جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

آیت الله بهجت: امام کارش تا آخر، درست بود

يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 408161
آیت الله بهجت فرمود: اسراری از آقای خمینی می‌دانم که تاکنون نگفته‌ام و نخواهم گفت.
به گزارش جهان، "والعادیات" نوشت:
حضرت آیة الله محمدی ری‌شهری در دورانی که نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت بودند، هر ساله قبل و بعد از اعزام به حج برای دریافت ره‌نمود‌هایی از حضرت آیة الله بهجت - رحمة الله علیه - به مجضر ایشان مشرف می‌شده‌اند. خود ایشان در این‌باره نوشته‌اند:

یکی از برکات نمایندگی این‌جانب در حج از سوی مقام معظم رهبری، حضرت آیة الله خامنه‌ای - حفظه الله تعالی -، ارتباط نزدیک با فقیه وارسته و عالم عارف، حضرت آیة الله بهجت - رحمة الله علیه - و بهره بردن از ره‌نمودهای سازنده‌ی این اسوه‌ی علم و عمل و پارسایی بود... این جانب، شماری از برجسته‌ترین مطالب ایشان را، گاه در محضر ایشان و گاهی پس از آن، یادداشت می‌کردم.

مجموعه‌‌ی این یادداشت‌ها اکنون در قالب کتاب «زمزم عرفان» به چاپ رسیده است. این کتاب از آن جهت که راوی آن - حضرت آیة الله محمدی ری‌شهری حفظه الله - هستند، کتابی مطمئن از جهت سند اتصال به آیة الله بهجت رحمة الله علیه است.

فصل هشتم این کتاب اختصاص دارد به امام خمینی و انقلاب اسلامی. در قسمت‌هایی از این بخش - ص181-می‌خوانیم:

یکی از نکاتی که خیلی سر بسته درباره امام خمینی مطرح کردند، این بود که فرمودند:
    اسراری از آقای خمینی می‌دانم که تاکنون نگفته‌ام و نخواهم گفت.
 
 
 
در قسمتی دیگر - ص 184 - آمده است:
    هنگامی که آقای خمینی بیمارستان بود، چند روز قبل از وفاتش، پنج‌شنبه بعد از نماز صبح، در حالی که خواب نبودم، دیدم ایشان زیبا، خوش‌رو و با لبخند، از جلوی من گذشت، چهره‌اش از عکس او زیباتر بود. بعد از چند روز که خبر وفاتش منتشر شد. متوجه شدم که ایشان آمده از من خداحافظی کند. خوش‌حال بود برای این‌که کارش تا آخر، درست بوده و از آن‌چه انجام داده، پشیمان نیست؛ بلکه کارش ناجح بوده است.

گفتنی است آنچه در وصیت‌نامه‌ی سیاسی - الهی امام خمینی آمده، مؤید این مکاشفه است:
با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا، از خدمت خواهران و برادران، مرخص و به سوی جایگاه ابدی، سفر می‌کنم.
 
با استفاده از:
محمدی ری‌شهری، محمد، 1325؛ زمزم عرفان: یادنامه فقیه عارف، حضرت آیة الله محمدتقی بجت؛ قم: دارالحدیث، 1431=1389.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام
إن شاء الله خداوند ما رو در دنیا و آخرت به این علمای ربانی وصل کنه و هرگز ازشون جدا نکنه صلوات
حمزه
Iran, Islamic Republic of
رضوان و درود خدا بر هر دو عبد صالح خداوند