جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳

بزرگترها بدانند، اگر بنشینند، میم مثل مادر نخواهد شد

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 399969
دشمن حمله اش را خیلی وقت پیش شروع کرده است؛ نه از مرزها و دوردست ها. دشمن خیمه اش را دقیقا در خانه ما ، مدرسه ما دانشگاه ما، جامعه ما، سیمای ما، سینمای ما و ..... زده است.
به گزارش جهان، وبلاگ "آی شلوغ" نوشت:
مگر نه اینست که حضرت علی (ع) وقتی دشمن به گوشه دوردستی از سرزمین اسلامی شبیخون میزند و خلخال (زینت) زن غیر مسلمانی رو در آورده، فرار میکند و این خبر به گوش حضرت می رسد، می فرمایند:
" اگر مسلمانی با شنیدن این خبر از ناراحتی بمیرد من او را ملامت نمیکنم " و اکنون با انتشار خبر برهنه شدن چندین باره یک دختر ایرانیِ به ظاهر مسلمان ، در آن سوی مرزها ها چه باید کرد؟
 
شاید گفته شود که در واقعۀ زمانِ حضرت علی(ع) ، تهاجم بوده، شبیخون و حمله به کشور اسلامی بوده و در آوردن خلخال با زور اسلحه بوده است ، ولی اینجا گلشیفته فراهانی خودش اختیاراً و با میل خودش بیرون از کشور با بی حیایی تمام این کار زشت ( در آوردن لباس ها و برهنه شدن و ......) را انجام داده است.
 
بایست کمی ریشه ای تر نگاه کنیم ، آیا ساده انگاری نیست فکر کنیم که گلشیفته با میل و رغبت خودش این کارا را کرده است؟
 
کدام آدم عاقل – حتی غیر مسلمان - در شرایط عادی اینگونه و با وقاحت آبروی خودش و خانواده اش و مملکتش را می برد؟ و کارهایی که معروفه های هالیوودی هم کمتر انجام می دهند را مرتکب می شود ، اگر کمی عمیق  تر بشویم ، و نگاهی به گذشته داشته باشیم می بینیم که اینجا هم دشمن هست ، تهاجم هست ، شبیخون هست ، منتها تدریجی و آرام آرام و حساب شده . 
 
دشمن حمله اش را خیلی وقت پیش شروع کرده است؛ نه از مرزها و دوردست ها . 
 
 دشمن خیمه اش را دقیقا در خانه ما ، مدرسه ما دانشگاه ما ، جامعه ما ، سیمای ما ، سینمای ما و ..... زده است .
 
دشمن نوجوانهای ما و جوانهای ما را به دست خودمان از فطرت اولیه شان جدا می کند و دریافت های درونی صحیحشان و ارزشهایشان را منحرف می کند. 
 
و هرجایی که خانواده های ما و مسؤلین ما به وظایف خود – حتی نصف و نیمه - عمل کرده اند شکوفایی در استعدادها و فطرت نوجوانان و جوانان ما موج زده است و برعکس اگر کم گذاشته اند نتایج اسف باری حاصل شده است .
 
اینجا هم مسئلۀ شخص گلشیفته نیست ، مسئله این است که حرکت خزنده ای هست از دهها سال پیش شروع شده و بچه های ما را یکی یکی هضم میکند .  
 
و پدران و مادران ما ، خانواده های ما ، معلّم های ما و مسئولین ما ، اکثراً همه فکر و ذکرشان شده است تامین نیازهای ظاهری بچه ها و وسایل رفاه دنیوی شان . 
 
همه ارزشی که بچه های ما در جامعه دارند در درس و کنکور و نمره و رتبه و رشته و شهر قبولی و هنرکلاسیکی که احیانا دارند ، خلاصه شده است .
 
اینها همه لازمند ، اما همه زندگی اینها نیستند. قوانین و ضوابط دیگری در آفرینش هستند که چه ما به آنها اهمیت بدهیم چه ندهیم آن فرمولها جاری اند. 
 
نوجوانان ما نیازهای دیگری دارند که متاسفانه کسی به فکر تامین آن نیازها نیست .
 
 یک نوجوان به بلوغ جنسی و جسمی میرسد ، و با هزار تأسّف کسی به فکر رسیدن این نوجوان به بلوغ فکری – بلوغ اعتقادی - بلوغ معرفتی و توحیدی نیست . 
 
و نیک می دانیم که  انسان برای رسیدن به اینها خلق شده است و اگر این نیازهای فطری درونی برطرف نشود خلاء های پر نشده و حباب های خطرناکی ایجاد میشود که بالاخره یک جایی میترکند  و صدایش بد جوری درمیاید . 
 
بچه ما خودش بزرگ می شود ، اسمش بزرگ می شود ، دانشجو می شود ، هنرمند می شود ، 
 
 نخبه و مخترع می شود ، در حالیکه فکرش و اعتقاداتش بزرگ نشده اند .  
 
به بلوغ فکری ، اعتقادی و معرفتی نرسیده و خودش را و خدایش را  طوری که بایست بشناسد ، نشناخته است ، و ارزشهای انسانی و الهی درونش نهادینه نشده اند. 
 
از طرف دیگر دشمن هم تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را از مدت ها قبل شروع کرده و با ناتویی که انجام می دهد - و البته با کمک برخی بزرگترهای ما که در پازل دشمن حرکت میکنند – نتیجه اش را میگیرد و دانشجوی ما بی انگیزه میشود ، نخبه ما فرار میکند ، هنرمند ما  حیا را از دست میدهد و خلاصه گلشیفته ظاهراً با اختیار خود ولی در واقع در یک حرکت و تهاجم فوق پیشرفته دشمن لباس حیا و عفت را از تنش در می آورد . 
 
 و فطرت اولیه اش نابود میشود و ما وقتی متوجه میشویم که کار از کار گذشته است .  
 
و جالب اینکه این روی آشکار قضیه است و صورت پنهان آن جایی است که جوانان ما بزرگتر می شوند و پیر می شوند و زندگیشان تمام می شود اما نمی توانند گوهر گرانبهای فطرت خود را شکوفا کرده و در مسیر رسیدن به هدف آفرینش حرکت آغاز کنند .
 
این سطور ذرّه ای از وقاهت کار مشمئز کننده انجام گرفته نمی کاهد امّا جا دارد آدم نه از لخت شدنِ گلشیفته بلکه از این بلایی که سر نوجوانهای ما و جوانهای می آید و هویّت و فطرت خدایی خود را کشف نکرده تلف می شوند و  بزرگترهای ما کاری نمی کنند، دغ کند و بمیرد . 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *