چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۱۰

ژاپن و آلمان چگونه قدرت اقتصادی شدند؟

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 701212
استاد رحیم پور ازغدی توضیح می دهد: آلمانی ها و ژاپنی ها پس از جنگ جهانی چگونه اقتصادشان را درست کردند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان را صادر كنيد شش ماه بخاك سياه مينشينند
Iran, Islamic Republic of
اخوندي به تنهايي باباي هركشوري را در مياريد همانگونه كه مارو بيچاره كرد
علی
Iran, Islamic Republic of
اخه این تحلیل های ساده انگارانه و کاملا مصادره به مطلوب چیه که این آقا ارائه میدهد که گویا یک حقیقتی است که ایشان به آن رسیده است. آلمان و ژاپن با جنگ و تحریم پیشرفت کردند؟؟؟ اثبات اینکه حرف ایشون چه مقدار درسته یا غلط هیچ کاری نداره. آلمان جنگ نکرد که پیشرفته بشود. ژاپن هم همینطور. بعد جنگ هر دو کشور کاملا ویران و نابود شدند. حالا شما یک نگاه فقط به آلمان بیندازید. این کشور دو پاره شد. آلمان شرقی دست شوروی افتاد و آلمان غربی دست آمریکا. کدامیک پیشرفته شدند؟ کدامیک بهتر شدند. مهاجرت مردم از کدام سمت به به کدام سمت بود؟ در حالی که هر دو از یک.کشور بودند. اتفاقا آلمان شرقی تحت تحریم های آمریکا بود و آلمان غربی تحت تحریم های شوروی. نمونه های دیگری هم هست. کره جنوبی و کره شمالی. پس چرا کره شمالی پیشرفته نشد. تحت شدیدترین تحریم ها هم هست. کی گفته کشور با تحریم و جنگ پیشرفت میکنه؟؟ شما یک کشور فقط یک کشور به من نشان بدهید که با تحریم و عدم ارتباط با دنیای مدرن به پیشرفت های علمی و اقتصادی و صنعتی دست پیدا کرده باشه. کوبا ببش از 50 ساله تحت تحریم استآیا پیشرفته شده.؟؟؟ بله باید کار کرد. اما در کنارش اگر ارتباطات آزاد با جهان پیشرفته نداشته باشی و در کشورت سرمایه گذاری نشه و نتوانی تکنولوژی مدرن بدست بیاوری و خودت صاحب تکنولوژی بشی و اگر نتوانی محصولاتت را صادر کنی و تحت تحریم باشی معلومه پیشرفت نخواهی کرد. ..
Iran, Islamic Republic of
ژاپن را امريكا ويران و بعد اباد كرد
Iran, Islamic Republic of
اسلام و مسلمين اقايون را هر دياري ببريد نابود ميشن
Iran, Islamic Republic of
احسنت اسلام ژن هاي خوب برخی آقا زاده ها! يعني غارت و چپاول
United States
.
كشورهاي اژاپن و المان هردو در جنگ جهاني شكست خوردند و كاملآ ويران شدند و هيچكدام ذخاير نفت و گاز هم نداشتند ولي ضمن اينكه پايه هاي اقتصادي را داشتند با دنياي شرق و غرب ( شامل امريكا و شوروي سابق يا روسيه امروز ) حتي ناچارآ تعامل كردند و توانستند نه با تهديد و ارعاب و خط و نشان كشيدن و لجبازي بلكه با صادرات محصولات خود بازار شرق و غرب را به تصرف خود دراورند.
تعامل با دنيا حتي با امريكا باعث خواري نيست بلكه با فكر و انديشه ميتوان حداكثر بهره را برد.
Iran, Islamic Republic of
تهديد و لجبازي جزوي از شگرد كسب دلار است.ن.!!
United States
...
بهر حال جايزه text editor يا همون ويراستاري متن را بايد بشما داد كه كلا طبيعت و معني اظهار نظر را رو عوض ميكنيد.
Iran, Islamic Republic of
بنظر م شعار روز بايد اين باشد تنهايي نخوريد بيايد با هم بخوريم و با هم مهربان باشيم