جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

والیبال ایران به فینال بازی‌های آسیایی رسید

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 383676
تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی اینچئون برابر چین به میدان رفت و با ارایه یک بازی برتر این تیم را نیز از پیش روی برداشت تا به دیدار پایانی این دوره از بازی‌ها راه یابد.
به گزارش جهان به نقل از مهر ، تیم‌های ملی والیبال ایران و چین عصر امروز در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی اینچئون برابر یکدیگر به میدان رفتند که در پایان تیم ایران حریف خود را در سه ست متوالی پشت سر گذاشت و برای دومین دوره متوالی راهی فینال این بازی‌‎ها شد.

تیم ایران بازی را با ارنج معروف، عبادی‌پور، غلامی، موسوی، قائمی، محمودی و ظریف (لیبرو) شروع کرد. چین دو امتیاز اول ست نخست را از آن خود کرد اما تیم ایران خیلی زود بر اوضاع مسلط شد و برای نخستین‌بار در امتیاز ۷ بر ۶ پیش افتاد و وقت اول استراحت فنی را نیز ۸ بر ۷ به سود خود ثبت کرد.

بعد از آن تیم ایران از حریف فاصله گرفت و حتی تایم اوت سرمربی چین نیز نتوانست وقفه‌ای در روند تیم ایران ایجاد کند طوری که وقت دوم استراحت فنی ۱۶ بر ۱۱ برای ایران ثبت شد. تیم کشورمان که در همه خطوط برتر از حریف به نظر می‌رسید ست نخست را ۲۵ بر ۱۵ به سود خود ثبت کرد.

با شروع ست دوم تیم چین ۳ بر یک پیش افتاد اما بازیکنان کشورمان با سرویس‌های هدفدار و دفاع های روی تور عالی خود این تیم را پشت سر گذاشتند و وقت نخست استراحت فنی این ست را هم ۸ بر ۵ به سود خود به ثبت رساندند. دفاع‌های روی تور ایران هر لحظه فاصله دو تیم را افزایش می‌داد تا جایی که وقت دوم استراحت فنی نیز ۱۶ بر ۱۱ برای ایران ثبت شد. سرویس ها و دفاع‌های روی تور ایران در نهایت این ست را هم ۲۵ بر ۱۵ به سود تیم کشورمان ثبت کرد.

در ست سوم تیم چین در دریافت اول و خط حمله بهتر ظاهر شد و پا به پای ایران پیش آمد. این برابری تا اوسط ست سوم ادامه داشت تا اینکه چند دفاع خوب از بازیکنان کشورمان باعث شد تا ایران ۱۶ بر ۱۳ وقت دوم استراحت فنی را به نام خود ثبت کند. دفاع های متوالی تیم ایران در این لحظات چین را مستاصل کرده بود. شاگردان کواج در نهایت ست سوم را هم ۲۵ بر ۱۹ برنده شدند تا راهی دیدار پایانی این دوره از بازی‌ها شوند.

تیم کشورمان فردا بعد از ظهر در دیدار نهایی به مصاف برنده بازی ژاپن و کره‌جنوبی می‌رود که هم اکنون در حال برگزاری است.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات ۹۵۰۱ ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی در ۳۶ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با ۲۸۲ ورزشکار شامل ۲۲۴ ورزشکار مرد و ۵۸ ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *