کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش بینی بیداری اسلامی توسط شهید مطهری

اینده از آن مظلومین تاریخ

11 تير 1391 ساعت 11:33

شهید مطهری (ره) از یاران نزدیک و قدیمی حضرت امام (ره) بود.


محمد سلیمانی در وبلاگ اینده از آن مظلومین تاریخ نوشت:

ایشان از ابتدای شروع مبارزات در راه انقلاب اسلامی در سخت ترین شرایط و در تلخ ترین حادثه ها در کنار ایشان همراهی کرد و تا پای جان برای رهبری که از عمق جان به او اعتقاد داشت ایستاد.
علت این ایستادگی شهید مطهری در کنار حضرت امام (ره) در بخشی از سخنان ایشان که در کتاب پیرامون انقلاب اسلامی منتشر شده، بازگو شده است.
شهید مطهری ضمن بررسی و بیان ابعاد مختلف شخصیتی حضرت روح الله به بیان گوشه هایی از زندگی خصوصی و پنهان ایشان می پردازد و علت پیروزی نهضت به رهبری ایشان را بیان می کند.
از دیگر مطالب جالب در این بخش از سخنان شهید مطهری پیش بینی گسترش نهضت انقلاب اسلامی به سایر بلاد مسلمین و کشورهای اسلامی است که از نگاه ایشان در آینده ای نه چندان دور محقق می شود. همان پیش بینی ای که امروز در تونس، مصر، یمن، بحرین و عربستان سعودی دیده می شود وبه حول و قوه الهی تمام عالم را فرا خواهد گرفت.
 
 
برادران، من از شما می پرسم چه نیروئی می تواند از سی و پنج میلیون‏ جمعیت یك كشور، اقلا سی میلیون نفر آنها را واقعا انقلابی كند؟ آنهائیكه تاریخ انقلابهای دنیا را خوانده اند می دانند هیچ انقلابی از جهت‏ گستردگی و شمول بپای انقلاب ایران نمی رسد…
كجایند آنهائی كه میگویند مذهب فقط مال پیرمردها و پیر –زنها و جنوب شهری هاست نهضتی كه روستائی و شهری، كارگر و كشاورز، دانشجو و استاد، وكیل و كارمند، همه و همه در آن شركت دارند اساسا غیر از مذهب و آن هم مذهبی مانند اسلام، كدام نیرو می تواند اینچنین انقلابی‏ را بوجود بیاورد؟ من بتدریج این امید در دلم زنده میشود كه این انقلاب به ایران محدود نمیماند، هفت صد میلیون میلیون مسلمان را در بر خواهد گرفت و چه‏ افتخاری برای ایران خواهد بود كه یك انقلاب اسلامی از ایران شروع بشود و تمام كشورهای اسلامی را زیر نفوذ خودش بگیرد، كه مطمئنا خواهد گرفت‏ از قراری كه به من اطلاع داده اند چند روز پیش، كارتر به آیت الله‏ خمینی راجع به بختیار اخطار كرد كه هر دو ابرقدرت بر روی این دولت‏ توافق دارند و شما حساب كار خودتان را بكنید اما این مرد بزرگ اعتنائی‏ باین تهدید نكرد من كه قریب دوازده سال در خدمت این مرد بزرگ تحصیل كرده ام، باز وقتیكه در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم، چیزهائی‏ از روحیه او درك كردم كه نه فقط بر حیرت من، بلكه بر ایمانم نیز اضافه‏ كرد وقتی برگشتم، دوستانم پرسیدند چه دیدی؟ گفتم چهار تا " آمن ":
دیدم آمن بهدفه، بهدفش ایمان دارد دنیا اگر جمع بشود نمیتواند او را از هدفش منصرف كند؛
آمن بسبیله، به راهی كه انتخاب كرده ایمان دارد امكان ندارد بتوان او را از این راه منصرف كرد شبیه همان ایمانیكه پیغمبر بهدفش و براهش داشت‏؛

آمن بقوله، در میان همه رفقا و دوستانی كه سراغ دارم احدی مثل ایشان به‏ روحیه مردم ایران ایمان ندارد بایشان نصحیت می كنند كه آقا كمی یواش تر، مردم دارند سرد می شوند، مردم دارند از پای‏ در می آیند، می‏ گوید نه مردم اینجور نیستند كه شما می گوئید من مردم را بهتر می شناسم و ما همگی می بینیم كه روز به روز صحت سخن ایشان بیشتر آشكار می شود و بالاخره بالاتر از همه؛
آمن بربه، در یك جلسه خصوصی ایشان به من می گفت‏ فلانی این ما نیستیم كه چنین می كنیم من دست خدا را بوضوح حس می كنم‏ آدمی كه دست خدا و عنایت خدا را حس می كند و در راه خدا قدم بر می دارد، خدا هم بمصداق « ان تنصروا الله ینصركم » بر نصرت او اضافه می كند یا آنچنان كه در داستان اصحاب كهف مطرح می شود، قرآن می‏ گوید آنها جوانمردانی بودند كه به پروردگارشان ایمان آوردند و به او اعتماد و تكیه‏ كردند، خدا هم بر ایمانشان افزود آنها برای خدا قیام كردند و خدا هم دلهای آنها را محكم كرد، این چنین هدایت و تاییدی را من به وضوح در این مرد می بینم او برای خدا قیام كرده و خدای متعال هم قلبی قوی به او عنایت كرده است كه اصلا تزلزل و ترس در آن راه ندارد اطباء فرانسه كه اخیرا این پیرمرد هشتاد و چند ساله‏ را كه لااقل پانزده سال است دچار جنگ اعصاب و ناراحتی روحی است و اخیرا هم جوانی آنچنان برومند را از دست داده، معاینه كردند، نظر دادند قلب او نظیر قلب یك جوان بیست ساله است او كه در راه خدا قدم‏ برداشته آنچه را قرآن وعده داده است به تجربه دریافته.

قرآن وعده داده است كه برای خدا قیام كنید، برای خدا عمل كنید، آن وقت عنایت خدا را می بینید اگر توی خانه ات بنشینی خدا را نمی بینی اگر ساكت باشی، عنایت خدا را نمی بینی برای خدا حركت كن‏ آنوقت است كه خدا را و عنایت او را می بینی. آدمی كه به امید خدا و برای‏ خدا حركت كرده، از تهدید آمریكا، حتی اگر شوروی را هم ضمیمه اش كنند، هیچ ترسی بدل راه نخواهد داد در مورد این مرد بزرگ یكی دیگر از خصوصیاتش را بگویم، شاید شما باورتان نشود این مردی كه روزها می نشیند و این اعلامیه های آتشین را می دهد، سحرها اقلا یك ساعت با خدای خودش راز و نیاز می كند و آنچنان اشك هائی می ریزد كه باورش مشكل است این مرد درست نمونه علی(ع) است. درباره علی گفته اند كه در میدان‏ جنگ به روی دشمن لبخند می زند و در محراب عبادت از شدت زاری بیهوش‏ می شود و ما نمونه او را در این مرد می بینیم امیدوارم خدا باین رهبر عمر طولانی و توفیق خدمت عنایت بفرماید و به همه‏ ما نیز توفیق بدهد كه پاسدار منطقی اسلام باشیم.


کد مطلب: 231351

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/sound/231351/پیش-بینی-بیداری-اسلامی-توسط-شهید-مطهری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com