جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴

مدیریت بحران در سیره حضرت زینب(س)

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 721364
حجت‌الاسلام رفیعی استاد حوزه علمیه قم به هفت اصل مدیریتی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها پس از ماجرای شهادت امام حسین علیه‌السلام اشاره کرد.
مدیریت بحران در سیره حضرت زینب(س)
به گزارش جهان نيوز،حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه قم در بیانی گفت: تمام انبیاء بحران‌های مختلفی داشتند؛ مثلاً حضرت موسی علیه‌السلام با بحران گوساله‌پرستی و یا حضرت صالح علیه‌السلام با بحران انکار قومش مواجه بود.

وی افزود: خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید: وقتی انسان‌ها با بحران یا گرفتاری شدیدی مواجه می‌شوند «و اِذا مَسَّ النّاسَ ضُرٌّ دَعَوا رَبَّهُم مُنیبینَ اِلَیهِ؛ در آن حال خدای خود را به دعا می‌خوانند و به درگاه او با تضرع و اخلاص روی می‌کنند.»

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به نقش حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و هفت اصل مدیریتی ایشان در بحران پس از جریان عاشورا گفت: اصولی که باعث شد زینب کبری سلام‌الله‌علیها این 40 روز پس از جریان کربلا را مدیریت کند و خودش هم دچار آن بحران نشود، هفت مورد است.

وی اظهار کرد: اصل اول خدامحوری است. خدامحوری از آموزه‌های عاشورایی است که تاریخ در اولین اقدامات حضرت زینب سلام‌الله‌علیها پس از ظهر عاشورا روایت کرده است.
صوت کامل سخنان این استاد حوزه را در ادامه بشنوید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط روغن بنفشه
Iran, Islamic Republic of
با اين بحران بحران قبلي را كنار زده و انرا حل نمائيد
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
عصر دیروز آقای حشمت الله قنبری در شبکه قرآن به صورت زنده سخنرانی به مناسبت شهادت حضرت زینب داشت، نکات مهمی رو به مسئولان ارشد گفت که اگه ممکنه آن قسمت را جدا و منتشر فرمایید