چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

مدیرسابق العربیه:حمله به یمن دام بزرگ بود

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 425679
مدیر سابق شبکه العربیه تجاوز عربستان به یمن را یک دام بزرگ توصیف کرد و راهکار بحران یمن را سیاسی دانست نه نظامی.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «عبدالرحمن الراشد» مدیر سابق شبکه العربیه اعلام کرد که عملیات عربستان سعودی علیه یمن که با نام «توفان قاطع» آغاز شد یک دام بزرگ بود.

وی با اشاره به اینکه راهکار حل بحران یمن، سیاسی است نه نظامی گفت که کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان نباید به وجود ناوگان پنجم نیروی دریایی در منطقه تکیه کنند بلکه باید برای حفظ مرزهای خود به خویشتن اعتماد کنند.

الراشد در گفت‌وگو با روزنامه «المصری الیوم» اظهار داشت: اقدام صورت گرفته یک دام بزرگ بود و این دام را نمی‌توان نادیده گرفت یا از آن گذشت.اوضاع یمن به ویژه در جنوب، بسیار داغ است، تنش‌ها در بحرین همچنان وجود دارد هرچند که به نظر آرام می‌رسد اما هر لحظه ممکن است آتش زیر خاکستر آن شعله ور شود. از سوی دیگر، درگیری‌های شدیدی در سوریه وجود دارد و منطقه کاملا در التهاب و تب و تاب است و در چنین شرایطی مرزهای عربستان نیز [با طوفان قاطع] به خطر افتاده است.

وی ادعا کرد: عربستان پس از سکوتی طولانی در قبال کودتای «علی عبدالله صالح»، حوثی‌ها و ایران علیه توافق تحت نظارت ریاض در زمان انقلاب، وارد یمن شد. علی عبدالله صالح و حوثی‌ها عدن را هدف قرار دادند و اگر فراری دادن هادی طول می‌کشید، وی قطعا کشته می‌شد. لذا عربستان پس از سکوتی طولانی که نشان می‌داد تمایلی به دخالت ندارد، وارد یمن شد و این دامی گریزناپذیر بود.

این در حالی است که عملیات نظامی عربستان علیه یمن وارد سومین ماه خود شده و درگیری‌ها همچنان در این کشور وجود دارد و در این مدت عربستان تمامی زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی یمن را هدف قرار داده است و خسارات جانی و مالی زیادی به کشور همسایه خود وارد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *