سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۳
باز هم نظرسنجی؛

آیا برای انتخاب معاون رئیس‌جمهور هم نظرسنجی برگزار می‌شود؟

سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 417231
مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در راستای فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام زن و روز زن خواستار برگزاری نظرسنجی در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها شد.
به گزارش جهان، به نقل از عصر فرهنگ، شهیندخت مولاوردی البته پیشاپیش نتایج نظرسنجی را هم منتشر کرد(؟!) و مدعی شد: حضور زنان در ورزشگاه در صدر مطالبات زنان قرار دارد و ما اگر این امر صورت گیرد برای تشویق نیز برنامه‌هایی در صورت نیاز خواهیم داشت.
 
حال باید از خانم معاون پرسید شما که ادعا دارید حضور در ورزشگاه در صدر مطالبات بانوان کشور است دیگر چه نیازی به نظرسنجی می بینید؟

اصلا مگر خود شما با نظر مردم انتخاب شده اید؟ آیا در آینده شاهد نظرسنجی از بانوان برای انتخاب معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده هم خواهیم بود؟ ممکن است در جواب به این سوال پاسخ داده شود که خود خانم مولاوردی منتخب مردم نیست ولی از طرف منتخب مردم (رئیس جمهور) منصوب شده و به این صورت در انتخاب وی نظر مردم هم لحاظ شده است.
 
بر همین اساس می توان گفت اگر به راستی خانم مولاوردی طالب نظر اکثریت است می تواند با نمایندگان مردم در خانه ملت که اتفاقاً با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند، مشورت کند. آیا تا به حال خانم مولاوردی در این خصوص با نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس و یا کمیسیون ورزش مجلس رایزنی انجام داده؟
 
البته با توجه به سفر اردوغان به ایران خلاف نظر مجلس، تعطیلی طرح مسکن مهر، عدم اطلاع نمایندگان مجلس از جزئیات توافق های لوزان و ژنو به نظر می رسد دولت تدبیر تمایل چندانی به همدلی با مجلس ندارد و بیشتر خواهان ارائه نظریات خاصه پسند(؟!)است.
 
 
 
 
 
در اینجا ضروری به نظر می رسد تا نیم نگاهی به نظرات رهبر انقلاب در این خصوص هم بیندازیم، رهبر معظم انقلاب در ديدار با شركت‌كنندگان در اجلاس جهانی «زنان و بيدارى اسلامى»،در تاریخ 21/4/1391 فرمودند:
 
«زن در محيط اسلامى رشد علمى مي­كند، رشد شخصيتى مي­كند، رشد اخلاقى مي­كند، رشد سياسى مي­كند، در اساسى‌ترين مسائل اجتماعى در صفوف مقدم قرار مي­گيرد، در عين حال زن باقى مي­ماند. زن بودن، براى زن يك نقطه‌ى امتياز است، يك نقطه‌ى افتخار است. اين افتخارى نيست براى زن كه او را از محيط زنانه، از خصوصيات زنانه، از اخلاق زنانه دور كنيم. خانه‌دارى را، فرزنددارى را، شوهردارى را ننگ او به حساب بياوريم. فرهنگ غربى خانواده را متلاشى كرد. امروز يكى از مشكلات بزرگ دنياى غرب، متلاشى شدن خانواده‌هاست، افزايش فرزندان بى­هويت است. اينها گريبان غرب را خواهد گرفت. حوادث اجتماعى به مرور پيش مى‌آيد. غرب از همين نقطه سخت‌ترين ضربه‌ها را خواهد خورد و اين تمدن مادى پر زرق و برق از همين نقطه فرو خواهد ريخت.»
 
شایان ذکر است این اولین باری نیست که معاون روحانی به مخالفت با نظر صریح رهبری می پردازد، وی پیشتر هم علی رغم تاکید جدی و مکرر رهبر انقلاب در خصوص افزایش جمعیت در مصاحبه با شرق گفته بود: « داشتن بیش از یک یا دو فرزند عقلانی نیست»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *