جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

جنگ نرم و غدیر خم

يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 384592
احیای غدیر احیای شعائر دینی و حفظ و صیانت از اسلام و پیروی از ولایت فقیه و در نهایت پیروزی مسلمانان علیه کفار است.
به گزارش جهان، وبلاگ "جنگ نرم" نوشت:
واقعه غدیر نیاز جامعه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است. نسل جدید نیازمند شناخت امام و پیشوا هستند و متاسفانه این امر آن طور که باید در جامعه مطرح و بازگو نمی شود. نباید بگذاریم تا دشمن آنگونه که دوست دارد در اذهان عمومی و دل های جوانان نفوذ کند و در های معرفت را به سوی جوانان ببندد. همان طور که کفار به خیال پردازی در مورد خلافت حضرت علی(ع) پرداختند و فکر می کردند که امام از عهده این وظیفه خطیر بر نمی آید این خیال پردازی را هم نسبت به ولایت فقیه دارند. واقعه غدیر خم برای جهان و جهانیان معرفی و بازگو شود تا شاهد بیداری اسلامی و موفقیت اسلام باشیم .باید با استفاده و بهره گیری از سیره و سبک زندگی حضرت علی(ع) همگام با موازین اسلامی در راستای پیشرفت اسلام بکوشیم.احیای غدیر احیای شعائر دینی و حفظ و صیانت از اسلام و پیروی از ولایت فقیه و در نهایت پیروزی مسلمانان علیه کفار است.
 
ولایت مداری:
یکی از شهدای جنگ جمل “زید بن سوهان” بود. کسی که در جنگ یک دستش قطع شد. زمانی که پپامبر اکرم(ص) او را دیدند فرمودند تو کسی هستی که عضو بدنت زودتر از تو وارد بهشت می شود. او در جنگ جمل همراه با امام علی(ع) بود. پیش از آغاز جنگ نامه های بسیاری دریافت کرد که او را به خانه نشینی و عدم شرکت در جنگ توصیه می کردند و حتی یکی از همسران پیامبر(ص) برای او نامه ای نوشت که من انتظارم این است تو و دوستانت در خانه بنشینید و علی(ع) را یاری نکنید.
پاسخ او جالب است. او نوشت مرا از آنچه خدا به من امر کرده - یاری ولی خدا- نهی می کنی و خودت وارد کاری می شوی که خدا تو را از آن نهی کرده و آن، جنگیدن با امام زمانت است.
زید در جنگ شرکت کرد و شهید شد. وقتی به روی زمین افتاده بود و آخرین نفس‌هایش را می کشید امیرالمومنین علی‌(ع) بالای سرش حاضر شد و در تعریف از او فرمود: تو در زندگی از نظر مادیات به اقل اقل اکتفا کردی اما از نظر معنوی و یاری دین بزرگ ترین کمک ها را کردی. زید هم در پاسخ گفت: گمان نکنید بنا به احساساتم آمدم بلکه من کاملا از روی معرفت آمده ام چون حدیث غدیر خم را شنیده ام.
                                        
فردا عید غدیر خم و به نوعی عید ولایت است. مساله ولایت پذیری و اعتقاد به ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان(عج) اگرچه دشمنان بسیاری دارد اما اصلی بدیهی و مسلم در اصول اسلامی است.
موضوعی که بعد اعتقادی شیعیان را روشن می کند و شیعه واقعی را از شیعه ای که به زبان دوستدار اهل بیت است، تفکیک می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بازید کننده
مطالبتام عالی و قابل استفاده بود تشکر