جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
پیامدهای اقدام ترکیه؛

قطع روابط نظامی مسکو با آنکارا

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۵
کد مطلب: 457575
مسکو در واکنش به سقوط جنگنده خود به دست ترکیه، از قطع روابط نظامی روسیه با این کشور و همچنین استقرار سامانه دفاع موشکی در بندر لاذقیه سوریه خبر داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از النشره خبرداد: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مسکو همه روابط نظامی خود را با ترکیه قطع می کند. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: هر جنگنده ای در آسمان سوریه را که تهدیدی علیه ما باشد، ساقط خواهیم کرد.
 
در همین حال، ستاد مشترک ارتش روسیه تاکید کرد سامانه دفاع هوایی در ساحل لاذقیه در سوریه مستقر خواهد شد.
 
طبق این گزارش یک نظامی روس در عملیات جستجوی خلبانان جنگنده ای که صبح امروز ساقط شد، کشته شده است. ستاد مشترک ارتش روسیه به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.
 
وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوخو-۲۴ متعلق به روسیه بر فراز سوریه مورد هدف جنگنده ترکیه ای قرار گرفته و دو خلبان آن موفق به خروج از این جنگنده شدند؛ اما تا کنون هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.
 
گفتنی است ترکیه در پی سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴ روسیه، کاردار این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد. یک مقام وزارت خارجه ترکیه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد، علت این احضار اعتراض به نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده روسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *