سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
اظهارات دانشجويان در ديدار با رهبر انقلاب

طوسي: موسوي و خاتمي براي پاسخگويي به دادگاه احضار شوند

پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 63417
 دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور تأكيد كرد: موسوي و خاتمي بايد براي پاسخگويي در خصوص اتهاماتشان درباره اغتشاشات پس از انتخابات، در دادگاه حاضر شده و محاكمه شوند.

به گزارش  فارس، مهدي طوسي دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور كه به عنوان نماينده اين اتحاديه در مراسم ديدار جمعي از دانشجويان با رهبر معظم انقلاب سخن مي‌گفت، اظهار داشت: انتخابات بيست و دوم خرداد، حقيقتاً برگي زرين در تاريخ شكوهمند كشورمان بود و وحدت و اتفاق‌نظر مردم عزيز كه در قالب مشاركت 40 ميليوني در انتخابات متبلور گشت به عنوان پشتوانه عظيم نظام جمهوري اسلامي باقي خواهد ماند و در خصوص تحليل و ارزيابي اين واقعه بزرگ و رخدادهاي حين و پس از آن تا كنون سخن بسيار گفته شده كه در اين مجال اندك قصد پرداختن دوباره به آن را نداريم، لكن بايستي نكاتي را در اين باره يادآور شويم.
وي با بيان اينكه بي‌شك مهمترين پيام حضور 85 درصدي مردم در پاي صندوق‌هاي رأي، رأي به اعتماد و كارآمدي نظام مردم‌سالاري ديني است و آنچه بيش از هر چيز در اين انتخابات اهميت داشت اين حضور بي نظير و غرورآفرين بوده است، خاطرنشان كرد: پرواضح است كه مبناي تمام هجمه‌ها و حملات و توطئه‌ها كه تحت عناوين مختلف صورت گرفت، خدشه دار نمودن و ضربه‌زدن به اين حضور 40 ميليوني است كه مي‌تواند و بايد جهشي بزرگ در مسير متعالي انقلاب اسلامي و كشور ايجاد نمايد.
طوسي در ادامه با اشاره به نفوذ نرم‌افزاري جمهوري اسلامي در صحنه بين‌الملل تصريح كرد: نظاره‌گر هستيم كه در صحنه بين‌الملل از يك سو گفتمان نوين و نفوذ نرم‌افزاري جمهوري‌اسلامي مرزهاي سياسي را درنورديده و ملت‌هاي آزاديخواه و مستضعفين جهان به آن لبيك گفته‌اند و از سوي ديگر تمامي كشورهاي استكباري كه منافع امپرياليستي خود را در خطر ديده‌اند به صف‌آرايي جدي در مقابل اين مقاومت جهاني و پرچمدار آن يعني ايران اسلامي پرداخته‌اند.
دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور در ادامه سخنان خود در خصوص اتفاقات رخ داده پس از انتخابات، با بيان اينكه قطع به يقين اغتشاشات و ناآرامي‌هاي اخير نمايان كننده اوج سرمايه‌گذاري، برنامه‌ريزي و همه مايحتوي غرب بود كه براي جنگ با ما به ميدان آورده بودند و البته ذليلانه عقب نشيني كردند، اظهار داشت: اتفاقاتي رخ داد كه يقيناً نگاه مردم و جريان دانشجويي را نسبت به برخي حوزه‌ها دچار تغييرات اساسي كرد و در اين ميان تأمل برانگيزترين نكته، نحوه حضور و مواجهه خواص و نخبگان با مسائل اخير است.
طوسي در ادامه افزود: برخي خواص و به اصطلاح نخبگان، متأسفانه خود، طراح و پشتيبان اتفاقات غيرقانوني و ضد مردمي پس از انتخابات بودند و عالمانه چنين راهي را در مقابل رأي و اراده مردم برگزيدند و اين دسته از خواص كه به حق بايستي ايشان را پيام‌آوران ديكتاتوري مدرن در تاريخ معاصر ناميد، از همه توان مالي، تبليغاتي و تشكيلاتي خود و همچنين هم‌افزايي با امكانات رسانه‌اي و تشكيلاتي دشمنان قسم خورده مردم ايران و جريانات ضدنظام براي انحراف انقلاب از مسير اصيل خود بهره‌برداري كرده و در اين راه از هيچ حربه‌اي دريغ نكردند.
نماينده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور تصريح كرد: اين دسته از خواص كه از حمايت سران انگليس، آمريكا و رژيم صهيونيستي تا ائمه جماعات مسجدهاي ضرار برخوردار بوده و هستند، از همه تجربيات و حيله‌گري‌هاي جريان نفاق از صدر اسلام تاكنون استفاده كردند تا شايد زخمي عميق و كاري بر پيكر ملت ايران وارد آورند.
اين فعال دانشجويي با تأكيد بر اينكه جنبش دانشجويي مسلمان عميقاً معتقد است كه موسوي‌ها و خاتمي‌ها صرفاً تابلو و ويترين اين جريان در صحنه هستند و ريشه اصلي و فرماندهان واقعي آن در جاي ديگري قرار دارند، اظهار داشت: صراحتاً اعلام مي‌كنيم كه ماهيت و هويت فرماندهان آشوب براي جريان دانشجويي مسلمان، كاملاً عيان و آشكار است و در صورت لزوم پس از رسوا نمودن آنها در نزد ملت، با تكرار واقعه 13 آبان اين بار لانه جاسوسي براندازان و ايادي داخلي آمريكا و رژيم صهيونيستي را تسخير خواهد كرد.
وي به نقش دسته دوم خواص در حوادث پس از انتخابات اشاره و خاطر نشان كرد: دسته دوم خواص، كساني هستند كه عليرغم علم به حقيقت اتفاقات اخير سكوت اختيار كردند و عافيت‌طلبانه، كنج عزلت براي خود اختيار نموده و حتي از بر زبان‌آوردن حقيقت هم خودداري نمودند و اين دسته از خواص كه كم هم نيستند، عليرغم اينكه سال‌ها از امكانات مادي و معنوي انقلاب بهره‌مند بودند، اكنون كه زمان حضور و اعلام نظر و تلاش براي رفع مشكلات است، عرصه را خالي نموده و مشكلات كشور را صرفاً به نظاره نشسته‌اند و گناه اين دسته از خواص كه با سكوت خود مهر تأييدي بر رفتار خاطيان زدند و با بي‌توجهي به مسائل، بسترساز انحرافات مختلف شدند، اگر از عاملان جنايات بيشتر نباشد، كمتر نيست.
طوسي در خصوص دسته آخر خواص و نخبگان دخيل در حوادث پس از انتخابات تاكيد كرد: دسته آخر، خواص و نخبگاني كه با درك شرايط موجود به وظيفه ملي و ديني خويش عمل كردند و دين خود را به مردم، انقلاب و بنيانگذار راحل آن ادا نمودند، ايشان به طور حتم پاسخ و ثمره رفتار صوابشان را خواهند ديد و ما دانشجويان نيز اين هوشمندي و بصيرت را ارج مي نهيم.
اين فعال دانشجويي در ادامه تصريح كرد: نتيجه انتخابات اخير، حاكي از تمايل و اعتقاد اكثريت شهروندان جامعه به گفتمان عدالت و مبارزه با اشرافي‌گري، مفسدان اقتصادي، ويژه‌خواران و زياده‌خواهان است و اين پيام كه در آراي 24 ميليوني مردم به رئيس جمهور منتخب ظهور و بروز نموده است، در حقيقت تكرار همان شعارهاي اساسي انقلاب‌اسلامي است كه در كلام و منش امام راحل عظيم الشأن (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) متبلور گشته است و هر تحليلي غير از اين، انحراف از حقيقت و ظلم در حق رأي‌دهندگان خواهد بود.
وي افزود: در كنار اينكه حماسه 22 خرداد را غلبه جمهوري عدالت بر ديكتاتوري فساد مي دانيم، تأكيد مي كنيم كه همچون گذشته پشتوانه و آراي مردمي همه رؤساي جمهور مادامي پابرجا و ثابت است كه آنها در خط امام (ره)، گفتمان انقلاب اسلامي و منويات ولايت فقيه حركت كنند و احمدي‌نژاد كه امروز علم اين حركت را بر دوش دارد، نيز از اين اصل مستثني نيست.
دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور بخش بعدي سخنان خود را به كابينه دهم و سخنان رئيس‌جمهور در مورد انتخاب گزينه‌هاي معرفي‌شده اختصاص داد و خاطر‌نشان كرد: سخنان و توضيحات رئيس‌جمهور را در خصوص انتخاب گزينه‌هاي معرفي شده از رسانه ملي شنيديم، بگذريم كه بسياري از اين توجيهات را منطقي نيافتيم و برخلاف ادعاي ايشان، اينگونه انتخاب و طرد بدون حجت برخي نيروهاي ارزشي، متخصص و توانمند را نشأت گرفته از تأثيرپذي ايشان از حلقه كردان، رحيمي و مشايي مي‌دانيم و ضمن اينكه به واسطه اين معلوم الحالان تاكنون دلخوري‌هاي زيادي براي مردم متدين و انقلابي ايران فراهم آمده است، اعلام مي‌‌كنيم كه جنبش دانشجويي مسلمان با هيچ فرد يا گروهي در پيگيري مطالبات مردم و رهبري عقد اخوت نبسته است.
وي با تاكيد بر اينكه دانشجو، صريح و صادق است اظهار داشت: با اعتقاد به تكليف محوري خود بيان مي‌داريم كه تاكنون تمام تلاش جريان دانشجويي بر آن بوده كه دانشگاه آزاد را از چنگال مافياي زر و زور و تزوير خارج كند، اما متأسفانه شاهد آن هستيم كه از سوي رئيس‌جمهور فردي براي تصدي وزارت علوم معرفي شده است كه مافياي مذكور تمام قامت براي رأي‌آوري آن تلاش مي كند و اين مسأله به هيچ عنوان از جانب جريان دانشجويي مسلمان برتافته نمي‌شود.
نماينده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور در اين مراسم معنوي در ادامه تصريح كرد: در حالي كه چندين جلسه از برگزاري محاكمه عوامل اغتشاشات اخير مي گذرد متأسفانه شاهد اين بوديم كه عليرغم اعترافات و اظهارات شنيده شده از سوي متهمين حاضر، هنوز رئوس اصلي اغتشاشات، به صحن دادگاه فراخوانده نشده‌اند و براي ما، اين سوال پيش آمده است كه اگر اظهارات اين آقايان يا بهتر بگوييم حمايت، تعريف و تمجيد دشمنان هميشگي امام(ره) و انقلاب از آنان صحيح است و بي‌دليل نيست، چرا عده‌اي كه مدتي سكان اجرايي كشور را در دست داشتند در دادگاه براي پاسخگويي فراخوانده نمي‌شوند؟ و يا اگر اين اظهارات صحيح نيست چرا براي اعلام برائت آورده نمي‌شوند و يا چرا خود نمي‌آيند؟ آخر بنا بر كدام منطق و اصل ارزشي تاكنون از بازجويي و پاسخگويي در پيشگاه انظار مردم مصون مانده‌اند؟ مگر احقاق حقوق حقه مردم از وظايف نظام مقدس ما كه الگوي آن حكومت علوي است، نمي‌باشد؟ ترس ما از اين است كه خداي ناكرده غرائض و يا مصلحت سنجي‌هاي خياليي در كار است كه مانع احضار تهييج كننده‌گان اصلي مردم براي به بازي گرفتن و ايجاد شورش‌هاي غيرقانوني خياباني مي‌شود؟ چه شده كه عده‌اي به راحتي آرامش، امنيت، اعتقادات و حتي حيثيت مردم را به بازي مي گيرند، و در هيچ محكمه‌اي هم براي پاسخگويي نمي‌آيند؟ لذا قاعدتاً، خواسته ما بر آن است كه آقايان موسوي و خاتمي هم بايد به دادگاه بيايند.
اين فعال دانشجويي خاطر نشان كرد: قطع به يقين برخورد و مقابله با كج‌روي و فساد، يكي از اركان گفتمان انقلاب اسلامي است و در اين ميان نقش و جايگاه قوه قضائيه به عنوان پاسدار و نگهبان قانون نقشي بي‌بديل و انكارناپذير است.
طوسي در ادامه تصريح كرد: وجود استحكام و اراده مصمم در قوه‌قضائيه براي مقابله با فساد و قانون‌شكني اكنون به مطالبه‌اي عمومي و فراگير در كشور تبديل شده و مديريت جديد اين قوه بايستي با درك واقعي از شرايط جامعه و اين خواست مردمي، كمر همت به تحقق اين امر ببندد، اما متأسفانه در چند سال گذشته و به ويژه ماه‌هاي اخير عليرغم تلاش‌هاي بسيار زياد صورت گرفته در دستگاه قضايي، شاهد مسامحه اين دستگاه با برخي دانه درشت‌ها و صاحبان قدرت و ثروت بوديم.
وي به نمونه‌هايي از مسامحه‌هاي قوه قضائيه اشاره كرده و تاكيد كرد: قرباني شدن مجدد دوستان‌مان در دانشگاه‌هاي شيراز و نمونه بسيار مهم ديگري كه بارها به آن اشاره شده، بحث مديريت دانشگاه آزاد، كه روشن شدن وضعيت اتهامات و ابهامات فراوان موجود، ديگر ظاهراً به آرزويي دست نيافتني براي دانشجويان تبديل شده است.
وي در ادامه گفت: سؤال اينجاست كه مگر چه قدرتي در ساختار مديريتي دانشگاه آزاد نهفته و يا حلقه بسته هيئت امناي آن چه ميزان نفوذ دارند كه تحقيق و تفحص مجلس از آن نمي‌تواند راه به جايي ببرد؟ چرا شوراي عالي انقلاب فرهنگي اراده و توان مقابله با آن را ندارد؟ چرا دستگاه قضايي پيگير امور مربوط به آن نيست؟ چرا با وجود پيگيري مستمر دانشگاهيان و نخبگان همچنان به وضعيت اساسنامه دانشگاه آزاد رسيدگي نمي‌شود؟ چرا و بنا بر كدام حجت، بخشي از بيت‌المال مردم صرفاً در جهت منافع حلقه‌اي محدود به تاراج مي‌رود؟ چرا قانون‌شكني ها در اين دانشگاه تا حدي ادامه پيدا مي‌كند كه در روزهاي اخير اخباري مبني بر سرمايه‌گذاري و نقش مديريت دانشگاه آزاد در اغتشاشات پس از انتخابات، هم به گوش مي رسد؟
دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور در خصوص فاجعه كوي دانشگاه در جريان اغتشاشات اخير خاطرنشان كرد: يكي از مواردي كه به نظر مي‌رسد محل بازگو كردن آن در محضر حضرتعالي است، فجايع كوي دانشگاه تهران و تعرض و هتك حرمت حريم دانشگاه و دانشگاهيان است و بر كسي پوشيده نيست كه نسبت نظام جمهوري اسلامي و رهبري با دانشگاه و دانشجويان رابطه‌اي عميق و بي‌پيرايه است و ما به جد معتقديم تعرض به حريم مقدس دانشگاه جز از دست بدخواهان، منافقان و دشمنان داخلي نظام بر نمي‌آيد و شواهد امر هم حاكي از همين موضوع است و چه اينكه سود و منفعت فاجعه كوي دانشگاه جز به جيب مخالفان و دشمنان نرفت و آنچه در اين ميان صدمه ديد حقانيت نظام است.
وي افزود: فاجعه كوي دانشگاه كه به اعتقاد ما فازي ديگر از پروژه براندازي و حوادث پس از انتخابات اخير بود، سندي محكم بر مظلوميت نظام جمهوري اسلامي و نيروهاي انقلابي است، لكن به نظر مي‌رسد كه افراد يا گروه‌هايي كه مرتكب اين فجايع شده‌اند، متصل به همان ريشه هاي اصلي وقايع اخيرند كه البته براي خود در برابر قانون حق كاپيتولاسيون قائل هستند.
طوسي در ادامه تصريح كرد: از حضرتعالي مجدانه استدعا داريم با توجه به تجربه تكراري اين سناريوي نخ‌نما شده در تيرماه سال 78، دستور فرمائيد تا ضمن معرفي علل و عوامل اصلي اينگونه حركات كه احساسات دانشجويان و دانشگاهيان و به ويژه جوانان متدين و حزب اللهي را جريحه‌دار مي‌كند برخورد ويژه‌اي انجام پذيرد.
اين فعال دانشجويي در پايان خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: اي سيد و اي مولاي ما، فرزندان شما در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل خطبه هاي شيواي شما در 29 خرداد را با گوش جان شنيدند و از داغي كه منافقان بر دل شما گذاردند، سوختند و شرمسارند از اينكه باز هم تنها حضرتعالي سپر بلاي انقلاب شديد و حق شما را آنگونه كه بايد ادا نكردند و اما نسلي كه امروز بسيار محكمتر از نسل‌هاي اول و دوم پاي آرمان هاي اين نظام ايستاده است در همين جا با حضرتعالي وعده و بيعت مي‌كنند كه بدانيد همچون مولايشان زير بار بدعت‌ها نمي‌روند و تا آخرين ذره از وجود خود، از جايگاه الهي ولايت مطلقه فقيه پاسداري و حضانت خواهند نمود و آرزويي جز شهادت در ركاب شما ندارند و با اشارتي از سوي حضرتعالي طومار بدخواهان را در هم مي‌پيچند و فرياد بر مي‌آورند «لبيك يا خامنه‌اي».

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *