جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶

عدالت در راه است، منتظر باشید

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب: 410327
پيروان هوى و هوس، گاهى افرادی از شخصيت‏هاى سرشناس و چهره‏‌هاى معروف اجتماعى و سياسى هستند و میخواهند به هر شکلی شده به آمال و آروزى خود برسند.
به گزارش جهان، وبلاگ "سلام بر خدا" نوشت:
در روایات بیان شده است که وقتی امام زمان علیه السلام ظهور میکنند، هواپرستی از بین میرود و در همه جا عدل گسترش پیدا میکند، آیا این یعنی اینکه نفس امّاره ديگر وجود ندارد تا مردم را به اعمال زشت و ناپسند دعوت نمايد؟
 
بسم ربّ المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
 
بسيار بعيد است كه در عصر ظهور مطلقا نفس امّاره از بين برود و مردم تماماً از افراط و تفريط در تمايلات و غرائز نجات بيابند زيرا سرشت انسانها از عقل و شهوت تركيب شده و آياتى همچون «إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبِيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً» «إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا ما رَحِمَ رَبِّي» «وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها» و... در عصر حضور حضرت نيز، حكمفرما و برقرار خواهد بود.
 
امّا پيروان هوى و هوس، گاهى افرادی از شخصيت‏هاى سرشناس و چهره‏‌هاى معروف اجتماعى و سياسى هستند و میخواهند به هر شکلی شده به آمال و آروزى خود برسند، گاهى هم این پیروان هوی و هوس افرادی هستند که از طريق قلم و مطبوعات و گاهى از طريق سخنرانى و تبليغات و گاهى از طرق ديگر جامعه‏‌اى را به آشوب میكشند و مردم را به جان يكديگر مى‌‏افكنند، اين نوع هوى پرستی‌ها و خود كامگی‌ها قطعاً در حكومت حضرت مهدى جمع آورى میشود و هرگز اجازه داده نمیشود كه يك نفر مقاله نويس و يا رئيس قبيله و يا رهبر حزب و سازمانى هر جور كه دلخواه او است عمل كند.
 
امّا در مواردى، هوى‌‏پرستى در زندگى و روش شخصى افراد است از قبيل چشم چرانى‏‌ها و دستبرد به مال مردم وضايع كردن حقى از هم نوع و...، گرچه با ارتقاء علم و عقل، مردم نسبت به يكديگر مهربان و نيكوكار میشوند، امّا اين نوع هوى پرستی‏ها ظاهراً در بعضى از افراد وجود خواهد داشت. ولى سيطره قانون در همه جا حتى در بيابان‏ها و صحراها باعث مى‏شود كه اين نوع هوى پرستان نيز نتوانند هرگونه كه دلشان‏ میخواهد عمل كنند. مثلًا در روايات آمده اگر پيرزنى طبقى طلا و جواهر بر سر گيرد و به تنهائى و پياده از شهرى به شهرى برود كسى مزاحم او نمیگردد و در ثروت او طمع نمیكند. (جزوه امام زمان، مؤسسة در راه حق، ص 89)
 
اين روايت دلالت نمیكند كه تمامى افراد در آن عصر اهل تقوى و عدالت خواهند بود بلكه بدان معناست كه اگر كسى هم بخواهد به ثروت اين پيرزن آن هم در بيابانها تعرّض كند، از سيطره قانون و پليس خوف دارد چون در روايات آمده تمام كره زمين در مقابل امام زمان مانند كف دستى مى‏‌ماند كه به تمامى نقاط اشراف كامل دارد و بر اساس شمشير و عدالت با مردم برخورد میكند و هيچگونه اغماضى در اين راه نخواهد كرد.( غيبت نعمانى، ص 232 و ص 233) و نيز حضرت يارانى دارد مصمّم و قوى كه آنان را در شهرها و مركز استان‏ها میگمارد، و برنامه آنها رفع ظلم و نيز آباد كردن شهرها میباشد و حضرت آنها را در همه حال مینگرد و آنان نيز حضرت را میبينند. (دادگستر جهان، ص 319)
 
چه زيبا فرمود مولاى ما على عليه السلام در رابطه با چهره حكومت مهدى موعود كه: آن حضرت خواسته‌هاى دل و هوى و هوس مردم را به سوى هدايت الهى و قانون بر میگرداند بعد از اين‏كه مردم به دنبال هوس‏هاى خود میرفتند و از هدايت‏هاى الهى غافل شده بودند و رأى مردم را تابع قرآن می‌كند، آن وقتى كه قرآن را پيرو رأى خود كرده‌اند.(نهج البلاغه ، خطبه/138).( برگرفته از دوازده گفتار درباره حضرت مهدى ع،حسین اوسطی، ص: 247)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *