جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اتهامات معاون مالی و اداری سلطان‌رشوه

يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 216572
طبق کیفرخواست صادره، فساد‌فی الارض، شرکت در پولشویی و جعل اسناد از اتهامات معاون اداری و مالی گروه آریا است.
به گزارش فارس، پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی معروف به ۳ هزار میلیارد تومانی از دقایقی قبل به ریاست قاضی ناصر سراج در شعبه اول دادگاه انقلاب آغاز شد.

در ابتدای جلسه منشی دادگاه مواد ۱۲۹، ۱۸۸ و ۱۹۹ را خطاب به حاضران قرائت کرد و در ادامه فراهانی نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست متهم گفت: «الف.ش» متولد ۱۳۴۹ که از تاریخ ۱۶ شهریور در بازداشت به سر   می برد متهم است به: ۱- فساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور، ارتشاء، اختلاس و شرکت در تحصیل مال نامشروع.

۲- شرکت در پولشویی حاصل از عواید جرم ۳- جعل اسناد و استفاده از اسناد جعلی ۴- هماهنگی با مدیریت شرکت‌های مرتبط برای گشایش اعتبارات اسنادی.

نماینده دادستان تهران گفت: «ب.ب» یکی از متهمان پرونده، «الف.ش» را رابط شرکت اسپادان معرفی کرده و یکی دیگر از متهمان عنوان کرده، وقتی بارها از «الف.ش» درباره کالاهای وارداتی سوال کردم، می‌گفت، کالاها وارد شده اما نمی‌توانیم آنها را به شرکت منتقل کنیم. «ب.ب» می‌گفت تمام کارهای بانکی مجموعه توسط «الف.ش انجام می‌شد.

وی ادامه داد: خانم «الف.ف» منشی متهم گفته سال ۸۹ به واحد تأمین منابع آمدم و نامه‌های مربوط به بانک‌ها را تنظیم می‌کردم و نامه‌های مربوط به شرکت الیت را «الف.ش» امضا می‌کرد.

فراهانی گفت: متهم در اعترافات خود عنوان کرده که صرفا امضای خسروی را در مواردی آن هم با اطلاع خودش انجام می‌دادم که ربطی به اعتبارات نداشت.

نماینده دادستان با بیان اینکه نقش این متهم در ارتکاب جرایم کاملا مشهود بوده است گفت: متهم و همسرش هر دو سهامدار بانک آریا بوده‌اند. آنها جلسه‌ای با جهرمی داشته‌اند و درباره بدهی‌ها و اعتبارات کسب شده با او حرف زدند که جهرمی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. «الف.ش» به صراحت اعتراف کرده که عملیات خرید اصلا انجام نشده است.

فراهانی ادامه داد: متهم درباره دلیل عدم امضای آقای «ر» در برخی از اعتبارات گفته، او به دلیل بالا بودن بدهی شرکت این کار را انجام نمی‌داد که خسروی خودش به صورت شخصی امضا می‌کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *