پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۴۷
جهان منتشر کرد:

اعلام اسامی امضا کنندگان طرح جنجالی افزایش حقوق

يکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 195774
مجلس در روز دوشنبه ۲۳ آبان، طرحی را تصویب کرد که بر مبنای آن اگر کسی 2 سال در سمت هایی همچون رياست سه قوه، معاونت اول رئیس جمهور، نيابت رئیس مجلس شورای اسلامی و عضويت شورای نگهبان، وزارت، نمایندگي مجلس شورای اسلامی، معاونت رئیس جمهور، استانداري، سفارت و معاونت وزرا مشغول به کار باشد و بعدا، چندین سال در مسئولیت پائین تر و مثلا مدیرکل باشد، همچنان 80 درصد حقوق و مزایای همان شغل قبلی خود را دريافت مي كند
اعلام اسامی امضا کنندگان طرح جنجالی افزایش حقوق
به گزارش خبرنگار جهان اسامی امضا کنندگان طرح مذکور بدین شرح می باشد:
1- هادی مقدسی
2-حسن کامران
3-محمد مهدی مفتح
4-علی اصغر یوسف نژاد
5-سید محمود حسینی دولت آبادی
6-ستار هدایت خواه
7-سیدکاظم دلخوش
8-نصرالله ترابی
9-داریوش قنبری
10-موسی الرضا ثروتی
11-حسن زمانی
12-بهمن محمد یاری
13-علی اصغر زارعی
14-عیسی جعفری
15-ارسلان فتحی پور
16-علاالدین بروجردی
17-احد خیری
18-نیکنام
19-شجاعی کیاسری

مجلس در روز دوشنبه ۲۳ آبان، دولت و صندوق‌های بازنشستگی را مکلف کرد که همه مطالبات مقامات دارای سمت‌های مدیریت سیاسی را بر مبنای ۸۰ درصد آخرین حقوق و فوق‌العاده‌ها که حداقل ۲ سال در پست‌های مربوطه بودند، پرداخت کند.

در همین راستا نمایندگان طرح استفساریه تبصره سه مواد ۷۱ و ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ را مورد بحث و بررسی قرار داده و با ۱۲۲ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۱۷ رأی ممتنع از ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

موضوع استفساریه و نظر کمیسیون که به تصویب نمایندگان مجلس نیز رسید به شرح ذیل است:
۱- آیا حکم تبصره ۳ ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری در عبارت "به میزان مابه‌التفاوت تا ۸۰ درصد را تفاوت تطبیق دریافت خواهند نمود" بر مقامات موصوف در ماده ۷۱ اعم از شاغل یا بازنشسته‌ای که تاریخ بازنشستگی آنها قبل یا بعد از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون باشد، شمول دارد و دولت و صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی مکلف‌اند همه مطالبات مقامات موصوف ناشی از اجرای آن از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون را بر مبنای آخرین حقوق و مزایای هر سال مقام نظیر پرداخت کنند؟

۲- آیا حکم تبصره۳ ماده ۷۱ شامل کارکنان دستگاه‌های مستثنی‌شده در ماده ۱۱۷ قانون مذكور می‌شود یا خیر؟

پاسخ:
۱- بلی، باید بر مبنای ۸۰ درصد آخرین حقوق و فوق‌العاده‌های موضوع ماده ۱۰۶ مقام نظیر به همه شاغلین و بازنشستگانی که حداقل دو سال در پست‌های موضوع ماده ۷۱ یا همطراز آنان خدمت کرده یا کنند برای شاغلین از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون "۱۴آذر ۸۶" و بازنشستگان از تاریخ تصویب ۸ مهر ۸۶ محاسبه و پرداخت شود، به طوری که همواره از ۸۰ درصد حقوق و مزایای مقامات نظیر و همطراز آنها کمتر نباشد.

۲- حکم تبصره ۳ ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، ناظر به مقامات موضوع ماده ۷۱ این قانون و همطرازان آنان است که شامل همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ همین قانون می‌شود.

در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است: سمت‌های ذیل مدیریت سیاسی محسوب شده و به عنوان مقام شناخته می‌شوند و امتیاز شغلی مقامات مذکور در این ماده به شرح ذیل تعیین می‌شود:


الف- رؤسای سه قوه (۱۸هزار) امتیاز


ب- معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان (۱۷هزار) امتیاز


ج- وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور (۱۶هزار) امتیاز


د- استانداران و سفرا (۱۵هزار) امتیاز


ه- معاونین وزرا (۱۴) امتیاز


تبصره یک- نخست وزیران دوران انقلاب اسلامی با مقامات بند "ب" این ماده همطراز می‌شوند و تعیین سایر پست‌های همطراز به عهده هیئت وزیران بوده و تعیین همطرازی پست‌های کارکنان اداری مجلس به عهده رئیس مجلس خواهد بود.


تبصره دو- علاوه بر حقوق موضوع ماده فوق و امتیاز ویژگی‌های شاغل (مذکور در ماده ۶۶) که حقوق ثابت تلقی می‌شود، فوق‌العاده‌های ماده ۶۸ این قانون نیز حسب مورد به مقامات تعلق خواهد گرفت.


تبصره سه- مقامات مذکور در این ماده که حداقل دو سال در پست مدیریت‌های سیاسی انجام وظیفه کرده یا کنند پس از تصدی مقام در صورتی که به سمت پایین‌تری منصوب شوند، چنانچه حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر آنها در مسئولیت جدید از ۸۰درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر وی در پست قبلی کمتر باشد به میزان مابه التفاوت تا ۸۰ درصد را تفاوت تطبیق دریافت خواهند کرد. این تفاوت تطبیق با ارتقاء‌های بعدی (عوامل شغل و شاغل و فوق العاده‌ها)مستهلک می‌شود و این مابه‌التفاوت در محاسبه حقوق بازنشستگی و وظیفه نیز ملاک خواهد شد.


تبصره چهار- دولت مجاز است با پیشنهاد سازمان، برخی از امتیازات قانونی مقامات موضوع این قانون (به استثنای حقوق و مزایا) را به مشاغل خاص ویژه مدیریت حرفه‌ای و یا سمت‌های خاص و ویژه قضایی تسری دهد.


طبق ماده ۵ قانون خدمات کشوری دستگاه های اجرایی عبارت است از کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی، موسسات یا نهادهای غیر دولتی، شرکت های دولتی و کلیه دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها، بیمه های دولتی دستگاه های اجرایی نامیده می شوند.

جهان حاضر است توضیح نمایندگان امضا کننده این طرح را در همین بخش منتشر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Saudi Arabia
من خودم از مسئولین سیاسی هستم اما تصویب این طرح را شرم آور می دانم.
Iran, Islamic Republic of
واقعا از دیدن برخی اسامی مثل اقای حسن کامران و علاءالدین بروجردی در این لیست متاسف شدم، آدم دیگه به کی می تونه اعتماد کنه؟!
Iran, Islamic Republic of
افزایش و حقوق مادامالعمر دادن به مسئولین سیاسی ظلم مطلق در حق مردم و بخشهای متوسط و ضعیف جامعه است. اینها خادم ملت هستند، سالها هم خدمت کنند نباید به دنبال اینگونه درآمد ها باشند. ، ذره ای از حضرت آقا یاد بگیرید، مگر ایشان دارند حقوق چند میلیونی و ..... میگیرند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفیم برای این افراد . الان در جامعه جوانان بسیاری هستند که حتی دفترچه بیمه و عمر و حوادث ندارند و کاری گیرشان نمیاد که به زندگی امیدوار باشند ، اما اینها برای خودشان قانون وضع میکنند.
Iran, Islamic Republic of
آقاي كامران از شما بعيد بود! ظاهرا کمال همنشين در شما اثر كرده!
United States
خجالت آوره اینها که همش میگفتن ما حامی محرومان هستیم همین اقای کامران میگفت من و همسرم فقط یک حقوق از مجلس میگیریم پس این حرفا برای من و امثال من بود که دلمون خوش باشه!!!
United States
احسنت به آقای بروجردی...برادر شما دیگه چرا؟
United States
این برای یک مجلس اصولگرا شرم آوره. قانونیه در حد قانون کاپیتولاسیون.
Iran, Islamic Republic of
برخی مسئولین محترم حکومت چه علی وار زندگی میکنند ......
United States
این لیست نمی تونه درست باشه چون در اون روز جناب کامران به شدت با این استفساریه مخالفت کرد
Iran, Islamic Republic of
شما هم در نظر سنجی خود یک گزینه را فراموش کردید زیادی خواهی مسئولان و طلبکاری از مردم
Iran, Islamic Republic of
ايكاش همه چيز به حقوق ختم بشه وقتي فرزندان برخی مسئولين محترم در كشور هاي ديگر شاهانه زندگي مي كنند و تحصيل مي كنند و دائم در رفت و امد هستند مطمئن باشيد كه حقوق مادام العمر اصلا چيز مهمي نيست.
Iran, Islamic Republic of
اين دلخوش كلا آدم جالبيه. اون از كاراي روز استيضاح وزير اقتصاد اينم از اين.
Iran, Islamic Republic of
ميگن امير كبير حقوق شاهزادگان رو كم يا قطع كرد. به نظرتون اگه الان سر از خاك بيرون بياره چي مي‌گه؟
این آقایان باید از مجلس اخراج شوند قبل از اینکه دوره نمایندگیشان تمام بشه
ما این لیست را به منزله لیست بدوی تلقی می کنیم و منتظریم تا این لیست تایید و قطعی بشود زیرا لااقل برای بنده و امثال بنده دانستن افرادی که طرح افزایش حقوق مادام العمر را امضا نموده اند بسیار مهم و جدی است
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت آور است
حالا هی تاسف بخوریم
کار خودشون را که می کنن
بی خیال مردم
خیلی شرم آور است
بزنید به افتخارشون دست قشنگرو
Iran, Islamic Republic of
منبع لیست کو؟
کامران که کلی مخالفت کرد
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت اور است. من به عنوان يك ايراني متاسفم براي نمايندگاني كه چنين طرحي را پيشنهاد دادند. ايشون كه حقوق و مزاياش را در دروه مسئوليتش گرفته چرا بايد مادام الامر بشه؟!!!
مگه شما كم مال و مکنت داريد كه دنبال حقوق مادام الامر هستيد برادر. شما كه هر روز چندین بار اسم امام خميني و رهبر نقلاب را بر زبان مياريد مگر خبر نداريد كه اينها با حداقلها زندگي مي كنند
من متاسفم و شرمسارم از اين اقدام نمايندگان خود و خانواده شان و نه مردم
Iran, Islamic Republic of
بعله كم براشون عايدي و امكانات فراهم ميشه بايد هم حقوق مادام العمر چندين ميليوني دريافت كنن
بيچاره ها گرفتارن ديگه بچه هاشون بايد برن درس بخونن ، ماشين خارجي ميخوان سوار بشن ، بعضا كارخونه هاشون هم از رونق افتاده
ماامیدمان به شورای نگهبان است که این مصوبه تفرقه واختلاف انداز بین ملت ایران را ردکنند .والا عواقب سنگینی درپی خواهد داشت .
عزیزان تصویب کننده به باشگاه اشرافی گری سیاسی مادام العمر خوش امدید. برای برخی هم سال جهاد اقتصادیه دیگه! از اون لحاظ
که جو کشته گندم نخواهد درود
ملتی که رفتن چلو کباب طرف رو خوردن بهش رای دادن باید منتظر باشن میره اون تو و یه جوری خرج چلو کباب رو با همون ملت حساب کنه دیگه!!!
تصویب این طرح یعنی خیانت به امام و اسلام و شهدا و ارزشهای انقلاب!!
Iran, Islamic Republic of
آقاي مفتح شما چرا!!!! آيا پدر بزرگوارتان كه خون خود را براي برپايي نظام مقدس جمهوري اسلامي كه اساس آن بر پايه عدل بنا شد هديه كردند با اين نظر شما موافق هستند؟؟؟؟ اگر قرار بود در حكومتي حاكمان از مواهب خاص برخوردار باشند و مردم با مشكلات بسيار روبرو باشند پس شما بگوييد اين همه خون شهيدان و مجاهدت ها براي چه بود؟؟؟ نمايندگان به اصطلاح مردم، مردم ديگر عوام نيستند و همه چيز را مورد كنكاش قرار مي دهند لااقل آبروي شهدا را حفظ كنيد.
Iran, Islamic Republic of
اقا اينها كه زحمت مي كشند براي فرزندان و نوه و نتيجه و ... هم تصويب كنند كه اذيت نشند
Iran, Islamic Republic of
اگر مردم آگاه باشند در روز 12 اسفند تكليف اين دست افراد را مشخص مي كنند.
United States
به به دوستان خوش سخن آقاي ثروتي ،يوسف نژاد،هدايت خواه ،قنبري عزيز و اصلاح طلب ،زارعي ،كامران ،بروجردي ،تازه به اين ها اضافه كنيد 122 راي موافق را..هي جانم هي....
Iran, Islamic Republic of
تعجب من اينه كه اونا ميدونن عكس العمل مردم صد صد در مخالف اين ديدگاهست باز دوباره راي موافق ميدن!!!
اينا نماينده مردم هستند؟
ملت از این حوادث درس بگیرند و ببینند بعضا چه کسانی را به مجلس می فرستند.
ما در یک کشور اسلامی زندگی میکنیم که قرار است سطح زندگی مسئولین آن کمتر یا حداکثر مساوی سطح زندگی متوسط اشخا ص عادی باشد . واقعا از تصویب چنین مصوباتی که اشرافی گری را در سطح مسئولان رواج دهد دلسرد می شوم در نظام اسلامی نداریم که چون من نماینده ام پس اختیار آنرا دارم که هر قانونی را که متضمن تامین منافع آتی من باشد تصویب و احاد ملت را که چنین قدرت و اختیاری ندارند به حساب نیاورم . آقایان نماینده ! شاید بتوانید با چنین مصوباتی به زعم خود دنیایتان را آباد کنید که البته بعید می دانم ولی در اینکه آخرتتان را بر باد می دهید شک ندارم .
Iran, Islamic Republic of
اینها با این کار شعور ملت را به بازی گرفته اند....
من مانده ام که اینها واقعاً نمی دانند مردم مخالف این رای دادن ها هستند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
بد نیست به این امتیازها اهدای یک جلد نهج البلاغه را هم اضافه کنند شاید روز جزا را به یادشان اورد
Iran, Islamic Republic of
نماینده ای که ما نیز بهش رای دادیم تو لیسته . برا شهرستانمون متاسفم که چنین نماینده ای داریم .
انشاالله که مردم در انتخابات جدید محلس جواب آين آدم های خيلی کم رو و خجالتی را بدهند، چون اين نماینده های طراح و آنهائی که به این طرح رای دادند خیلی به فکر مردم و اقشار کم درآمد هستند و ثابت کردند که در سال جهاد اقتصادی چگونه باید عدالت اجتماعی را گسترش داد به نظر حقیر آنهائی که به اين طرح رای دادند بيشتر مقصر و گناهکار هستند
Iran, Islamic Republic of
یه پیشنهاد ، چند تاادم شجاع از این نمایندگان عزیز سوال کنند ایا میدانید حقوق کارمندان دولت چقدر است ؟ قطعا نمیدانند وگرنه اول به فکر رای دهنده ها بودند بعد خودشان ( ارزوکه میتونیم داشته باشیم ،نمیتونیم؟)
Iran, Islamic Republic of
چرا رفتار و عملکرد مجرمانه در میان برخی مقامات ما راحت و عادی است . ؟!
Iran, Islamic Republic of
اونها امضا کردند شما چرا رای دادید؟
Iran, Islamic Republic of
خدا به داد ملتی برسد که نمایندگانش فکر پر کردن جیب خودشون باشن
United Kingdom
لطفا اسامی نمایندگانی که به این طرح رأی مثبت دادند را نیز منتشر کنید، خیلی ها دوست دارن بدونن نماینده منتخبشون واقعا چه جور افکاری دارن. با تشکر
Iran, Islamic Republic of
این شرایط در حالی است که در استان تازه تاسیس البرز کارمندان برخی ادارات یک ماه درمیان (ماهی 400هزار تومان)دریافت می کنند.وبا سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند وهمیشه پیش خانواده هاشان شرمنده اند این است عدالت علوی.یاحتی عدالتی که دکتر احمدی نژاد ویا همین وکلای ملت از آن دم می زدند.بخدا که باید شرم کنند.ایشان گاه حقوق یکماهشان برابر با حقوق یکسال ماست. این تذهبون...؟
United States
من در ماه بیشتر از 500 هزار تومان حقوق می گیرم؛ یه جوون مجرد که هیچ خرجی ندارم.با این حال، همیشه کم میارم.
موندم همکارم که نیروی دفتر خودمه و همون قدر حقوق داره، با زن و دو تا بچه و کرایه خونه و بدون ماشین وهزار تا اما و اگر دیگه، چه طور زندگیشو میچرخونه.
آقایان، شما را به خدا یک بار حرف های امیرالمومنین(ع) را بخوانید.
Iran, Islamic Republic of
هزار بار رحمت خدا بر جناب امیر کبیر !
همچو مولایش علی علیه السلام حقوق آقازاده ها و شاهزادگان را قطع و یا در رتبه مردم قرار داد .
United States
نماینده ای که ماهی چند میلیون حقوق داره و ... نمی تونه نماینده یک مشت کارمند و کارگری باشه که با حقوق ماهی زیر پانصد هزار تومان بدون هیچ گونه مزایا و با 5 سر عایله چشم به اول برج داره تا پس از دادن قسط های متعدد اگر چیزی ته حقوقش موند برای یک ماه روزگار سپری کنه. بازم خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزه که یارانه ها را وصل کرد تا حداقل پول قبض های سرسام آور آب و برق و گاز و تلفن رو پرداخت کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
يه ذره هم به فكر مردم باشيد اخه مقامي كه شكمش سير باشه چگونه ميتواند درد مردم را بفهمه و براشون كار انجام بده
Iran, Islamic Republic of
سال هاست بحث ملحق شدن رزمندگان به ایثارگران در مجلس مطرح است اما دست مجلس لرزیده که مبادا هزینه ای تحمیل دولت گردد و مانع شده اند کسانی که بعضا سالها در جبهه بوده اند ولی جانباز نشده اند جزء ایثارگران گردند.لکن وقتی نوبت خودشان میشود به راحتی بودجه های کلان تصویب میکنند. این انصاف نیست.