جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سفارش حاج آقا مجتبی برای رجب +فیلم

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 755367
مرحوم ‌حاج آقا مجتبی تهرانی می‌فرماید: حیف نیست وقتی خود آدم بتواند در دنیا خودش را تطهیر کند، برود آنجا خودش را مبتلا کند؟ انسان اوّلاً جلوگیر باشد و نگذارد دستش آلوده بشود و ثانیاً تطهیر و شستشوی خودش را همین جا انجام دهد.
سفارش حاج آقا مجتبی برای رجب +فیلم
به گزارش جهان نيوز، مرحوم ‌آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود به مناسبت ماه رجب، به موضوع «مَلَک داعی» پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

دوستان! من این را سفارش می‏‌کنم که دعا بخوانید. خصوصاً الآن که ماه رجب وارد شده است، این دعاهای ماه رجب را بخوانید.  من بخشی از آن را بیان می‌کنم:

«وَ اقْسِمْ‏ لِی‏ فِی‏ شَهْرِنَا هَذَا خَیْرَ مَا قَسَمْتَ»؛ ای خدا! در این ماه رجب بهترین چیزی را که تو از سعادت و خیر نصیب کرده‌‏ای، در قضا و قدر نصیبم کن.

«وَ احْتِمْ لِی فِی قَضَائِکَ خَیْرَ مَا حَتَمْتَ وَ اخْتِمْ لِی بِالسَّعَادَةِ فِیمَنْ خَتَمْتَ»؛ و خاتمه کار مرا که می‌‏خواهم از این دنیا بروم با سعادت قرار بده؛ مثل کسانی که اهل سعادت هستند.

 «و أَحْیِنِی مَا أَحْیَیْتَنِی مَوْفُوراً وَ أَمِتْنِی مَسْرُوراً وَ مَغْفُوراً»؛ مرا با وسعت و فراوانی زنده بدار و با سرور، نشاط و مغفرت بمیران.

 «وَ تَوَلَّ أَنْتَ نَجَاتِی مِنْ مُسَاءَلَةِ الْبَرْزَخِ»؛ تو خود متصدّی نجات من در برزخ باش. امام به ما یاد می‌‏دهند که در مواجهه با اقیانوس رحمت چگونه بخواهیم.

«وَ ادْرَأْ عَنِّی مُنْکَراً وَ نَکِیراً وَ أَرِ عَیْنِی‏ مُبَشِّراً وَ بَشِیراً»؛ و از من نکیر و منکر را دور کن و آن فرشته‏‌های رحمتت را در برزخ به من نشان بده.

«وَ اجْعَلْ لِی إِلَى رِضْوَانِکَ وَ جِنَانِکَ مَصِیراً وَ عَیْشاً قَرِیراً وَ مُلْکاً کَبِیراً»؛و طریقم را به‌‏سوى بهشت و رضوانت قرار ده و زندگانی‏ام را خوش و ملک کبیر نصیبم فرما.

به ما یاد و یادآوری می‌‏کنند که برزخ مشکل است برای آن‏که ما را متنبّه کنند، آن روز را به یاد ما می‌‏آورند تا دست و پای خود را جمع کنیم.

امام‌هادی(ع) فرمودند: «اُذْکُرْ مَصْرَعَکَ‏ بَیْنَ یَدَیْ أَهْلِکَ‏ وَ لَا طَبِیبَ یَمْنَعُکَ وَ لَا حَبِیبَ‏ یَنْفَعُک‏»؛(بحارالأنوار، ج۷۵، ص۳۷۰) به یاد بیاور آنجایی را که پیش خانواده‏‌ات روی زمین افتاده‌‏ای، نه طبیبی می‌‏تواند مرگ را از تو دور کند، نه دوستی که به تو سودی برساند.

خودت هستی، خودت و عملت واقعاً حیف نیست که وقتی خود آدم بتواند اینجا خودش را تطهیر کند، برود آنجا خودش را مبتلا کند. لذا انسان اوّلاً جلوگیر باشد و نگذارد دستش آلوده بشود و ثانیاً تطهیر و شستشوی خودش را همین جا انجام دهد تا به آن فشارها مبتلا نشود.

این سخنرانی را اینجا ببینید:
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *