شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۳

سه پیش بینی امنیتی که درباره حمله آمریکا به عراق و سوریه به حقیقت پیوست

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 382776
حمله آمریکا به عراق و سوریه سبب تحریک بسیاری از گروه های تروریستی برای ضربه زدن به منافع این کشور می شود.
سه پیش بینی امنیتی که درباره حمله آمریکا به عراق و سوریه به حقیقت پیوست
گروه بین الملل جهان نيوز ـ در میان تحلیلگران امنیتی درباره ابعاد حمله نظامی آمریکا به عراق و سوریه تاکنون پیش بینی ها و ارزیابی های متعددی صورت گرفته است. برخی از این پیش بینی ها تبعات امنیتی حمله به داعش را برای آمریکا و متحدینش مورد بررسی قرار داده است.

برخی از این پیش بینی ها به این شرح است:

الف: حمله آمریکا به عراق و سوریه سبب تحریک بسیاری از گروه های تروریستی برای ضربه زدن به منافع این کشور می شود. این گروه ها لزوما نباید هم پیمان داعش باشند بلکه لشکرکشی آمریکا سبب ایجاد فضای روانی مناسبی برای تحرک امنیتی تروریست ها می شود. چنانچه منابع خبری از هدف قرار گرفته شدن بخش غربی سفارت آمریکا در صنعا توسط موشک خبر دادند. در خبرها آمده بود این موشک بخش نگهبانی و حفاظت از سفارت آمریکا را هدف قرار داده است. در همین حال القاعده با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله به سفارت آمریکا را بر عهده گرفت.

ب: حمله آمریکا به سوریه و عراق نه تنها نیروهای داعش را بر علیه این کشور در سرتاسر جهان بسیج می کند بلکه دیگر گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق را نیز در مواجه نظامی مستقیم با این کشور در مناطق جنگی سوریه قرار می دهد. در همین حال گروه تروریستی جبهه النصره که پیش از این با داعش مبارزات سخت میدانی داشته کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به‌ رهبری آمریکا را تهدید کرد که در تمامی نقاط دنیا به آنها حمله خواهد کرد. ابوفراس سخنگوی النصره در یک نوار ویدئویی که روی یوتیوب منتشر شده است، گفت: کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش مرتکب عمل زشتی شده‌اند که این عمل آنها را در لیست هدف‌های «مجاهدان» در سراسر دنیا قرار خواهد داد. در این کلیپ که با اسم «تعلیقی بر حمله صلیبی به برخی از مواضع جبهه النصره و منازل مسلمانان در شام» منتشر شده و مدت آن ۹ دقیقه است، تأکید می‌شود: ما در برابر جنگی طولانی قرار داریم که در یک ماه و یک سال و حتی سال‌ها تمام نخواهد شد و شاید تا ده‌ها سال به طول بینجامد.

ج: پیش بینی دیگری که در این باره وجود دارد بر این اصل استوار است که حمله آمریکا به عراق و افغانستان در یک دهه قبل سبب تشکیل گروه های جدید تروریستی و فراهم شدن زمینه جذب نیروی بیشتر برای گروه های تروریستی شد. برخی اخبار منتشر شده در روزهای اخیر نیز نشان می دهد که از زمان حمله آمریکا به عراق و سوریه نیروهای بیشتری برای پیوستن به این گروه ها ابراز تمایل کرده اند.
https://jahannews.com/vdca0unei49na01.k5k4.html
jahannews.com/vdca0unei49na01.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
United States
انصافا آمریکایی ها چگونه می خوان پاسخگو باشن؟ پاسخگوی این همه آدمکشی بهتره بگیم نسل کشی که در عراق انجام دادن و دوباره می خوان به این کشور برگردن
حمله آمریکا به عراق و سوریه سبب تحریک بسیاری از گروه های تروریستی برای ضربه زدن به منافع این کشور می شود. این گروه ها لزوما نباید هم پیمان داعش باشند بلکه لشکرکشی آمریکا سبب ایجاد فضای روانی مناسبی برای تحرک امنیتی تروریست ها می شود. چنانچه منابع خبری از هدف قرار گرفته شدن بخش غربی سفارت آمریکا در صنعا توسط موشک خبر دادند.
ای کاش خود امریکایی ها هم اینو می فهمیدن
مگر این گروههای تروریستی جز خدمت به آمریکا و نوکران آمریکا کار دیگری کرده اند؟ حالا اگر یکی دو موشک بی خاصیت به سفارت آمریکا اصابت نکنه که ديگه بدجوري تابلو می شه!