کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنگام خاکسپاری "سید حسن حسینی" چه گذشت؟

3 تير 1391 ساعت 14:18

چند هفته پیش بود که به بهانه انتشار "قیدار" رضا امیرخانی به خبرگزاری مهر اومده بود. اولین بار بود که باهاش هم کلام می شدم. انصافا جوان صاف و عمیقی است این آقا رضا!


هادی شریفی در وبلاگ دلنوشته ها نوشت:

خاطره ای از هدیه "خون نوشت" به "رضا امیرخانی"

چند هفته پیش بود که به بهانه انتشار "قیدار" رضا امیرخانی به خبرگزاری مهر اومده بود.اولین بار بود که باهاش هم کلام می شدم.انصافا جوان صاف و عمیقی است این آقا رضا!
خلاصه بعد از کلی صحبت و مصاحبه با بچه های فرهنگ و ادب مهر فرصتی شد که کمی با هم خودمونی تر صحبت کنیم. کتاب خون نوشت رو آماده کرده بودم تا بهش هدیه بدم. البته یکم سختم بود این کار، به این جهت که رمان های چند صد صفحه ای و خواندنی که آقا رضا می نویسه با تیراژ چند ده هزار جلدی، کلا قابل قیاس نیست با"خون نوشت" صد صفحه ای که تازه به چاپ دوم رسیده! اما خیلی دوست داشتم که نظر اون رو هم راجع به کتابم بدونم.

خلاصه بعد کلی کلنجار رفتن، حمید محمدی عزیز سرصحبت رو باز کرد و چیزی درباره "خون نوشت" گفت. من هم کتاب رو روی میز گذاشتم و گفتم: این ناقابل هم تقدیم به شما.
اما جالب عکس العمل آقا رضا بود که خیلی خوشحال شد و با یه شور خاصی گفت:خیلی دوست داشتم یه کار اینجوری داشته باشم!

اول فکر کردم برای دلخوشی من میگه اما بعد شروع کرد به گفتن خاطره ای از خاکسپاری مرحوم سید حسن حسینی.

می گفت روز خاکسپاری مرحوم سید حسن حسینی از اونجایی که در ایام عید بود خلوت بود. داشتند سید رو توی قبر میگذاشتند که همسرش با اینکه حال خوبی نداشت، جلو اومد و گفت: صبر کنین!
همه تعجب کردیم که چه کاری داره که میگه صبر کنین و مهلت می خواد؛ تا اینکه چند تا کتاب با خودش آورد و گفت:خواسته که اینها هم باهاش دفن بشن!

یکم که نگاه کردم دیدم اون کتابهائیه که برای اهل بیت(ع) نوشته و همون جا به این فکر افتادم که کاش من هم کتابی برای اهل بیت(ع) داشتم!
 
خیلی برام جالب بود که رضا امیرخانی با این همه آوازه دوست داره یک کتاب مثل کتاب من درباره حضرت سیدالشهدا داشته باشه.
البته بزرگواری آقا رضا که زبان زد همه است و از اون بیشتر صداقت و رک گویی و بی تعارفیش.
خلاصه خیلی انگیزه شد برام که بازهم از اهل بیت(ع) بنویسم...
 
و این خاطره بهانه ای شد در شب ولادت امیران کربلا؛ حضرت سیدالشهدا و امام سجاد و ابالفضل العباس(علیهم السلام) که عرض ارادتی داشته باشم.
 
 
"خون نوشت" شرح مصور واقعه کربلا/انتشارات کتاب نیستان/
 
مرکزپخش:ققنوس(روبروی دانشگاه تهران-بازارچه کتاب)



\"\"


کد مطلب: 229940

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/sound/229940/هنگام-خاکسپاری-سید-حسن-حسینی-گذشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com