جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۲

چرایی و چگونگی حضور سرویس‌های اطلاعاتی در پشت پرده سایت‌های قمار +صوت

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 752896
حجم پشتیبانی فنی که از سایت های قمار صورت می گیرد نشان می دهد یک کار سازمان دهی شده ای در پشت صحنه این سایت ها قرار دارد.
چرایی و چگونگی حضور سرویس‌های اطلاعاتی در پشت پرده سایت‌های قمار +صوت
گروه سیاسی جهان نيوز: برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع نگاهی به ردپای سرویس های امنیتی و اغراض معاندین در راه اندازی سایت های خبری و قماربازی و با حضور مهدی جهان تیغی کارشناس سیاسی و فعال حوزه رسانه برگزار شد.

به گزارش جهان نيوز، مهدی جهان تیغی با بیان اینکه مسئله سایت های قمار در ترکیه از اوایل دهه 90 شمسی برای مخاطبان ایران شکل گرفت، گفت: تقریبا در طول یک دهه گذشته یک غفلت بزرگی در این زمینه داشتیم و در حالی که سالانه بیش از 300 سایت فیلتر می شوند اما بلافاصله جایگزین می شوند زیرا این سایت ها دارای تیم های فنی حرفه ای هستند و در چند ساعت سایت خود را بالا می آورند.

وی از وجود یک شبکه گسترده در پشت پرده سایت های قمار خبر داد و تصریح کرد: پشت صحنه سایت و شبکه های قماربازی صرفا یک عده آدم سودجو نیستند، بلکه سرویس های امنیتی نیز در این پشت پرده راه اندازی و اداره این سایت ها دخیل هستند.

این فعال حوزه رسانه درباره دلایل دخیل بودن سرویس های امنیتی در راه اندازی سایت های قمار بیان کرد: اتفاقاتی که در شبکه های قمار می افتد نشان می دهد سلبریتی هایی در این فرآیند شکار می شوند. روی این سلبریتی ها مطالعه می شود و گردانندگان این سایت ها که معمولاً در کشورهایی مانند ترکیه، اسپانیا و آمریکا فعالیت می کنند، طعمه های خود را شناسایی می کنند.

مدیر مسئول جهان نيوز، از به کار بردن فنون روانشناسی در سایت های قمار برای جلب و جذب مخاطب گفت و اظهار کرد: این فعالیت های دقیق و حرفه ای نشان می دهد یک اتاق فکر جدی پشت صحنه گردانندگان این سایت ها قرار دارد.
جهان تیغی درباره دلایل دیگری که نشان از حضور سرویس های جاسوسی در پشت صحنه سایت های قمار است توضیح داد و اظهار کرد: حجم پشتیبانی فنی که از سایت های قمار صورت می گیرد نشان می دهد یک کار سازمان دهی شده ای در پشت صحنه این سایت ها قرار دارد.

این کارشناس سیاسی بر ضرورت توجه به جنبه های اقتصادی و فرهنگی سایت های قمار برای تحلیل و بررسی آن ها تاکید کرد و افزود: عموما سرویس های اطلاعاتی وقتی طراحی های فرهنگی گسترده و یا اقتصادی انجام می دهند، سایت های قمار تبدیل به ابزار کار این سرویس ها می شوند.

وی از فشار اقتصادی به کشور به عنوان یک ابر پروژه کلان یاد و بیان کرد: ذیل این فشار شبکه های قمار ایجاد می شود که میلیاردها تومان را به خارج از کشور می برد، عملا پولشویی اتفاق می افتد و ارز از کشور خارج می شود. قطعا سرویس های اطلاعاتی و امنیتی از چنین فرصتی برای فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران نمی توانند عبور کنند.

جهان تیغی اشاره کرد: طبق آمار 56 درصد از کاربران فضای مجازی کسانی هستند که در سایت های بازی آنلاین فعالیت می کنند که از 10 سال شروع و تا 30 سال را شامل می شود. این افراد هنگامی که عضو این سایت ها می شوند پیام هایی را مبنی بر عضویت در سرویس های اطلاعاتی دریافت می کنند و اسرائیل اخیرا به وضوح چنین تبلیغاتی را در دستور کار قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ناراحتی؟