شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

پشت پرچم امام حسین (ع) پنهان نشوید

2 شادمان
سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 262346
مقاله ای در دفاع از حضرت آیت الله خوشوقت (حفظه الله) عالم بزرگ جهان شیعه و استاد اخلاق و عرفان
به گزارش جهان، در آخرین پست وبلاگ 2 شادمان آورده شده است: نمی دانم علت این همه بی ادبی و بی حرمتی و بی احترامی و بی انصافی و بی بصیرتی نسبت به شأن حضرت آیت الله خوشوقت (حفظه الله) چیست؟
 

می گویند آیت الله خوشوقت گفته است حضرت رقیه وجود ندارد.
 
این فیلم آیت الله خوشوقت است، هر انسان بی طرف و عاقل آن را مشاهده کند و نظر دهد:
 
دیدن فیلم
 
متاسفم برای کسانی که اولاً ایشان را نشناختند و ثانیاً صحبتشان را نشنیدند و چشمشان را بستند و دهانشان را باز کردند و هر چه می خواستند گفتند.
 
چند کلام منطقی سخن می گویم و انتظار دارم  پاسخی منطقی بشنوم.
 
1- آیت الله خوشوقت شاگرد بزرگانی چون علامه طباطبایی بوده است؛ به گونه ای که در درس خصوصی عرفان ایشان شرکت می کرده و عده ای معتقدند که علم علامه (ره) در سینه ی ایشان است.
 
2- در این کلیپ نظر علمی خود را بیان کرده است. اولاً حضرت رقیه (س) را رد نکرده است و ثانیاً به فرض محال که رد کرده باشد (در صورتی که رد نکرده است) نعوذ بالله کافر که نشده است؛ خیلی از علما در مسائل تاریخی اختلاف دارند. آیا مجوز می شود به او تهمت زد و حمله کرد؟
 
3- آقایانی که ادعا می کنند وا اسلاما! اسلام در خطر است! به حضرت رقیه (س) و کربلا جسارت شده است! پاسخ این سوال مرا بدهند: «آیا در روز عاشورای سال 1388 در تهران (ایام فتنه) به پرچم و عزای امام حسین (ع) توهین شد؟ آیا سوت و کف زده نشد؟ آیا این ها توهین به مقام سیدالشهداء (ع) و روز عاشورا نیست؟ چرا در آن روز چیزی نگفتید؟ چرا آن ها توهین به «««شعائر امام حسین (ع)»»»» نبود؟؟؟؟»
 
بهانه ای شد تا خاطره ای تعریف کنم:
 
روزی که این مقاله را نوشتم به دفتر یکی از همین حضراتی که خیلی روی «امام حسین (ع) و عزاداری» حساس است زنگ زدم و گفتم «اگر در جایی به امام حسین و عزایش توهین شود، آیا وظیفه ی شرعی مسلمانان دفاع است؟». گفت: «بله». گفتم: «پس چرا حضرت آقای .... وقتی در روز عاشورا سال 1388 در تهران به امام حسین (ع) توهین شد چیزی نگفتند؟». گفت: «چه زمانی؟». گفتم: «سال 1388 و در ایام فتنه». گفت: «سراغ ندارم!!!!!!!!!!». گفتم: «سراغ ندارید؟!». گفت: «نه، خبر ندارم، خداحافظ شما باشد!!!».
 
می بینید که برای توهین به امام حسین (ع) هیچ سخنی نمی گویند ولی برای صحبتی که اصلاً گفته نشده است چه جریانی می سازند. روز عاشورا سوت و کف و سوزاندن پرچم عزای امام حسین (ع) را توهین نمی دانند ولی نقل کردن یک سخن تاریخی (آن هم نه این که حضرت رقیه (س) وجود ندارد؛ بلکه ایشان فرمودند وجود دارد) را توهین می دانند.
 
از این اتفاقات این درس را یاد گرفتم که پشت پرچم امام حسین (ع) پنهان نشوم. این صحیح نیست که جایی که به سود من است وارد شوم و جایی که ضرر می کنم وارد نشوم.
 
نکته ی مهم این که ممکن است دشمن بخواهد در این شرایط حساس (مخصوصاً که کم کم به انتخابات ریاست جمهوری سال 1392) نزدیک می شویم، مذهبی ها رو به جان هم اندازد و خود از دور نگاه کند و به ریش ما بخندد؛ به همین دلیل باید مسائل را اصلی و فرعی کنیم و بعد تصمیم بگیریم.
 
والسلام
 
فاعتبروا یا اولی الابصار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *