شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

خاطره‌ای از استجابت دعای آیت الله بهجت

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 223574
حجت الاسلام گلپایگانی همچنین با ذکر خاطره ای از آیت الله بهجت گفت: آیت الله بهجت در دیداری به بنده گفت که مرحوم کمپانی به ایشان می گفته که همیشه از خدا این را می خواهم که «خدایا مرا از برزخ به بررخ ببر»، من پس از ...
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام گلپایگانی در جشنواره شعر اشراق که بعدازظهر امروز در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زلزله ای عظیم در جهان به راه انداخت، تصریح کرد: شعرا می توانند با سرودن شعر در باب بیداری اسلامی این حرکت بزرگ جهانی را جهت دهی کنند.
 
وی با بیان این که دوران شعر در باب می و میخانه به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: شعرهای امروز باید درباره انقلاب و مسائل موجود در جهان گفته و سروده شود. علاوه بر این که بیان حالات شهدا، خانواده های آنان در شعر باید وصف گردد تا برای نسل های آینده ماندگار بماند.
 
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی گفت: اهل بیت (ع) سرمایه بزرگی در بین ما می باشند چون این بزرگواران همه کاره خداوند بوده و کلید دار عرش الهی هستند.
 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با همه مشغله و گرفتاری ای که در دوران پس از انقلاب داشتند، به عنوان شاعری بزرگ می باشند، تصریح کرد: امام در زمانی که انقلاب به پیروزی رسید حدود 80 سال سن داشتند که با این اوصاف از تبع شعر خوبی برخوردار بودند و در این شعر معروف «من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم...» را خلبان شهید منصور ستاری در وصف ایشان سرودند.
 
وی با بیان این دعبل شاعری با طبع روان بود، اظهار داشت: در حالات این شاعر نوشته اند که 5 امام را درک کرد و در زمان امام رضا (ع) شعری در وصف اوضاع و احوال ایشان در ایام شاهان ستمگر خواند که مورد تایید امام رضا (ع) قرار گرفت.
 
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی افزود: شیخ بهاءالدین که شاعری عرب زبان بوده و به زبان فارسی هم اشعار زیادی سروده است و در ریاضی، فیزیک، نحو و کلام و دیگر علوم استاد بوده است که در بیان خودش می گوید، من به افرادی که در همه زمینه های زمان خود جامع و کامل بوده اند، غالب شده ام.
 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که یک بیت شعر کار صد مقاله را می کند، گفت: فردوسی در توصیف میدان جنگ یک بیت دارد که رساتر از این نمی شود، "ز سم ستوران در این پهن دشت / زمین شد شش و آسمان گشت هشت"
 
وی با تاکید بر اینکه طبع شعر اکتسابی نیست، بیان داشت: برگزاری اولین انجمن علوی حوزه علمیه بسیار ارزشمند است که شاعری شعر بگوید و عده ای از صاحب‌نظران شعر او را نقد کنند تا به پیشرفت در این عرصه برسد.
 
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی همچنین با ذکر خاطره از از آیت الله بهجت گفت: آیت الله بهجت در دیداری به بنده گفت که مرحوم کمپانی به ایشان می گفته که همیشه از خدا این را می خواهم که «خدایا مرا از برزخ به بررخ ببر»، من پس از ارتحال ایشان فهمیدم که منظورشان به خودشان بوده و اینچنین شد که آیت الله بهجت در خواب به رحمت خداوند رفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *