کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت دو چهره سیاسی از نشست با رئیس‌جمهور؛

قاسم پور: رئیسی به دنبال افزایش مشارکت در انتخابات با همکاری تمام جریان‌های سیاسی است/ شریعتی: علی‌رغم تلاش دولت و مجلس، ریشه احساس عدم رضایت مردم به «اختلال شدید اقتصادی دهه ۹۰» بر‌ می‌گردد

12 دی 1402 ساعت 13:23

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی معتقد است: احساس عدم رضایت، با وجود تلاش‌های دولت و مجلس ناشی از باقی ماندن اثر «اختلال شدید اقتصادی دهه ۹۰» است.


گروه سیاسی جهان نیوز: شب گذشته و در آستانه انتخابات مجلس، رئیس جمهور نشستی صریح و صمیمی با بیش از 50 نفر از سران احزاب و فعالان سیاسی کشور تشکیل داد.

فاطمه قاسم‌پور نماینده مردم تهران و معاونت بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مجلس درباره جلسه احزاب و فعالان سیاسی که شب گذشته با دعوت رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهارداشت: در این جلسه که با همت رئیس جمهور برگزار شده بود تمام جریان‌های سیاسی کنار هم جمع شده تا درباره مسائل مهم سیاسی کشور و رویداد مهم انتخابات که در پیش است، گفتگو کنند.

وی در ادامه افزود: این جلسه پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره تقویت شاخصه‌های انتخابات از جمله افزایش مشارکت، رقابت و سلامت و امنیت برگزار شد. آقای رئیس جمهور این جلسه را برگزار کردند تا مساله مهم افزایش مشارکت با تشریک مساعی جریان‌های مختلف سیاسی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس فراکسیون زنان در مجلس درباره ترکیب احزاب حاضر در این جلسه گفت: احزاب جریان‌های مختلف به این جلسه دعوت شده بودند. این جلسه از جهت تاکید بر انسجام ملی و افزایش مشارکت یک جلسه مهمی بود. رئیس جمهور بر این اصل تاکید کردند که احزاب در کنار هم باید بتوانند مردم را دعوت به انتخابات کنند و در رقابتی سالم برای تشکیل یک مجلس قوی که ماحصل آن یک ایران قوی خواهد شد تلاش کنند.



روایت شریعتی از نشست نمایندگان جریان‌های سیاسی با رئیس‌جمهور
مالک شریعتی، دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم به ارائه جزئیاتی از نشست فراگیر و کم نظیر رئیس‌جمهور با بیش از ۵۰ دبیرکل حزب و چهره فعال سیاسی پرداخت.

وی در حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت:

«آنچه در نشست صریح، فراگیر و کم‌نظیر رئیس جمهور با بیش از ۵۰ دبیرکل حزب یا چهره فعال با گرایش‌های متنوع سیاسی بیان کردم:

۱) بالارفتن ‎مشارکت در انتخابات نیازمند دو بال است:

اول تحقق «رضایت» مردم و دوم تنوع «رقابت» جناح‌ها که بین این دو، قطعا رضایت مردم عامل مهم‌تری است.

‏۲) در همه ادوار حاکمیت جناح های مختلف سیاسی، مشارکت کم یا زیاد داشتیم که کمترین نصاب آن حدود ۱۱٪ در دولت اصلاحات و انتخابات شورای شهر دوم تهران بدون دخالت شورای نگهبان و با تنوع کامل سیاسی (حتی نهضت آزادی) بود، چون مردم از دعواهای منجر به انحلال شورای شهر اول، عصبی و ناراضی بودند.

۳) آیا شرایط امروز موجب رضایت است؟ هم بله و هم خیر!

- خیر؛ چون شرایط در نقطه‌ای که ایستادیم بویژه از نظر اقتصادی مطلوب نیست، شاخص ‎تورم بالا و مشکلات معیشتی بسیار است.

+ بله؛ چون روندها و رویکردها مثبت است. نرخ شاخص تولید افزایشی و نرخ شاخص تورم کاهشی شده و نگران خیانت هم نیستیم.

۴) احساس عدم رضایت، با وجود تلاش‌های دولت و مجلس ناشی از باقی ماندن اثر «اختلال شدید اقتصادی دهه ۹۰» است. مانند چهارراهی که به دلیل اختلال در چراغ راهنمایی دچار ترافیک سنگین شده و بعد از رفع اختلال، هنوز اکثر رانندگان اثری از حرکت نمی‌بینند گرچه چراغ مدام بطور طبیعی سبز و قرمز می‌شود.»


کد مطلب: 864729

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/864729/قاسم-پور-رئیسی-دنبال-افزایش-مشارکت-انتخابات-همکاری-تمام-جریان-های-سیاسی-شریعتی-علی-رغم-تلاش-دولت-مجلس-ریشه-احساس-عدم-رضایت-مردم-اختلال-شدید-اقتصادی-دهه-۹۰-بر-می-گردد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com