پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سئوال آيت الله مقتدايي از عربستاني ها

دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 135176
عربستانی‌ها که در صورت به زمین گذاشتن قرآن توسط زائران بعد از تلاوت، آن را اهانت به قرآن می‌دانند؛ چرا در برابر سوزاندن قرآن سکوت کرده‌اند.
به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر حوزه‌های علمیه امروز در آغاز سال تحصیلی دوره عمومی جامعةالزهرا‌(س)، سوزاندن قرآن کریم را نشانه توحش عوامل استکبار دانسته و گفت: هتک حرکت قرآن کریم نشان داد همان توحشی که در آمریکا سابقه و ریشه دارد، هنوز هم وجود دارد.

رییس هیات امنای جامعةالزهرا‌(س) افزود: اهانت به کتاب آسمانی یک و نیم میلیارد مسلمان جز اثبات وحشی‌گری اهانت کنندگان، با این که ادعای آزادگی و سر دمداری دارند، چیز دیگری نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: اهانت به قرآن تنها توهین به یک و نیم میلیارد مسلمان نیست، بلکه در قرآن کریم نام حضرت موسی‌(ع) مریم و عيسي(ع) برده شده و حتی سوره‌ای به نام حضرت مریم وجود دارد؛ بنابراین این اهانت و توهین به انجیل، تورات نيز مي‌باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به بیانات مقام معظم‌رهبری، تصریح کرد: اهانت به قرآن کار یک کشیش دیوانه و مجنون نیست، بلکه پشت قضیه ایجاد اختلاف بین مسلمان و مسیحی و راه‌اندازی جنگ‌های صلیبی است.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از سران کشورهای اسلامی به خصوص عربستان در قبال سکوت اهانت به قرآن کریم، گفت: انسان از سکوت آنان تعجب می‌کند، اگر در عربستان یک زائر قرآن می‌خواند و وقتی تمام می‌شود می‌خواهد سجده شکر به جا بیاورد صدای آنان در می‌آید که چرا قرآن را به زمین گذاشته‌اید و ما را هم متهم می‌کنند که شما به قرآن احترام نمی‌گذارید، آن وقت در برابر سوزاندن قرآن سکوت اختیار کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تقدیر از ملت قرآنی ایران اسلامی در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم، افزود: زمانی که قضیه سلمان رشدی پیش آمد حضرت امام‌(ره) حکم اعدام سلمان رشدی و کسانی که آن کتاب را ترویج و نشر دهند را صادر کردند، چون حضرت امام می‌دانستند عمل سلمان رشدی نمادین است و پشت آن حمله به اسلام است؛ بنابراین با حکم امام این حمله متوقف شد.

آیت‌الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید جامعةالزهرا‌(س)، خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: تلاش کنید درس‌های خود را سرشار از معنویت و نورانیت آغاز کنید.

مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: جامعةالزهرا‌(س) نهادی علمی و حوزوی است که به نام بانوی بزرگ عالم اسلام حضرت زهرا‌(س) مزین است و تحصیل در آن توفیق بالایی می‌خواهد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که تحصیل در جامعة‌الزهرا‌(س) توفیقی است که نصیب هر کس نخواهد شد، بیان داشت: تحصیل در این نهاد حوزوی نعمت بزرگی است، این توفیق و موفقیت همیشه برای انسان به وجود نمی‌آید، لذا سعی کنید شما توام با انس به خدا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *