کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزافه گویی حجاریان، تئوریسین جریان اصلاحات:

دولت رئيسی پوپوليست و ناتوان است/ مشکل خود رئیس جمهور است/ پيشنهاد مي‌كنم دولت استعفا دهد و برود

3 تير 1402 ساعت 11:55

«من پيشنهاد مي‌كنم دولت استعفا دهد و برود. هر چه زودتر، بهتر! حضور اين دولت و تفكر خسارت محض است»!


گروه سیاسی جهان نیوز: جریان شکل گرفته تخریب دولت سیزدهم که از روزهای پیش از آغاز به کار دولت شکل گرفت، با نزدیک شدن به انتخابات در حال تشدید است. 

شدت گرفتن تخریب ها دلیل دیگری هم دارد. موفقیت های دولت در دوسال گذشته در تغییرات به نفع مردم(سیاست خارجی، سلامت، اقتصاد و...) و عیان شدن بیشتر ناکارآمدی اصلاح طلبان و اعتدالیون با حرام کردن سال های فرصت خدمت، خود دلیل مهمی برای فرار از جایگاه پاسخگویی است.

در تازه ترین مورد سعید حجاریان، دولت سیزدهم را "ناتوان" نامیده که مشکل آن رأس دولت یعنی رئیس جمهور است و باید استعفا بدهد!

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات حجاریان را خواهید خواند:

*دولت آقاي رييسي پوپوليست، شعارمحور و ناتوان است. اين‌ سه فاكتور ممكن است باعث شود ما دولت سيزدهم را با دولت آقاي احمدي‌نژاد يكي بدانيم. حال آنكه دولت معجزه، پوپوليستِ پولدار بود، اما دولت فعلي، پوپوليستِ بي‌پول است. يعني شانسي براي جلب نظر مردم ندارد. ناتواني دولت سيزدهم فقط معطوف به كارگزارانش و چند انتصاب بي‌قواره نيست. مشكل در راس آن و رييس‌جمهور است. 

*من پيشنهاد مي‌كنم دولت استعفا دهد و برود. هر چه زودتر، بهتر! حضور اين دولت و تفكر خسارت محض است. 

*ساخت قدرت در سال‌هاي ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ از انتخابات عبور كرد و فلسفه وجودي آن را زير سوال برد. من نمي‌گويم آقاي رييسي برود و يك اصلاح‌طلب ششدانگ جانشين او شود. مي‌گويم داخل مجلس حل‌و‌عقدي كه دارند، خودشان بنشينند و يك گزينه كارآمد پيدا كنند. يعني اگر از انتخابات عبور كرده‌اند، دست‌كم كارآمدي داشته باشند. 


کد مطلب: 841589

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/841589/دولت-رئيسی-پوپوليست-ناتوان-مشکل-خود-رئیس-جمهور-پيشنهاد-مي-كنم-استعفا-دهد-برود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com