سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۴
۱
بسته صوتی و تصویری ویژه میلاد امام سجاد (ع)

امام سجاد علیه‌السلام؛ قهرمان اهل بیت علیهم‌السلام/ مصلحت بود اگر شیر خدا می گشتی، تو علی هستی و شمشیر خدا می گشتی + صوت و تصویر

علی بن الحسین، شاهزاده ایرانی
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 514969
امام سجاد (ع) فرمود: سه خصلت در هر یک از مؤمنان باشد، در پناه خداوند خواهد بود و روز قیامت در سایه رحمت عرش الهی است و از سختی‌ها و شدائد صحرای محشر در امان است.
امام سجاد علیه‌السلام؛ قهرمان اهل بیت علیهم‌السلام/ مصلحت بود اگر شیر خدا می گشتی، تو علی هستی و شمشیر خدا می گشتی + صوت و تصویر
گروه فرهنگی جهان نيوز: یکی از رفتارهای زیبا و آسمانی حضرات معصومین(ع) این است که آنان پیوسته در موقعیت‌های مختلف به ارائه راهکارها و توصیه‌هایی جهت دستیابی محبان و شیعیان به سعادت دنیوی و اخروی می‌پرداختند. حال رفتاری که شایسته است در قبال این عمل آن بزرگواران داشته باشیم، این است که سعی کنیم به توصیه‌ها و سفارشات آنان عمل کنیم. 

به راستی توجه کردن به دستورات و سفارشات اهل­‌بیت(ع) ما را در زمرۀ یاران آن بزرگواران قرار می‌­دهد. با اینکه راه سخت و دشوار است، اما با فرهنگ رفاقتی که از اهل‌بیت(ع) سراغ داریم «یَا رَفِیقَ مَنْ لا رَفِیقَ لَهُ»، با دستگیری از ما، ضعف و سستی‌هایمان را می‌پوشانند و در این مسیر ما را یاری می‌کنند. 

امام سجاد (ع) در حدیثی در اهمیت این امر می فرماید: «ثَلاثٌ مَنْ کُنَّ فیهِ مِنَ الْمُؤمِنینَ کانَ فی کَنَفِ اللّهِ، وَأظَلَّهُ اللّهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ فی ظِلِّ عَرْشِهِ، وَ آمَنَهُ مِنْ فَزَعِ الْیَوْمِ الاْکْبَرِ، مَنْ أَعْطی النّاسَ مِنْ نَفْسِهِ ما هُوَ سائِلهُم لِنَفْسِهِ، ورَجُلٌ لَمْ یَقْدِمْ یَداً وَرِجْلاً حَتّی یَعْلَمَ أَنَّهُ فی طاعَةِ اللّهِ قَدِمَها أَوْ فی مَعْصِیَتِهِ، وَرَجُلٌ لَمْ یَعِبْ أخاهُ بِعَیْب حَتّی یَتْرُکَ ذلکَ الْعِیْبَ مِنْ نَفْسِهِ». 

سه خصلت در هر یک از مؤمنین باشد در پناه خداوند خواهد بود و روز قیامت در سایه رحمت عرش الهی است و از سختی‌ها و شدائد صحرای محشر در امان است: اوّل آن که در کارگشایی و کمک به نیازمندان و درخواست‌کنندگان دریغ نکند. دوّم آن که قبل از هر نوع حرکتی بیاندیشد که کاری را که می خواهد انجام دهد یا هر سخنی را که می خواهد بگوید آیا رضایت و خوشنودی خداوند در آن است یا مورد غضب اوست. سوّم قبل از عیب جویی و بازگویی عیب دیگران، سعی کند عیب‌های خود را برطرف کند.

«بحارالأنوار، ج 75، ص141، ح3»


سخنرانی  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: انسان ۲۵۰ ساله / امام سجاد علیه‌السلام؛ قهرمان اهل بیت علیهم‌السلام

دریافت.mp3

مولودی خوانی؛ «با تو عاشق نمازیم، عاشق راز و نیازیم، یه روزم شبیه بابا، شریح تو رو میسازیم، صاحب مهر و سجاده، نوکرتم ارباب زاده» به مناسبت ولادت امام سجاد(ع) با مداحی «محمدرضا طاهری

دریافت.mp3
 

مدیحه سرایی؛ «پر می کنیم از می گلوی باده ها را، تا مست باشیم انتهای جاده ها را، بعد از دو رکعت عشق بازی باز خواندم، در رکعت سوم همان دلداده ها را» به مناسبت ولادت امام سجاد(ع) با مداحی «محمدرضا طاهری»

دریافت.mp3

مدیحه سرایی؛ «سفره خوبه که سلطانی باشه، صاحب خونه گرم میزبانی باشه، تحویلم میگیره اینجوری، شاهزاده ای که ایرانی باشه» به مناسبت ولادت امام سجاد(ع) با مداحی «محمدرضا طاهری»

دریافت.mp3

مدیحه سرایی؛ «شب عید است بیایید حنا بگذارید، سر به پای قدم مرد دعا بگذارید، تا پدر چشم به چشمان تو احیا دارد، پر گهواره تو روح مسیحا دارد» به مناسبت ولادت امام سجاد(ع) با مداحی «محمود کریمی»

دریافت.mp3

مدیحه سرایی؛ «مصلحت بود اگر شیر خدا می گشتی، تو علی هستی و شمشیر خدا می گشتی، شک نداریم که تکبیر خدا می گشتی، تک سوار عرب و پیر خدا می گشتی» به مناسبت ولادت امام سجاد(ع) با مداحی «محمود کریمی»

دریافت.mp3
 
پوستر های ویژه میلاد امام سجاد (ع)
 








نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود خدا بر پسر رسول خدا، بر آن عبد صالحی که زنده کردن مفاهیم و اصول اسلام را، در قالب اعمال و دعاها و عبادات خود، بنا نهاد و پیگیری کرد و بدعت های پیشین و حاضر زمان خود را، افشا کرد تا بدست حاکمان ظالم زمان خود، مورد غضب واقع شد و به شهادت رسید.
حضرت امام علی بن الحسین، عبد صالح مبارز و شهادت طلب بود، نه مرد گوشه نشینی. وگرنه مورد غضب حاکمان، واقع نمیشد.