جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۱
۱۹
آخرين تحولات نبرد بزرگ صلاح الدين؛

چرا عملیات ارتش عراق در صلاح الدین مهم است؟/ حضور حاج‌قاسم در جبهه اصلی نبرد +‌عكس

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 410378
نيروهای ارتش عراق با همكاری نيروهای مردمی در حمله‌ ای همه جانبه به مواضع داعش در شهر تكريت و استان استراتژيك صلاح‌الدين حمله كردند.
چرا عملیات ارتش عراق در صلاح الدین مهم است؟/ حضور حاج‌قاسم در جبهه اصلی نبرد +‌عكس
سرويس بين الملل جهان‌نيوز: نيروهای ارتش عراق با همكاری نيروهای مردمی همچنان به مبارزه خود عليه گروه تروريستی داعش ادامه م‍ی‌دهند.

به گزارش جهان، "حیدر العبادی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شامگاه دیروز از آغاز عملیاتی گسترده برای آزادسازی بقیه مناطق استان صلاح الدین از داعش خبر داد.

ارتش عراق در اين عمليات  با بیست و هفت هزار نیرو عملیات آزادسازی شهر تکریت را از سه محور “نه هزار کیلومتر مربعی” آغاز کرده است.

در محور اول از شمال “سامراء” به فرماندهی بسیج مردمی، محور دوم از شهر “العوجه” به فرماندهی نیروهای مبارزه با تروریسم و محور سوم از پایگاه هوایی اسپایکر به فرماندهی مشترک ارتش و نیروهای امنیتی و فرماندهی کل عملیات تکریت تحت راهبرد حاج قاسم سلیمانی دنبال خواهد شد.

حاج قاسم در حال بازديد از پايگاه اسپايكر



تصاوير بازديد حاج قاسم از مواضع نيروهای مردمی در اسپايكر
به گفته منابع آگاه، در صورتی که این عملیات به موفقیت برسد، بيش از ۹۰ درصد از استان صلاح الدین از حضور عناصر تروریستی داعش پاکسازی خواهد شد. اين عمليات دروزاه ورود به ۲ استان تحت اشغال باقيمانده، "نینوا" و "الانبار" خواهد بود.

آنچه در ادامه میخوانید اخبار لحظه به لحظه تحولات در عراق تا ساعت 11 روز دوشنبه است:

۱۱:۴۳ :
  "کریم النوری" سخنگوی هیات بسیج مردمی در بیانیه ای اعلام کرد که شمار زیادی از بزرگان و شخصیت های مهم تکریت، با اعلام برائت از گروه تروریستی داعش بر حمایت خود از نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی تأکید کردند.


۱۱:۳۱:
خبرنگار العالم تأکید کرد، خطوط مقدم داعش در چندین محور شکسته است، و شمار قابل توجهی از عناصر داعش به صورت جمعی از مناطق مختلف استان صلاح الدین گریخته‌اند.
یک فرمانده عملیاتی ارتش عراق تأکید کرد، استان صلاح الدین محل تجمع داعشی‌هایی است که از "دیالی"، "ضلوعیه"، "جرف النصر" و "آمرلی" گریخته‌اند. این مناطق قبلا به دست نیروهای عراقی از وجود تروریستهای داعش پاکسازی شده است. این فرمانده عراقی تأکید کرد، استان صلاح الدین، دروازه‌ای برای آزادسازی موصل است.



۱۰:۵۳: سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق تاکید کرد که استان های صلاح الدین و نینوا به گورستان تروریست های داعش تبدیل خواهد شد. صلاح‌الدین به عنوان کانون استقرار داعشی هایی که از دیالی، الضلوعیه، جرف النصر و آمرلی گریخته اند، دروازه آزادی موصل محسوب می شود.

۰۹:۵۷: منابع عراقی از آزاد سازی ساختمان دانشکده پلیس صلاح الدین خبر دادند.

۰۹:۵۶: منابع عراقی از ورود نیروهای نظامی به دروازه جنوبی تکریت خبر دادند.

۰۹:۵۵: شبکه عراقی سومریه‌نیوز از پيشروی نیروهای عراقی در منطقه "بنات الحسن" در اطراف سامرا  و تحت كنترل قرار گرفتن اين منطقه خبر داد. بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی از پنج محور در حال پیشروی به سوی الدور، العلم و تکریت هستند. نیروهای پلیس فدرال نیز در عملیاتی توانستند پل "ابوشوارب" را تحت کنترل درآورند و به سوی منطقه "شیخ محمد" در شرق سامرا پیشروی کنند. در این عملیات ده ها تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند و خسارت‌های فراوانی به این گروه تروریستی وارد شد.

۰۸:۳۰: فرماندهی عملیات صلاح الدین گفت: نیروهای مستقر در اطراف تکریت موفق شدند کنترل شهرک "الطین" نزدیک دانشگاه تکریت در شمال این شهر را در اختیار بگیرند.

۰۷:۴۹: عملیات زمینی نیروهای عراقی در مناطق علم و دور در استان صلاح الدین آغاز شد.

۰۷:۴۷:  نیروهای ارتش و داوطلبان عراقی عملیات زمینی را در مناطقی از صلاح الدین آغاز کردند.

منبع: العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جانم فدای حاج قاسم....
نمایش اقتدار
محمد
Iran, Islamic Republic of
آفرين فرمانده
درود بر شرافتت سلیمانی کبیر
سید حسن
ما و حاج قاسم همگی فدایی رهبر
سلطان قلب ها
hamid
خداوند حاج قاسم را حفظ کند
ع.س
برای سلامتی حاج قاسم صلوات .وجود شیرمرد دیار کریمان رابه همه شیعیان جهان تبریک میگویم
کاظم
Romania
اللهم صل على محمد وال محمد وعجل فرجهم
احمد
اللهم صل علی محمد وال محمدو عجل فرجهم
احمد
France
حاج قاسم فدایی داری
پاسخگويان به سوالات انسان ساز در حرم مطهر
ان شاء الله اين شير مرد مليونها شير مرد ديگر با شيرمردان اطرافش تربيت كند.
رسول
United Kingdom
خاک زیرپای حاجی هسیم
درود بر سردار خوبی ها
کاوه
United Kingdom
خداحفظت کنه حاجی،باعث غروره که وحشی های داعش ازاسمت هم فرارمیکنن
اللهم النصر جیوش المسلمین
ایراندوست
Iran, Islamic Republic of
چراسایت های ما نقطه به نقطه موضع و مکان حضور سردار سلیمانی را گزارش می نمایند؟ آیا این یک اسرار نظامی نیست؟ چرا آب به آسیاب دشمن سرازیر می کنید؟ ما همه از دلاوریهای سردار رشید ایران و اسلام آگاهیم خواهشاً با این کارتان جان این عزیز را به مخاطره ندازید.
خدایا خدایا حاج قاسمو نگهدار
محمود ملکی
United Kingdom
خوشا بحالت حاج قاسم جزو اونایی هستید که بانوی دوعالم روز قیامت از شما روبرنمیگردونه .... مارو هم شفیع باشید . یا علی ........