سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۵
آخرین اخبار از نوار غزه؛

۶۵۱ شهید و ۴۰۴۰ مجروح/ صدور فتوای کشتار کامل مردم غزه و تخریب آن/ اطلاع امارات از حمله به غزه

فاجعه جدید در غزه؛ کشتار در خزاعه
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 371778
عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان با بیان اینکه «ما و حماس در یک سنگریم»، جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را نبردی صهیونیستی با حمایت عربی و غربی و با هدف ضربه زدن به مقاومت خواند.
۶۵۱ شهید و ۴۰۴۰ مجروح/ صدور فتوای کشتار کامل مردم غزه و تخریب آن/ اطلاع امارات از حمله به غزه
به گزارش جهان، «حسن حب الله» عضو شورای سیاسی حزب الله در گفت‌وگو با پایگاه خبری «نبأ پرس» فلسطین، با بیان اینکه آنچه در غزه روی می‌دهد، جنگی علیه فلسطینیان و امت عربی و اسلامی است، تاکید کرد که این جنگ صهیونیستی با حمایت کشورهای عربی و غربی به منظور ضربه زدن به مقاومت، عزت و کرامت ملت فلسطین است.

وی با بیان اینکه ما و جنبش حماس در یک سنگر قرار داریم، افزود: ما به عنوان یک جنبش مقاومت در لبنان، در کنار برادرانمان در غزه قرار می‌گیریم و دستانشان را می‌فشاریم.

حب الله موفقیت عملیات مقاومت غزه و کشتن ۲۵ سرباز صهیونیست به اعتراف دشمن و به اسارت گرفتن یک نظامی صهیونست را به مقاومت فلسطین تبریک گفت و افزود: «اسرائیل» نمی‌تواند برای مدت طولانی تاب بیاورد و در صورتی که وقت به نفع ما باشد، هر چقدر که مقاومت کنیم به همان میزان به نتائح ارزنده‌ای از جمله آزادی اسرا و شکستن محاصره غزه، دست خواهیم یافت.

وی ملت‌های عربی و اسلامی را به ایستادگی در مقاومت و به جانبداری از مظلومان فراخواند و تاکید کرد که مقاومت لبنان و فلسطین دو روی یک سکه بوده و هدف اصلی آنها رویارویی و مقاومت اشغالگران صهیونیست است هر چند در دو جغرافیای جداگانه قرار گرفته باشند.

عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان درباره روی آوردن جنبش حماس به ترکیه و قطر به منظور تثبیت آتش بس گفت: ما در بحبوبه جنگ با دشمن استراتژیک هستیم و از گلایه دوری می‌گزینیم ولی امیدواریم که برادرانمان در حماس به قطر و ترکیه دل نبندند.

رویدادهای شانزدهمین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه در روز چهارشنبه اول مردادماه را بخوانید:


آمار تفکیکی از دو هفته تجاوز رژیم صهیونیستی منتشر شد

۱۶:۲۸
- «اشرف قدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تا کنون بیش از ۸۰۰۰ حمله هوایی، دریایی و زمینی به نوار غزه صورت گرفته است و در این حملات تا کنون ۶۵۵ نفر شهید و بیش از ۴۰۸۰ نفر مجروح شده اند و بیشتر این افراد زن و کودک هستند. القدره افزود که در بین شهدا ۱۶۱ کودک، ۶۶ زن و ۳۵ سالمند؛ و در بین مجروحان ۱۲۱۳ کودک، ۶۹۸ زن و ۱۶۱ سالمند وجود دارند و همچنین تا کنون ۲۵ مرکز پزشکی درمان مجروحان از جمله بیمارستان «الاقصی» و «الوفاء» مورد هدف قرار گرفته است.

بر اساس گزارش وزارت مسکن فلسطین ۱۴۰۰ منزل در بخشهای مختلف غزه به صورت کامل و ۱۹۰۷۰ منطل به صورت جزئی تخریب شده است که آخرین این اقدامات تخریب ۳ مسجد در دیروز سه‌شنبه بود. همچنین بخشهایی از ۶۲ مدرسه نیز در اثر حملات تخریب شده‌اند و ۹ ساختمان خیریه نیز به صورت کامل ویران شده است. در این حملات رژیم صهیونیستی که از روز سه‌شنبه ۱۷ تیرماه آغاز شد ۱۵۰ هزار فلسطینی نیز آواره شده‌اند.

۱۶:۲۰ - کمیته امداد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مردم مظلوم غزه اعلام آمادگی کرد / دفاتر این نهاد در سراسر کشور، شبکه‌های نیکوکاری محله، دستگاه‌های خودپرداز و شماره حساب ۵۵۵۵ بانک ملی شعبه کمیته امداد آماده در یافت کمک‌های نقدی هموطنان است.

۱۵:۵۳- سه نظامی صهیونیست در خزاعه غزه کشته شدند / به گزارش المیادین، گردان‌های "سرایا القدس"، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی امروز با صدور بیانیه‌ای از کشته شدن سه نظامی صهیونست طی عملیات ویژه نظامیان این گردان‌ها در این منطقه خبر دادند.

شورای امنیت پیش‌‌نویس قطعنامه آتش‌‌بس در غزه را به رای می‌‌گذارد

۱۵:۵۰
- به گزارش "هاآرتص"، اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار است طی روزهای آتی درباره پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده توسط اردن برای برقراری فوری آتش‌بس در غزه و خروج نظامیان صهیونیست از آن تصمیم‌‌گیری کنند.

شیمون پرز: لغو پروازها به تل‌آویو، هدیه‌ای مجانی برای فلسطینیان بود

۱۵:۳۸
- رئیس رژیم صهیونیستی ضمن اعتراض به توقف پرواز به سوی تل‌آویو آن را هدیه‌ای مجانی برای مقاومت فلسطین توصیف کرد.

۱۵:۳۶ - یک مقام ارشد اطلاعاتی ارتش رژیم‌صهیونیستی به پایگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» گفته است که حماس تسلیحات پیشرفته‌ای در اختیار دارد که برای نبردهای شهری مناسب هستند.

تلفات اخیر اسرائیل، سنگین‌ترین تلفات دهه گذشته است

۱۵:۳۲
- بی‌بی‌سی: گزارش داد: ارتش در اسرائیل اهمیت حیاتی دارد و هر نظامی که کشته می‌شود، جامعه اسرائیل را متاثر می‌کند/ اکنون ارتش در مرز و داخل غزه بیشترین تلفات را در یک دهه گذشته متحمل شده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: ۱۲۰ بمب یک تنی بر «حی الشجاعیه» ریختیم

۱۵:۲۷
- «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش بیش ۱۲۰ بمب یک تنی بر «حی‌الشجاعیه» واقع در شرق غزه ریخته است. وی در «توئیتر» خود اعلام کرد پس از آنکه ۱۲۰ بمب یک تنی به سر حی‌الشجاعیه ریختیم توانستیم مواضع جدیدی را تحت تسلط خود در آوریم. این رژیم در حالی به بمباران شجاعیه اعتراف می‌کند که بیش از ۱۰۰ نفر از جمله دهها کودک در این منطقه جان خود را از دست دادند و صدها خانه تخریب شد.

جلسه مخفیانه وزرای خارجه امارات و رژیم صهیونیستی در پاریس درباره حمله به غزه

۱۵:۱۴
- شبکه دوم تلویزیون اسرائیل به نقل از روزنامه «الشرق» گزارش داد که امارات متحده عربی پیشتر از عملیات رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه خبر داشته است و حتی کمک‌های خود به نیروهای مقاومت را نیز به همین دلیل قطع کرده بود. بر اساس این گزارش، در این زمینه حتی مذاکرات مخفی بین «شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان»، وزیر خارجه امارات و همتای اسرائیلی‌اش «آویگدور لیبرمن»، صورت گرفته است.

۱۴:۵۸- وزیر خارجه آمریکا: در رسیدن به توافق آتش‌بس پیشرفت داشته‌ایم / به گزارش "رویترز"، جان کری در بدو ورود به سرزمین‌های اشغالی گفت: در تلاش‌‌ها برای برقراری آتش‌بس میان حماس و اسرائیل پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، اما کار هنوز تمام نشده است.

مادلین آلبرایت: واکنش «اسرائیل» به حماس افراطی است

۱۴:۵۷
- وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای گرچه از حق رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه حمایت کرد اما تصریح کرد که واکنش این رژیم به حماس افراطی است.

ژنرال صهیونیست: حماس، اسرائیل را منزوی کرده است

۱۴:۴۹
- به گزارش شبکه تلویزیونی الاقصی، "برهام سنیه" اذعان کرد: جنبش حماس با ادامه حملات خود و لغو پروازها به تل‌آویو، موفق شده است تا اسرائیل را منزوی کند.

۱۴:۴۳- حماس: اسرائیل بهای کشتار "خزاعه" خان‌یونس را خواهد پرداخت / به گزارش پایگاه "الحدث"، جنبش حماس در بیانیه‌ای در پاسخ به کشتار جدید رژیم صهیونیستی در منطقه "خزاعه" در شرق خان‌یونس تهدید کرد: اسرائیل کشتار جدیدی در منطقه خزاعه مرتکب شد و بهای آن را خواهد پرداخت.

۱۴:۳۷- به گزارش شبکه"الاقصی"، گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد: تصاویر هلاکت سروان "دیمتری لافیتاس"، فرمانده یگان زره پوش ارتش صهیونیستی را در منطقه بیت حانون پخش می‌کنیم.

۱۴:۳۱- درآمد شرکت هواپیمایی "ال‌عال" رژیم صهیونیستی ۵۰ میلیون دلار کاهش می‌یابد / به گزارش رویترز، این شرکت در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: با توجه به ادامه جنگ در غزه و لغو پرواز‌ها پیش‌بینی می‌شود که درآمدها در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ به شدت کاهش یابد.

۱۴:۲۸ - ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه شماری از نظامیان خود را به دلیل اینکه روز گذشته از سوار شدن به نفربر قدیمی از نوع M-۱۱۳ سرپیچی کرده بودند، اخراج کرد.

خاخام صهیونیست فتوای کشتار کامل مردم غزه و تخریب آن را صادر کرد

۱۴:۲۷
- «داو لیور» خاخام شهرک صهیونیستی «کریات اربع» واقع در قلب الخلیل فتوایی نژادپرستانه و غیر انسانی صادر کرد و خواستار کشتار کامل مردم نوار غزه و نیز تخریب آن شد. لیور که به اظهارات نژادپرستانه و ضدعربی معروف است این فتوای خود را اینگونه توجیه کرد که تورات، «اسرائیل» را در همه زمینه‌های خاص و عام زندگی و به ویژه در جنگها راهنمایی کرده است.

دو نظامی صهیونیست در درگیری با مقاومت کشته شدند

۱۴:۲۳
- روزنامه "هاآرتص" گزارش داد: در ۲۴ ساعت گذشته دو نظامی به ضرب گلوله تک‌تیراندازان گروه‌های مقاومت کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند که بر این اساس آمار کشته‌های اسرائیل به ۲۹ نفر رسید.

شورای امنیت برای توقف تهاجم رژیم صهیونیستی اقدام فوری کند

۱۴:۰۶
- سرپرست نمایندگی دائم ایران در نیویورک خواستار اقدام فوری شورای امنیت برای متوقف کردن تهاجم صهیونیست‌ها به غزه شد و سرپیچی اسرائیل از اجرای آتش‌بس مورد درخواست این شورا را ادامه رفتار گستاخانه این رژیم در نادیده گرفتن درخواست‌های جامعه بین‌المللی خواند.

جان کری وارد تل‌آویو شد

۱۳:۱۸
- وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر خود به منطقه خاورمیانه به منظور تلاش‌ برای برقراری آتش‌بس میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان، لحظاتی پیش وارد تل‌آویو شد.

اعتراض کشورهای آمریکای لاتین از تهاجمات اسرائیل در غزه

۱۲:۲۳ - «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا مواضع دولت خود را نسبت به محکوم کردن تهاجمات اسرائیل در غزه به سازمان ملل متحد انتقال داده است. نمایندگان کوبا نیز همین نظریه را تصدیق کرده و هشدار دادند تا زمانی که این حملات متجاوزانه اسرائیل در برابر مردم بی‌گناه فلسطین ادامه داشته باشد، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت. اکوادور، نیکاراگوئه، بولیوی و آرژانتین برخی از کشورهای حاضر در این نشست در شورای امنیت سازمان ملل متحد بودند که قتل‌عام وحشتناک مردم فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

۱۲:۲۱- تعداد شهدای فلسطینی در غزه به ۶۵۱ نفر رسید / به گزارش المیادین، تعداد شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون به ۶۵۱ نفر افزایش یافت.

۱۱:۴۶ - یکی از رهبران بلندپایه حماس گفت که رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز چهارشنبه در دوحه کنفرانس خبری برگزار و در مورد اوضاع غزه صحبت می‌کند.

۱۳۳ نظامی اسرائیلی در حال درمان هستند

۱۱:۴۳
- رادیو "صدای اسرائیل" گزارش داد، ۱۳۳ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که در حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی زخمی شدند، اکنون در بیمارستان‌های این رژیم تحت مداوای پزشکی قرار دارند.

۱۱:۴۱ - ۱۵ نظامی صهیونیست اقدام به خودکشی کردند / شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن انتشار این خبر، دلیل این اقدام را فرار از جنگ غزه اعلام کرد.

کمیته جستجوی مفقودین برای اعزام به غزه اعلام آمادگی کرد

۱۱:۳۳
- سردار سیدمحمد باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس از اعلام آمادگی کمیته جستجوی مفقودین برای آواربرداری و جستجوی پیکر شهدای مردم مظلوم غزه خبر داد و اظهار داشت: چنانچه وزارت امور خارجه کشورمان و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بتوانند دولت مصر را متقاعد کنند، این کمیته آمادگی دارد با تمام تجهیزات و امکانات خود به غزه اعزام شود.

۱۱:۱۹ - جان کری و محمود عباس تلفنی درباره راه‌های آتش‌بس در غزه گفتگو کردند / به گزارش خبرگزاری"وفا"، وزیر خارجه آمریکا بامداد امروز با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره آتش‌بس برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفتگو کرد/ گزارشی درباره جزئیات این گفتگو منتشر نشد.

اردن هم پروازهای خود را به تل آویو تعلیق کرد

۱۱:۱۷
- به دنبال تصمیم برخی شرکتهای هواپیمایی غربی برای لغو پروازهای خود به اراضی اشغالی فلسطین، اردن نیز از تعلیق پروازهای خود به تل آویو خبر داد.

فاجعه جدید در غزه؛ کشتار فلسطینی ها در خزاعه

۱۱:۰۰
- شاهدان عینی از کشتار فجیعی در منطقه خزاعه در جنوب غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند و تأکید کردند: در این حملات، چند شهروند فلسطینی، شهید و چند نفر دیگر زخمی شدند. نیروهای اشغالگر از رسیدن گروههای امدادی به منطقه مذکور جلوگیری کردند که در نتیجه شهروندان از صلیب سرخ خواستند برای خارج کردن زخمی ها و پیکرهای شهدا اقدام نماید.
سایت فلسطینی "قدس" نوشت: پیکرهای دهها تن از شهدا که بر اثر آتش توپخانه و هواپیماهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند، همچنان زیر آوار خانه ها باقی مانده است.

۱۱:۰۰ - نمایندگان مجلس بخشی از حقوق خود را برای کمک به مردم غزه اختصاص دادند / نمایندگان در اقدامی نمادین مقداری از حقوق دریافتی خود از یک روز تا یک ماه را به جهت تامین دارو و غذا برای مردم مظلوم غزه اهدا کردند.

۱۰:۵۵ - مردم یونان مقابل دفتر اتحادیه اروپا تظاهرات ضد صهیونیستی برپا کردند / به گزارش "رویترز"، در این تظاهرات که روز گذشته مقابل دفتر اتحادیه اروپا در آتن برگزار شد، صدها یونانی پایان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را خواستار شدند.

۱۰:۴۷ - ایران در نشست شورای امنیت، حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین را محکوم کرد / نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در جلسه علنی شورای امنیت تاکید کرد: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، نتیجه طبیعی شش دهه مماشات جهان با تجاوزگری این رژیم است.

طرح فوری سنای آمریکا برای حمایت از صهیونیستها

۱۰:۴۵
- نمایندگان دموکرات در مجلس سنای آمریکا درقالب یک پیش نویس قانون حمایت مالی اضطراری، مبلغ ۲۲۵ میلیون دلار را برای ساخت یک سامانه دیگر سپر موشکی "گنبد آهنین" برای رژیم صهیونیستی اختصاص دادند. "باربارا میکولسکی" رئیس کمیسیون تخصیص بودجه مجلس سنای آمریکا گفت: "اسرائیل هم پیمان اساسی آمریکا است و نیاز به این پول برای دفاع از خود دارد." کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شده است که سامانه های گنبد آهنین با حدود ۲۰ درصد موشک های شلیک شده مقاومت فلسطین از غزه به درون فلسطین اشغالی مقابله کرده است. شمار این موشک ها بیش از ۲۰۰۰ فروند بوده است.

۶۴۱ شهید و بیش از ۴۰۰۰ مجروح در شانزدهمین روز جنایت در غزه

۱۰:۴۱ -
وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز چهارشنبه اعلام کرد تعداد شهدا به ۶۴۱ نفر و تعداد مجروحان به ۴۰۶۰ نفر افزایش یافته است. «اشرف قدره» سخنگوی وزارت بهداشت گفت که حمله‌های هوایی، دریایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی باعث افزایش شهدا به ۶۴۱ نفر شده است و در این بین ۱۶۲ نفر کودک و ۷۸ زن دیده می‌شوند.

۱۰:۲۹ - قرار است در جلسه امروز شورای حقوق بشر در مورد تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی با هدف بررسی جنایات رژیم صهیونیستی رأی‌گیری شود.

۹:۵۶- جان کری: طی یک روز آینده درباره توقف پروازها به اسرائیل تجدیدنظر خواهد شد / به گزارش خبرگزاری فرانسه، جنیفر پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: جان کری در تماس تلفنی به نخست‌وزیر اسرائیل گفته که توقف پروازها تنها به "دلایل امنیتی" صورت گرفته است.

۹:۴۹- پایگاه خبری لبنانی: خالد مشعل به زودی به تهران سفر می‌کند / پایگاه لبنانی "العنکبوت" به نقل از منابع فلسطینی در بیروت خبر داد: رئیس دفتر سیاسی حماس برای گفتگو با مقامات ایرانی درباره "تحولات غزه و راه‌های تقویت جبهه مقاومت عربی و اسلامی" به زودی به تهران سفر می‌کند.

نتانیاهو: پرواز‌ هواپیماها به اسرائیل را از سربگیرید

۹:۴۷
- نتانیاهو خطاب به "کری": پرواز‌ هواپیماها به اسرائیل را از سربگیرید / روزنامه صهیونیستی "یدیعوت ‌آحارونوت" گزارش داد: نتانیاهو در تماس تلفنی شب گذشته با کری که در قاهره بوده، خواستار لغو تصمیم شرکت‌های هواپیمایی برای توقف پروازها به اسرائیل شد.

۹:۴۵- روزنامه "الوطن": اسرائیل در باتلاق غزه گرفتار شده است / این روزنامه در گزارشی نوشت: نیروهای مقاومت آماده مبارزه با بیش از ۱۰۰ هزار صهیونیست هستند/ اسرائیل با وجود بمباران شدید منطقه "الشجاعیه"، نتوانسته است بیش از ۳۰۰ متر در خاک غزه نفوذ کند.

۹:۳۹- تعداد شهدای فلسطینی در غزه به ۶۳۶ نفر رسید / وزارت بهداشت غزه در بیانیه‎ای از افزایش تعداد تلفات شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون به ۶۳۶ نفر و ۴۰۴۰ زخمی خبر داد.

سرنگونی جنگنده "اف ۱۶" رژیم صهیونیستی

۹:۳۷
- گردان‌های قسام یک جنگنده "اف ۱۶" رژیم صهیونیستی را سرنگون کردند / به گزارش شبکه "العربیه" گردان‌های عزالدین قسام در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان با موشک زمین به هوا، یک جنگنده "اف ۱۶" اسرائیلی را عصر روز گذشته در منطقه "دیر البلح" هدف قرار داده و سرنگون کردند.

آمار تفکیکی رسمی از تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه

۰۹:۳۵
- دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی‌های بشردوستانه اعلام کرد که طی ۲ روز گذشته در هر ساعت یک کودک در غزه کشته شده است. براساس گزارش سازمان ملل، تا روز گذشته ۵۹۹ نفر کشته شده‌اند که از این میان ۴۴۳ نفر غیرنظامی بودند. از این ۴۴۳ نفر ۱۴۷ کودک و ۷۴ نفر نیز زن بودند. آمار رسمی سازمان ملل همچنین می‌گوید که ۲۸ اسرائیلی از جمله ۲۶ سرباز ارتش رژیم صهیونیستی توسط موشکهای حماس کشته شده‌اند. این در حالی است که آمارهای غیررسمی رقم بیشتری را نشان می‌دهد. در نواز غزه همچنین ۳۵۰۴ نفر مجروح شده که از این تعداد ۱۱۰۰ نفر کودک و ۱۱۵۳ نفر زن هستند. براساس این گزارش، تا کنون ۱۱۷ هزار نفر آواره و بی خانمان شدند که در ۸۰ مدرسه تحت نظارت سازمان ملل اسکان داده شده اند.

۹:۳۲- روزنامه صهیونیستی: تاثیر توقف پروازهای شرکت‌های هواپیمایی برای اسرائیل سنگین است / "هاآرتص" در گزارشی درباره توقف پروازهای شرکت‌های آمریکایی و اروپایی به سرزمین‌های اشغالی نوشت: تاثیر روانی این تصمیم در دراز‌مدت برای اسرائیلی‌ها و اقتصاد اسرائیل "سنگین و بزرگ" خواهد بود.

«خالد مشعل» بزودی به تهران سفر می‌کند

۰۹:۳۱
- یک روزنامه کویتی ادعا کرد که در سایه تحولات کنونی فلسطین و نوار غزه رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) قصد سفر به تهران را دارد.

۹:۲۲- امیر قطر در سفری از پیش اعلام نشده وارد عربستان سعودی شد / یک "منبع قطری" به رویترز گفت: قطر متعهد به پایان کشتار مردم فلسطین است و سفر امیر "تمیم بن حمد آل‌ثانی" به جده نیز در راستای تعهد دوحه به پایان کشتار ساکنان غزه صورت گرفت.

حماس: «نتانیاهو» طرح آتش‌بس سازمان ملل را رد کرد

۰۹:۲۰
- حماس ضمن اعلام اینکه این جنبش با طرح آتش‌بسی که نماینده سازمان ملل ارائه داد موافقت کرده افزود که رژیم صهیونیستی این طرح را رد کرد.

آمار کشته‌های ارتش صهیونیستی به ۲۹ نفر رسید

۰۹:۰۵
- با اعلام کشته شدن دو نظامی دیگر رژیم صهیونیستی تعداد تلفات این رژیم که رسما تایید شده است به ۲۹ نظامی رسید.

۰۴:۳۶ - روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با اشاره به لغو گسترده پروازهای بین‌المللی به مقصد «تل‌آویو»، نوشته است که این مسئله می‌تواند آثار روانی و اقتصادی بلندمدتی برای رژیم صهیونستی داشته باشد.

نماینده پارلمان انگلیس: اگر من هم جای فلسطینی‌ها بودم، راکت شلیک می‌کردم

۰۱:۴۱
- «دیوید وارد» نماینده پارلمان انگلیس که پیشتر هم انتقاداتی را از سیاست‌های رژیم‌صهیونیستی مطرح کرده بود، روز سه‌شنبه در پیامی در توئیتر نوشت اگر او هم در غزه زندگی می‌کرد، ممکن بود به سمت اسرائیلی‌ها راکت شلیک کند.

فرانسه: اسرائیل باید سریعا به حملات و کشتارها پایان دهد

۰۰:۰۵
- وزیر خارجه فرانسه: اسرائیل باید سریعا به حملات و کشتارها پایان دهد / به گزارش شبکه المیادین، لوران فابیوس واکنش اسرائیل به شلیک موشک از غزه را نابرابر دانست و گفت: کشته شدن ۶۰۰ نفر در غزه امر غیر قابل قبولی است.

آژانس امنیت هوایی اروپا خواستار لغو پروازها به فلسطین اشغالی تا اطلاع ثانوی شد

۰۰:۰۱
- به گزارش خبرگزاری فرانسه، آژانس امنیت هوایی اتحادیه اروپا به همه شرکت‌های هواپیمایی در این اتحادیه توصیه کرد به سبب مشکلات امنیتی در فلسطین اشغالی، پروازهای خود را تا اطلاع ثانوی به فرودگاه بن گوریون در تل آویو لغو کنند.

۰۰:۰۱ - سوئیس، استرالیا، ‌آلمان، فرانسه، بلژیک، کانادا، هلند و اتریش پروازهای خود به تل آویو را لغو کردند / شرکت‌های هواپیمایی سوئیس، استرالیا، آلمان، فرانسه، بلژیک، کانادا، هلند و اتریش نیز بعد از آمریکا به علت بی‌ثباتی اوضاع در اطراف فرودگاه‌های تل‌آویو، پروازهای خود به تل آویو را لغو کردند.

منبع: فارس، العالم، نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یه نفری
Iran, Islamic Republic of
اینقدر خودتون و مردم رو گیج نکنید....
خدا همه شهدای غزه رو رحمت کنه
محسن
Iran, Islamic Republic of
1- غزه همچون تمامی سالهای هفت دهه گذشته در برابر سکوت و جهانیان در سوگ قتل عام مردان ، زنان و کودکانش نشسته است. غزه طی بیش از هفتاد سال به تنهایی و قتل عام مظلومانه فرزندانش خو گرفته است.
2- غزه چون تمامی روزهای هفتاد سال گذشته همانطور که مادر جوان داغداری که دو کودکش در بمباباران هوایی رژیم صهیونیستی از دیت داده فریاد کرد در دفاع از شرافت انسانی بله دفاع از شرافت انسانی کوتاه نخواهد آمد.
3- طی سال 85 - 86 در پاسخ به بمباران وحشیانه و تهاجم زمینی آن روزهای غزه خطاب به بانکی مون دبیر کل سازمان ملل نوشتم که رژیم صهیونیستی با قتل عام وحشیانه فرزندان مظلوم غزه ، مرگ سازمان ملل را به جشن نشسته است همانی که امروز از زبان مادری جوان و سوگوار دو کودک فلسطینی خطاب به جهان در مرگ فرو رفته فریاد کرد که ما از حرمت انسان دفاع می کنیم.
3- طی روزهای گذشته بسیار شنیدیم که مردم غم زده و تنهای غزه که به جرم دفاع از شرافت انسانی وحشیانه قتل عام می شوند از اسارت یک افسر نظامی رژیم صهیونیستی به خیابانها آمده و شادمانی کردند اما اخبار هرگز نگفتند و نپرسیدند که مردمی سوگوار بالغ بر 600 نفر از فرزندان غزه مردمی که باید با هیچ چیز از چهار هزار مجروح پرستاری کنند مردمی که از هم اکنون باید در فکر چگونگی بازسازی هجم عظیم ویرانیها باشند چرا باید با خبر اسارت یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی شادمانی کنند؟
4- غزه طی هفتاد سال بخوبی درک کرده اند که سازمان رسانه جهانی از هر جنس و با هر رنگی ناچار از تلاش برای اطمینان از سلامت و آزادی افسر مذکور خواهند بود. یعنی همانقدر که به راحتی می توانند در برابر قتل عام یک ملت سکوت کنند و نبینند و نشنوند ناچارند در برابر اسارت یک نفر از این جبهه به فغان بیایند و به وجود درگیری و تهاجم به غزه اعتراف کنند. بنابراین غزه از اسارت یک نظامی شادمان است چون به تجره هفتاد ساله می داند که فرصتی برای اعلام وقوع جنایت علیه شرافت انسانی در اختیار خواهد داشت.
5- هستند هموطنانی که همچنان در آرزوی زندگی در فضا و فرهنگ کشورهایی چون آمریکا هستند و به هر دلیلی تحسین کننده رفتار و اعمال اینان هستند کسانی که با این سخن نیز شاید بیگانه نباشند که مسائل فلسطین و غزه به ما چه ارتباطی داشته و چرا ما باید هزینه مادی و معنوی داشته باشیم؟ اما هرگز توضیح نمی دهند که چرا باید آمریکا و بسیاری کشورها خود مکلف به دفاع از رژیم صهیونیستی بدانند؟ چرا رییس جمهور و تمامی مقامات آمریکایی دفاع از منافع این رژیم را وظیفه اخلاقی خود می دانند؟ چرا حتی با افتخار از قتل عام مردم غزه بعنوان دفاع مشروع یاد کرده و مقامات و ارتش رژیم صهیونیستی را مجاز به ادامه جنایت اعلام می کنند.
6- چرا مادر کودک قتل عام شده فلسطینی ایستادگی و قتل عامش را به جرم دفاع از شرافت انسانی می داند؟ چرا رژیم صهیونیستی با حمایت تام و همه جانبه طی هفتاد سال نتوانسته غزه را نابود یا همسو نمیاد؟ چرا مردم غزه تصور می کنند که حتی با انجام یک راهپیمایی دانش آموزی در تهران بشدت روحیه گرفته و بیش از پیش می توانند مقاومت و از شرافت انسان دفاع کنند؟ ایران با کدام منطق و استدلال مبتنی بر ارزشهای انسانی ، اخلاقی و منافع ملی باید از غزه دفاع کند؟ باید در فکر نبود دولتی صهیونیستی در فلسطین باشد؟ چرا رژیم صهیونیستی علی رغم فقدان کمترین ارتباط ملموس بین ایران و غزه تمامی حوادث و مقاومت در غزه را از ناحیه ایران معرفی می کنند؟ چرا ما شیعیان ایران باید هزینه مادی و معنوی قابل توجهی را در دفاع از مردم سنی غزه متحمل گردیم؟ چرا بارها و بارها مقامات آمریکایی و اروپایی و حتی برخی دولتهای عربی به ایران گوشزد کرده اند که باز گشایی از تمام مشکلات شما در گرو رفع خصومت با رژیم صهیونیستی است؟ چرا رژیم صهیونیستی علی رغم فقدان هیچ ارتباط فیزیکی و مستقیمی بین ایران و غزه یا مسائل داخلی ؤزیم صهیونیستی ریشه تمامی مشکلات و درگیرههای خود را به ایران نسبت می دهند؟
7- ایران به باور تمامی تحلیلگران و سیاستمداران بنام غرب و شرق چه بخواهد چه نخواهد بدلیل تفکر و ارزشهایش الهام بخش حرکتهای عظیم مردمی می باشد ایران الگویی است که بسیاری برای دستیابی به شرایط پویا و حیات بخش به آن توجه دارند در تجربه مراودات و سفرهای متعدد خارجی مکرر دیده ام که ما را الگوی خود می دانند و تمام نگاهها به سرانجام ایران است در برابر یک جهان فشار ظالمانه هنوز بسیارند که حرکت خود را منوط به اطمینان از ماندگاری و ایستادگی ایران می مشروط کرده اند از مقامات و بلندپایگان تا مردم کشورهی مختلف بسیار شنیده ام که می گویند جبهه غربی و عربی به رهبری آمریکا در برابر ایران به زانو درآمده اند و بسیار شنیده ام که گفتند و می گویند که با امید به بودنتان به فکر احیای ارزشهای انسانی و اخلاقی هستیم یا به فرمایش مادر جوانی که داغدار دو کودکش بود ما برای دفاع از شرافت انسان قتل عام می شویم و به عشق ایستادگی مردم غیور و مرد ایران ایستاده ایم.
8- جوانی فلسطینی به من گفت وقتی حضور مردانه شما را در کنار خود احساس می کنیم می دانیم با قم غربت قتل عام نمی شویم که به شوق احیای ارزشهای اخلاقی و انسانی یا به فرمایش مادر جوان داغدار شرافت انسان مرگ را بی هیچ انتظار و ادعایی می پذیریم. تصور می کنم حضورمان در دفاع از غیرت انسانی و الهی مردم ایستاده غزه کمترین محربانی است که باید داشته باشیم.
میلاد
مقاله بود یا کامنت؟
خوبه بعضی ها یاد بگیرند که بخش نظرات جای مقاله نیست
خالد مشعل» بزودی به تهران سفر می‌کند

تهران یا دوحه؟؟؟