پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۲

"حرفهای روحانی کارشناسی شده نیست"

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب: 385971
معاون وزیر سابق کار گفت: کاهش نرخ بیکاری به مفهوم این نیست که ما توانسته‌ باشیم مثلا ۴۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده باشیم.
به گزارش جهان، معاون وزیر سابق کار در گفتگو با «نسیم» در خصوص تک رقمی شدن نرخ بیکاری در تابستان امسال، گفت: اقتصاد ایران هم‌اکنون در شرایطی قرار دارد که عرضه نیروی کار ۱۵ تا ۲۹ ساله رو به کاهش است، بنابراین طبیعی است در این شرایط، نرخ بیکاری نیز روند کاهشی به خود بگیرد، لذا تقاضای نیروی کار نیز در بازار کار کاهش پیدا کرده است.

حمید حاجی‌عبدالوهاب تصریح کرد: در کنار کاهش تقاضای نیروی کار به بازار کار، آمار شاغلین نیز روند کاهشی به خود گرفته و طبق آمار رسمی مرکز آمار ایران، در یکسال اخیر بیش از ۷۰۰ هزار نفر، شغل خود را از دست داده‌اند که این مسأله مقداری نگران کننده است.

وی درباره شبهاتی که از سوی برخی کارشناسان درباره نرخ بیکاری ۹.۵ درصدی مطرح می‌شود نیز به «نسیم» گفت: نباید نسبت به آمار رسمی تردید کرد، این آمار کاملاً درست است. اما به این مفهوم هم نیست که دولت برای کاهش نرخ بیکاری، شغل جدیدی ایجاد کرده باشد. این آمار از لحاظ ریاضی و آماری کاملاً مستند است، اما به ازای کاهش نرخ بیکاری از سوی دولت شغلی ایجاد نشده است، یعنی دولت برای کاهش نرخ بیکاری، شغل جدید تعریف نکرده است.

وی توضیح داد: "این کاهش عمدتاً، یکی به دلیل کاهش هرم سنی جمعیت کشور است و ثانیا چون کشور هم اکنون در شرایط رکودی قرار دارد و اصولاً در شرایط فعلی رکودی نیز بخشی از مردم ترجیح می‌دهند یا سریعتر بازنشسته شوند و یا به واسطه خرید خدمت از فعالیت خود کناره‌گیری کنند بنابراین کاهش نرخ بیکاری اتفاق می‌افتد."

معاون وزیر سابق کار در ادامه با بیان اینکه تک نرخی شدن بیکاری به مفهوم رونق اقتصادی و ایجاد شغل نیست، تصریح کرد: متأسفانه دولت یازدهم به دلیل اینکه بیشتر به دنبال ایجاد رونق بنگاه‌های بزرگ است به اندازه کافی نتوانسته شغل جدید ایجاد کند ، افزود: به نظر من مهمترین ضعف دولت یازدهم در حوزه اشتغال، عدم توجه دولت به بنگاه های کوچک است.

عبدالوهاب در ادامه درباره سخنان دو شب گذشته رئیس‌جمهوری درباره آمار نرخ بیکاری که گفته بود " چون دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری کاهش پیدا کرده‌اند بنابراین طبیعی بود که نرخ بیکاری نیز کاهش پیدا می‌کند"، توضیح داد: در سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر از وزارت کار بیمه بیکاری دریافت می‌کردند که این رقم در بهار امسال به ۱۸۰ هزار نفر رسیده است که البته این کاهش به دلیل اقداماتی است که دولت در جهت رفع برخی قوانین دست و پا گیر انجام داده است ، بنابراین حرفهای آقای رئیس جمهور در این باره کارشناسی شده نیست.

وی در پاسخ به این سوال که که آیا همه افراد بیکار از وزارت کار بیمه بیکاری دریافت می کنند نیز به نسیم توضیح داد: "خیر اینطور نیست، تنها افرادی از وزارت کار، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که حق بیمه بیکاری به سازمان پرداخت کرده باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


البته فقط حرفهای احمدی نژاد کارشناسی شده بود!!!!!!!!
حد اقل ، دو سوم تحصیل کرده ها بیکارند .