پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۹
علنی شدن اختلافات نعمت‌زاده و حسن روحانی؛

وزیر‌صنعت: مخالف کاهش قیمت‌ خودرو هستم! / نوبخت: روحانی از افزایش قیمت خودرو مکدر است

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 374775
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مخالف کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت خودروهای ساخت داخل هستم، گفت: بنده هیچ خبری یا صحبتی مبنی بر حضور آقای فروزنده در وزارت صنعت نشنیده‌ام.
وزیر‌صنعت: مخالف کاهش قیمت‌ خودرو هستم! / نوبخت: روحانی از افزایش قیمت خودرو مکدر است
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد رضا نعمت زاده بار دیگر با کاهش قیمت خودور که این روزها صدای مردم را درآورده، مخالفت کرد تا اختلاف فکری او با رئیس جمهور بیش از پیش نمایان شود.

وی امروز در جمع خبرنگاران در واکنش به احتمال کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت انواع خودروهای ساخت داخل اظهار داشت: سیاست‌گذاری برای قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام می شود اما وزارت صنعت با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌های فعلی خودرو موافق نیست.

این در حالی است که از روز شنبه ۱۴ تیرماه و با اعلام شورای رقابت، قیمت خودروهای ساخت داخل به شکل سرسام‌آوری بالا رفت به گونه ای که تغییر قیمت در برخی خودروها تا نزدیک به ۶۰میلیون ریال نیز مشهود بود.

به گزارش جهان، چند روز پیش سخنگوی دولت در واکنش به این افزایش قیمت گفته بود که حسن روحانی نیز از این افزایش قیمت مکدر شده است.

کارنامه وزارت صنعت از دید نعمت زاده: خوب و رو به رشد!


نعمت زاده که این روزها صندلی خود در وزارت صنعت را لرزان می‌بینند، همچنین در تشریح عملکرد یکساله وزارت متبوع خود مدعی شد: سیاست و برنامه وزارت صنعت رشد ۱۰ تا ۱۲ درصدی صنعتی کشور تا سال ۱۳۹۶ است. وی با یادآوری اینکه در سال ۹۱ رشد صنعتی کشور منفی ۱۰ درصد بوده ، تاکید کرد: اما اگر بتوانیم این رشد منفی را به مثبت ۱۰ تا ۱۲ درصد ارتقا دهیم، کارنامه خوبی برای وزارت صنعت خواهد بود.

نعمت‌زاده همچنین درباره جزئیات طرح بخشودگی و معافیت های مالیاتی تولید کنندگان و صنعتگران در قالب طرح خروج اقتصاد از رکود دولت تدبیر و امید گفت: برای نخستین بار در قوانین مالیاتی کشور طرحی گنجانده شده که آن دسته از سرمایه گذارانی که منابع مالی مورد نیاز طرح های تولیدی و صنعتی را با استفاده از سرمایه های بخش خصوصی و یا سرمایه های خارج از کشور وارد می کنند، مشمول این بخشودگی ها و یا تخفیف های مالیاتی شوند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اعلام اینکه دولت اخیرا لایحه ای به مجلس شورای اسلامی برای اجرای این طرح جدید بخشودگی مالیاتی ارائه کرده است، تصریح کرد: با اجرای این طرح، آن دسته از سرمایه گذاران که آورده مورد نیاز طرح های جدید تولیدی و صنعتی را از خارج کشور وارد کشور کنند، مشمول این طرح بخشودگی مالیاتی خواهند شد.

خبر برکناری‌ام را نشنیدم

به گزارش جهان، محمدرضا نعمت زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال حضور فروزنده به عنوان وزیر جدید صنعت معدن و تجارت، گفت: بنده هیچ خبری یا صحبتی مبنی بر حضور آقای فروزنده در وزارت صنعت نشنیده‌ام.

وی گفت: البته در خصوص واگذاری پست بنده هنوز موضوعی مطرح نشده و بنده در جریان نیستم.

گفتنی است، سایت جهان نيوز خبر داده بود: به دنبال نارضایتی دولت از اقدامات آقای نعمت زاده، خبرنگار جهان با خبر شد احتمال دارد وی تا پایان شهریورماه برکنار شود. گفته می‌شود سابقه دوستی رئیس جمهور و رودربایستی وی با وزیر صنعت دلیل این تاخیر بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اين وسط چي گير تومياد كه مخالف هستي.
ایشان دیگه چیزی لازم نداره....
United States
ایشونو تو تلویزیون میبینم یاد گرانی میفتم .
Spain
اگه مکدره خوب دستی بر سر گوش برخی وزرای ...بزنه ...
saeid
روحانی خطاب به نعمت زاده: به .... که مخالفی
وقتی با مدرک محیط زیست وزیر صنعت بشوی نمیشه تشخیص داد که چه به نفع صنعت است و چه به ضرر
نعمت زاده محکم بنشین که حرف .... می زنند !! ....
کاظم
اقاى روحانى بهش بگو به جهنم
وزیر عزیز منتقدانه رفتار نکن که جایت را جای گرم می اندازند . بگو چشم
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای نعمت زاده سیاست و برنامه شما رشد اقتصادیه یا افزایش قیمتها. بنظر دومی صحت بیشتری داره.در ضمن بنظر شما هم باید سهمی از بازار خودرو داشته باشی که اینقدر سفت و سخت مخالف کاهش قیمت خودروها هستید. و گر نه هیچ کدوم از اونها ارزش او قیمتی رو که دارید می فروشید ندارن.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای نعمت زاده بنظر شما با این شرایطی که ایجاد کردید یه کارمند دولت - البته نه در سطح مدیرانی مثل شما - چند سال باید پس انداز کنن که بتونن کمترین خودرو موجود رو بخرن. با این هزینه ها اصلا میشه پس انداز کرد. ببخشید این مستضعفینی که براش سینه سپر می کنین و سنگشون رو به سینه می زنین و با داعیه حمایت از اونها به پست و مقام می رسین توی کجای برنامه هاتون جا دارن. البته منظورم صاحبان صنایع نیستند
م
Iran, Islamic Republic of
خداوند از شما نگذرد
جه برجان مردم می خواهید
علی
Latvia
الهی آمین .دمت گرم ... حالم از این مرفهین بیدرد و میلیاردی بی منطق بهم میخوره ....!!!
مجلس محترم چرا با خودرو اندازها مماشات ميكند...
هومن
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما اين آقاي وزير چه جوري پولدارترين وزير شد؟
جواب:
همينجوري كه نظر ميده.
سجاد
هنوز حضور ایشون تو برنامه پایش را در زمان التهاب گرانی مرغ فراموش نکرده ام که با خنده می گفت مردم نگران نباشند مرغ ده هزار تومان نمی شود.
نعمت زاده کاش خودت میرفتی کار مجلس هم راحت میکردی -والا بنده خدا حال نداره حرف بزنه وزیر شده
فرجی دانا- جنتی - نعمت زاده
ميناب
Iran, Islamic Republic of
اين نشانه تعادله.يکي بگه خوبه يکي بگه بده.مگه شعار دولت اعتدال نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب روحانی روح لطیفی دارند

مکدر شدند

"یعنی اختیارات رییس جمهور همینقدره"