پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۹

اینجا میدان آرامگاه است؛ محل دفن حجاب و عفاف...

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب: 365252
«همه جا، جای نهی از منکر است...» این جمله رهبر معظم انقلاب است که به لزوم نهی از منکر در تمام موقعیت ها اشاره دارد.
 به گزارش جهان، وبلاگ هما نوشت:
شش ماهه اول سال که هوا گرم است اگر سری به خیابان های منتهی به آرامگاه بوعلی سینا بزنید متوجه می شوید که به همراه پیکر مرحوم شیخ الرئیس بوعلی سینا، حجاب و عفاف نیز در این منطقه دفن شده است. رهگذران و فروشندگان و خریدارانی که با بدترین وضع پوشش و لباس در خیابان ها ظاهر می شوند و با تن نمایی به اغواگری جنس مخالف خود می پردازند. گاهی آرایش و خودنمایی این افراد به قدری غلیظ و زننده است که «انسانیت» را از انسان زده می کند و این سوال را در ذهن انسان متبلور می سازد که «مگر توجه دیگران به ظاهر انسان چقدر مهم است که بعضی ها اینگونه خود را نقاشی می کنند و تا این حد خود را به زحمت می اندازند و در این راه رضایت خالق خویش را نیز قربانی نگاه هوس آلود مخلوق می کنند.»

 
«همه جا، جای نهی از منکر است...» این جمله رهبر معظم انقلاب است که به لزوم نهی از منکر در تمام موقعیت ها اشاره دارد. اما نباید به محض شنیدن این جمله ذهن ما فقط به سمت تذکر لسانی معطوف شود چرا که این شیوه در خیابان هایی که خیل بدحجابان همچون سیل در حال گذر است نمی تواند به عنوان روش اول انتخاب شود. در اینگونه شرایط باید از راه های دیگر به انجام این واجب الهی همت گماشت.
 
هنر همواره از بین مسیرهای طولانی و پرپیچ و خم اقناع فکری بشر، مسیر میانبر را پیموده و ذهن آدمی را زودتر به مقصود هنرمند رسانیده است. حال اگر هنرمند، هنر را در جهت مفاهیم الهی و اخلاقی به خدمت بگیرد می توان امید داشت که مخاطب نیز سریعتر و عمیق تر ، حقایق اخلاقی را پذیرفته و کم کم به آنها جامه عمل بپوشاند.
 
اگر در کنار بنرها، تابلوها و بیلیبوردهای تبلیغاتی و تجاری، مفهوم عفاف و حجاب نیز در قالب طرح های زیبا و جملات و دلنشین و تاثیرگذار  در این خیابان های شلوغ به طور گسترده نصب شود و با نظم زمانی مشخص نگهداری و جایگزین گردد می توان پذیرفت که بخشی از «امر به معرف و نهی از منکر» اینگونه جاری و ساری شده است. تصور کنید که رهگذران این خیابان ها به هر طرف که سر می چرخانند طرح های زیبا و چشم نواز به همراه جملاتی کوتاه و  تامل برانگیز فضای بصری آنها را پر کرده و ذهن آنها را به خود مشغول می کند. این شیوه فقط یکی از شیوه هایی است که می توان در این موقعیت ها آنها در اولویت بالاتری نسبت به تذکر لسانی قرار داد و از آنجا که این طرح ها در عین زیبایی و همه گیر بودن ، مخاطب را نیز به صورت غیر مستقیم مورد اشاره قرار می دهند می توانند تاثیرگذاری بالایی داشته باشند. به امید اینکه در سال مدیریت جهادی فرهنگ شاهد این باشیم که متولیان فرهنگ همدان این خیابان ها را پر از تبلیغات زیبای عفاف و حجاب کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سین
باسلام برادر خواهر مجبوری در اینجور جاها تردد کنی یا دنبال سوزه ای رهبری فرمودند امر بمعروف زبانی کنی نه اینقد پیله باشی تا گرفتاری درست کنی
China
یه عکس از این اغواگرها می ذاشتید
فهیم
اینقدر برای مکانهای تفریحی نظر ندهید اون چند نفری هم که برای دیدن میان میرن ترکیه
بله ما که در این جا زندگی میکنیم به خاطر تحصیل و کار مجبوریم حداقل دوبار از این خیابون و میدون بگذریم
واقعا تاسف برانگیز شده این وضعیت.
جانا سخن از زبان ما میگویی
سالی چند بار که برای دکتر و عکس مدرسه بچه و ....گذرمان به خیابان بوعلی و آرامگاه او می افتد می بینیم چه خبر.......است....!!!
مخاطب
اگه خیلی زرنگین محتکرین مسکنو امر به معروف و نهی از منکر کنین که هرسال بدون هیچ ضابطه ای هرچقدر دلشون می خواد می ذارن رو اجاره ها و پول پیش خونه. بعدم می گن خونه خودمونه همینی که هست. اگه آقازاده ها تو شمال شهر اونقدر پول اجاره بابت ملک و املاکشون نگیرن قیمتا ام انقدر افسارگسیخته نمیشه. قیمت و اجاره مسکن تو تهران رسما شده چشم و هم چشم چشمی نه روحساب قانون. مردم چه گناهی کردن که نتونستن مث آقازاده ها ملک و املاک اوقافی و میلیارد تومانی داشته باشن تا با خیال راحت پول اجاره و رهنشو هرسال پنج برابر کنن و بعدم بگن ملک خودمنه همینی که هست....
مریم
Iran, Islamic Republic of
شماها اگه راست میگین مراقب خودتون و خونواده خودتون باشید خدا به اون خداییش میگه لا اکراه فی الدین حالا چرا شما کاسه داغتر از آش شدین نمیدونم
درضمن اگه راست میگین یه آمار دقیق و واقعی از بیکاری این همه جوون بیچاره بگیر حتما جواب این سوالتم پیدا میکنی
دلسوز
United Kingdom
آخه نادون همون خدایی که گفته لا اکراه فی الدین می گه امر به معروف و نهی از منکر کنی و یا می گه حجاب و عفت و حیا را رعایت کنید.
رسول
انسان زیبا دوست است مخصوصا دخترها که میخواهند زیبا باشند و لباس شاد و زیبا بپوشند و تنوع هم داشته باشد نه فقط چادر سیاه و اگه خانمی میخواست زیبا باشد و لباس رنگ شاد بپوشد از نظر شما دنبال تحریک جنس مخالف است .و این است افکار طالبانی