کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انصاری راد، فعال اصلاح طلب:

از وقتی رئیسی آمده روند مشکلات سیر صعودی دارد!/ همه مشکلات کشور به سیاست خارجی گره‌ خورده!

2 مرداد 1402 ساعت 15:25

در شرایط کنونی جامعه ایران با بحران‌ها متعددی مواجه است. این در حالی است که برخی افرادی که امروز در دولت حضور دارند از کارآمدی کافی برخوردار نیستند.


گروه سیاسی جهان نیوز: حسین انصاری‌راد، فعال اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم که اخیرا در حمله به جشن چند میلیونی ولایت امیرمومنان(ع)، بی شرمانه آن را یک بازی سیاسی بی خاصیت نامیده بود، این بار به دروغ مدعی شده است که از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم روند مشکلات کشور سیر صعودی پیدا کرده است! وی همچنین راهکار مشکلات کشور هم سیاست خارجی مطرح کرده است اما این را نگفته که چگونه دولت قبل که مورد حمایت اصلاح طلبان بود از منافع ارتباط با آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین، همسایگان، چین و روسیه چشم پوشی کرد و هشت سال عمر کشور را به پای امریکا و سه چهار کشور همراه او تلف کرد و در نهایت چیزی جز خسارت محض هم نصیبش نشد.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات انصاری راد را در ادامه خواهید خواند:

*اگر واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم عملکرد اصولگرایان به شکلی بوده که در بین مردم امید ایجاد نکرده است. به‌هرحال آقای رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی و در مناظره‌های تلویزیونی وعده‌هایی به مردم دادند. بااین‌وجود مسیری که ایشان در مدیریت کشور در پیش‌گرفته‌اند امیدواری و رضایت‌مندی در بین مردم ایجاد نکرده است.در مدتی که آقای رئیسی سکان مدیریت کشور را به دست گرفته‌اند نه تورم کاهش پیداکرده و نه دیگر مشکلات اقتصادی مردم کاهش پیداکرده است. اتفاقأ روند مشکلات همچنان سیر صعودی دارد و مردم در زندگی خود با تنگناهای زیادی مواجه هستند.

*اگر دولت تاکنون دستاوردی داشته باید در زندگی مردم خود را نشان بدهد. تنها در چنین شرایطی است که مردم نسبت به آینده امیدوارتر ایجاد می‌کنند و از عملکرد دولت رضایت پیدا می‌کنند.امروز همه مشکلات کشور به سیاست خارجی گره‌خورده است. این در حالی است که نباید همه مسائل کشور به سیاست خارجی و مذاکره هسته‌ای گره بخورد و دولت هر چه زودتر باید از این مسیر عبور کند و مدیریت کشور را از سیاست خارجی رها کند. مذاکره هسته‌ای می‌توانست در دولت آقای روحانی به نتیجه برسد و هم رئیس‌جمهور وقت و هم تیم مذاکره‌کننده ایشان به‌صراحت عنوان کردن اگر اجازه داده‌شده بود این مذاکرات در همان زمان به نتیجه می‌رسید. اگر این اتفاق رخ می‌داد امروز به‌جای اینکه دولت وقت خود را صرف مذاکره کند که مشخص نیست چه زمانی به نتیجه خواهد رسید از مواهب و آثار  رفع تحریم‌ها استفاده می‌کرد اگر قرار است وضعیت مردم تغییر کند باید برخی از استراتژی‌هایی که در سال‌های اخیر مورداستفاده قرارگرفته تغییر کند.

*در شرایط کنونی جامعه ایران با بحران‌ها متعددی مواجه است. این در حالی است که برخی افرادی که امروز در دولت حضور دارند از کارآمدی کافی برخوردار نیستند. شرایط کشور نیز به شکلی نیست که افراد جوان و کم‌تجربه بتوانند بحران‌ها را مدیریت کنند. شرایط کشور به شکلی است که حتی افراد باتجربه و تخصص که از دانش کافی برخوردار هستند نیز به‌راحتی نمی‌توانند مشکلات را حل کنند.

بیشتر بخوانید:
«مهمونی ده کیلومتری» بازی بی‌خاصیت سیاسی است!

حاکمیت از اصلاح طلبان برای وساطت استفاده کند!
جهانگیری می تواند کشور را از این شرایط خارج کند!
ترکیب ظریف و جهانگیری به عنوان رئیس‌جمهور و معاون اول خوب است
هرکس جای روحانی بود با این شرایط به اداره کشور ادامه نمی‌داد
ظریف مرد درستکاری که به مصالح کشور پایبند است


*سیاست‌هایی که تاکنون اتخاذ شده همان سیاست‌هایی است که در سال‌های گذشته اصولگرایان دنبال کرده‌اند. کسانی که امروز در مناصب مختلف کشور حضور دارند طرفدار همان سیاست‌هایی هستند که در سال‌های گذشته امتحان خود را پس داده و مسبب وضعیت موجود جامعه بوده است.نتیجه ادامه این سیاست‌ها این است که امروز مردم ایران با  مشکلات معیشتی مواجه هستند.

*امروز همه مشکلات کشور به سیاست خارجی گره‌خورده است. این در حالی است که نباید همه مسائل کشور به سیاست خارجی و مذاکره هسته‌ای گره بخورد و دولت هر چه زودتر باید از این مسیر عبور کند و مدیریت کشور را از اسارت سیاست خارجی رها کند. مذاکره هسته‌ای می‌توانست در دولت آقای روحانی به نتیجه برسد و هم رئیس‌جمهور وقت و هم تیم مذاکره‌کننده ایشان به‌صراحت عنوان کردن اگر اجازه داده‌شده بود این مذاکرات در همان زمان به نتیجه می‌رسید. اگر این اتفاق رخ می‌داد امروز به‌جای اینکه دولت وقت خود را صرف مذاکره کند که مشخص نیست چه زمانی به نتیجه خواهد رسید از مواهب و آثار تحریم‌ها استفاده می‌کرد 

*ما باید بپذیریم که شرایط امروز مانند گذشته نیست و دوران سلطه و تسلیم و سازش و از این قبیل مفاهیم گذشته و به همین دلیل باید در عرصه بین‌المللی متعادل رفتار کنیم. نگاه ما باید متناسب با منافع ملی و با رویکرد توازن رابطه با غرب و شرق باشد. تعادل بین رابطه بین شرق و غرب می‌تواند منافع ملی ما را لحاظ کند.


کد مطلب: 844852

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/844852/وقتی-رئیسی-آمده-روند-مشکلات-سیر-صعودی-همه-کشور-سیاست-خارجی-گره-خورده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com