پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۵

شوخی با نامحرم ممنوع!

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب: 408158
امام باقر (ع) فرمود:«شوخی با زن نامحرم را تکرار نکن.»
به گزارش جهان، وبلاگ "به خوبی فکر کن" نوشت:
ابوبصیر می گوید: در کوفه برای زنی قرآن می خواندم، یک بار در موردی با او شوخی کردم. بعد از مدّتی خدمت امام باقر (ع) رسیدم، امام مرا مورد مؤاخذه و سرزنش قرار داد و فرمود«:کسی که در خلوت مرتکب گناه شود خداوند به او نظر لطف نمی کند، چه سخنی به آن زن گفتی؟!»شوخی با نامحرم ممنوع
وی می گوید: از شرم و خجلت سر در گریبان افکندم و توبه کردم.
امام باقر (ع) فرمود:«شوخی با زن نامحرم را تکرار نکن.»
(بحار الانوار،ج:46،ص:247)
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
هرکس با غیر همسر خویش شوخی و مزاح کند به اندازه هر کلمه ای که در دنیا سخن گفته باشد ، خداوند هزار سال او را در زندان دوزخ نگاه خواهد داشت.
(ثواب الاعمال ص 283)
پی نوشت: این که ابوبصیر نابینا بوده و گاه زنان برای آموزش یا القای حدیث او را به مجالس خود دعوت می کردند، ممکن است در چنان فضایی زنی سر به سر او گذاشته و او نیز با شوخی جواب داده ، با این حال شوخی با نامحرم در این حد نیز مورد تأیید اهل بیت (علیهم السلام) نبوده است. چه رسد به بگو بخند با نامحرم که در برخی فضاهای امروز جامعه امری عادی به نظر می رسد.
https://jahannews.com/vdcdkj0ojyt0zf6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdkj0ojyt0zf6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
اينكه در جامعه امروز امكان ندارد
چرا ؟ عادت را باید با عادت صحیح اصلاح کرد هر چند تغییر عادت ها دشوار است اما محال نیست
hamid mahdian
Iran, Islamic Republic of
برخی برنامه های رادیوئی شوخی بین زن ومرد معمول است
سرآغاز بسیاری از نابهنجاریها از صدا و سیما و اساسی تر ادراکات ناقص آنها از اصطلاحات شرعیست بسیاری از دست اندر کاران رسانه فکر می کنند اگر موردی را مرجع تقلیدی فرمود جایز است یا اشکال ندارد یعنی خوب است و باید ترویج شود در حالی که همه مکروهات و حتی مکروهات شدیده هم جایزند و در عداد جایزها بشمار می روند حالا ترویج انجام مکروهات کاری خوب و فرهنگیست و رسانه بایستی بدان اهتمام داشته باشد یا به عکس می بایست رغبتها را از آنها دور کند و با کار فرهنگی ناخوشایندی آنها را در دل مردم و مخاطبان نهادینه کند ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
به نظرم بگو و بخند چیز بدی نیس...