شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱

رونمایی ازباب الرس حرم علمدار کربلا +عکس

شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 416679
در حرم حضرت اباالفضل(ع) طی مراسم با شکوهی با حضور مسئولان و مقاماتی از ایران و عراق و تولیت حرم حضرت عباس(ع) رونمایی شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس در حرم حضرت اباالفضل(ع) طی مراسم باشکوهی با حضور مسئولان و مقاماتی از ایران و عراق و تولیت حرم حضرت عباس(ع) رونمایی شد.

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، مسئولان استان مرکزی و مسئولان ستاد بازسازی عتبات شهر ساوه برگزار شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در این مراسم روند ساخت در باب الراس را تشریح کرد.

زندیه وکیلی با بیان اینکه در ساخت این در از انواع هنرهای ایرانی اسلامی از جمله خاتم کاری، معرق کاری، مینا کاری و طلا کاری بکار رفته عنوان کرد: این اثر یک تبلور هنر اسلامی است.

وی ساخت این درب را بعد از ساخت ضریح حضرت ابراهیم(ع) در استان مرکزی که در سال گذشته به پایان رسید را دومین هدیه مردم این مرز و بوم به آستان مقدس اهل بیت(ع) دانست و افزود: در ساخت این درب بیش از ۳ کیلو گرم طلا، ۷۲۰ کیلو مس که عینا از نذورات مردم این شهرستان بوده، استفاده شده است.


حاج علی صفار معاون تولیت حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که از هنرمندان و همت مردم ساوه و زندیه برای ساخت این درب تشکر و قدر دانی کرد.

وی با بیان اینکه از سرزمین کربلا به ایران آمده است، گفت: ساخت درب باب الراس از هدایای بی نظیر شیعیان به آستان مقدس حضرت اباالفضل عباس(ع) است.


در ادامه این مراسم که با اجرای شبیه خوانی، مداحی و پخش مستندی از تلاش هنرمندان همراه بود، در فضایی معنوی و سرشار از عشق مردم به اهل بیت(ع) از این در مطهر رونمایی شد.

در علمدار کربلا به مدت یک هفته برای بازدید عموم در مصلی امام علی(ع) در شهر ساوه به نمایش گذاشته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جانم فداي غلامت اي علمدار كربلا..