جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

اجداد اروپايي‌ها‌ آدمخوار بوده‌اند

سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب: 133376
دانشمندان اسپانيايي به در تحقيقات خود به اين نتيجه رسيدند که غذاي روزانه غارنشينان نخستين اروپايي، گوشت انسان بوده است.
فارس :نشريه علمي " انسان‌شناسي معاصر " نوشت بررسي‌هاي محققان روي فسيل استخوان‌هاي به دست آمده در غارهاي اسپانيا نشان داد، آدمخواري شيوه معمولي و روزانه ساکنان اين منطقه در حدود 800 هزار سال پيش بوده است.
اين استخوان‌ها متعلق به حيوانات و ده‌ها کودک و بزرگسال بود که آثاري از برش توسط ابزار آلات سنگي روي آنها ديده مي‌شد. به گفته باستان‌شناسان شکل ظاهري استخوان‌ها نشان مي داد که قطعه قطعه شده و جمجمه‌ها نيز شکسته و مغز‌ داخل آنها خالي شده بود.
خوزه ماريا از مرکز مطالعات تکامل انساني دانشگاه بورگوس اسپانيا معتقد است: ساکنان نخستين اروپا احتمالا جمجمه‌‌ها را براي خارج کردن مغز داخل آن برش مي‌دادند. براي آنها مغز لذيذترين غذا به شمار مي‌رفت.

وي افزود: از آنجايي که استخوان‌ انسان‌ها در کنار استخوان حيوانات قرار گرفته بود، پس مي‌توان فهميد که هيچ‌گونه مراسم مذهبي يا قرباني درکار نبوده است.
دانشمندان به اين نتيجه رسيدند که انسان‌هاي نخستين،‌ افراد قبايل دشمن خود را هم براي مسائل استراتژيکي و هم براي تغذيه، مي خوردند.
ازاينرو به گفته برخي از باستان‌شناسان غني بودن منابع غذايي در کناره غارها علت اصلي جنگ بين قبايل همسايه بوده و در اين بين کودکان سهل الوصول‌ترين اهداف بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هنوز هم فرزندان انها يعني اروپائي ها و امريكا دارند گوشت ومغز انسانها را ميخورند فقط نحوه و روش و اماده سازي يا پخت ان كمي فرق كرده والا گرگ همان گرگ است فقط پوستين گوسفند به تن كرده است