه نگاه کنیم،گذشته ها به رنگهای تاریخ پیوست،امروز وفرداروبچسب،..ای شکاک
خیلی مشکوکه این آقا.
مینو
من هر وقت این آقا پیداش میشه احساس خطر میکنم
Iran, Islamic Republic of
اشتباه می کنید آقای رضایی انسانی مومن متدین و و رزمنده ای فداکار است چونکه حقیقت را میگه و افراطی نیست ازش خوشتان نمی آد حداقل از فرمانده فعلی سپاه به مراتب کاربلدتر و مجرب تر است.
م .س
خیلی ها در عرصه اقتصاد کار جهادی کردند ولی لباس سبز را هم در نیاوردند.
محمدی
من سخنم با کسانی هست که کامنت گذاشتن واقعا به انسانی الهی چون رضایی بدبین هستید .حالا من به خود شما و انقلابی بودن شما شک دارم نه به کسی که یار امام ورهبری هست . کمی منصفانه قضاوت کنید.
پارسایان
باسلام .من هم از نظرات شما رنجیدم خدا کن آقا محسن نرنجد چون شما بصیرت کافی ندارید . با جاهلانی چون شما باید چکار کرد .آخه کج فهم هستید نیروهای مخلص نظام را دلسرد نکنید .بگذارید کارشون بکنند شما که از اقا (رهبری ) جلوتر نیست
محمدخداوردی
Iran, Islamic Republic of
سردار سر لشکر دکتر
ای کاش از اول تو همی نلباس میموندی-حیف شد به دنبال سیاست رفتی-
ای کاش دکتر قالیباف هم تو همون لباس میموند
انشاء الله كه از روي نيت پا و صداقت در عمل و يكرنگي بين گفتار و كردار ,مجددا" لباس مقدس پاسداري از ارزشهاي اين نظان مقدس بر تن كرده باشندو انشاءالله كه اين كار ايشان سياسي بازي و سوءاستفاده از موقعيتها و دوز و كلك و دريك كلام درس پس دادن به استاد اعظم مجمع تش ...خيس!! نباشد!!!
جهان نامردي اگه نظر منو سانسور كني.
چی بگیم. من امیدوارم ایشان همانطور که رهبری بزرگوار به ایشان توصیه فرموده بودند که از سپاه نروند، و ایشان به تشخیص خودش رفت، حالا که برگشته بتواند جبران مافات کند.
Iran, Islamic Republic of
برادر محسن آمد. دیگه کار همه تمام دشمنان است!!!!!!! راست میگم ها. فکر نکنید خالی بستم!!!!!!!!!
ایشون کارنامه ی خوبی در انتخابات 88 ندارند و اعتراض ایشان به نتایج کمتر از موسوی و کروبی نبود.بنده که بشخصه هیچوقت اعتمادم به ایشون بر نمیگردد.چون هنوز معذرت خواهی از رهبر و مردم نکرده.
بصیر
آقای رضایی شاید سپاه مانند گنجی وکلاهی داشته باشد اون هم انگشت شمار است ولی مانند شهید افشردی باهوش و ولایی خدا را شکر زیاد دارد نیازی به جنابعالی ندارند همیشه ناقوس یاس ونا امیدی را شما بصدا در می آورید.نکنه ماموریت از طرف هاشمی دارید
اسماعیل
جدا تعجب میکنم.نمیدونم چرا برخی افراد خودشان را اگاه تر از رهبر معظم میدانند و به چنین موردی به دیده شک نگاه می کنند.ایمان داشته بلشید رهبر عزیز هرگز مصالح کشور را فدای شخص خاصی نخواهد کرد و پوشیدن چنین لباسی توسط محسن رضایی قطعا با تسویب اقا بوده و امسال محسن رضایی هستند که سالها با عشقی که به امام ره و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند در نوک پیکان سپاه حق با ارتش صدام و ده ها کشور همپیمانش جنگیدند و اجازه ندادند یک وجب از خاک پاک ایران به دست دشمنان ایران و اسلام بیفتد. اکنون هم چنین مردان کار ازموده و اشنا به نبرد در منطقه میتوانند اتاق فکر بسیار مناسبی برای تجزیه تحلیل تحرکات دشمنان باشند.
Iran, Islamic Republic of
مهمتر از لباس سبز پاسداری قلب سبزی است که با اخلاص پشتیبان و حامی ولایت باشد. برادر محسن این تناقض را چگونه پاسخ میدهد؟ آیا میشود در مقام نظر معتقد به مدیریت جهادی و انقلابی بود ولی در عمل به شیوه کارگزاران وفادار باشید؟!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
هر کس ممکنه اشتباهاتی داشته باشه ایشون هم ممکنه مثل برخی دیگه از نامزدها در حوزه انتخابات اشتباهاتی داشته باشه اما به نظر من بازگشت ایشون به سپاه فقط خواست خودشون نباشه و حضرت اقا نیز در این خصوص نظر داشته باشند لذا باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می افته، خیلی منفی به این رزمنده نگاه نکنید دوستان
ایرانی
سپاه بسیا قدرتمند تر از گذشته و با هوشیلری کامل دارد کارش راانجام میدهد وحالا این آقا میگوید که هرجا احساس خطر کنم ....!!!!!!!!!!! با عملکرد ایشان در گذشته خیلی نمیشود به ایشان ..... خدا بخیر بگذراند .
مسعود دیپلمات
جناب اقای دکتر سرلشکر رضایی، سلام
شعاردادن در تایید و یا تکذیب آنهم در کسوت سربازی که باید مطیع امر باشد شایسته نیست. جنابعالی احتمالا" پادگان را با میتینگ انتخاباتی اشتباه گرفتید. ثانیا" اگر قرار بود شعاری داده شود، بزرگتر از شما و داغ تر از شما هم در جمع ، وجود داشته اند.
موفق باشید.