کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمازی، فعال اصلاح طلب:

اگر پلیس به خاطر فوت عادی مهسا عذرخواهی می‌کرد فضا آرام می‌شد!/ تاجزاده را آزاد کنید تا با جوانان حرف بزند!/ اگر معترضان با برخورد سلبی بروند دوباره می‌آیند

19 مهر 1401 ساعت 12:44

عضو حزب کارگزاران گفته است: نارضایتی‌ها را نمی‌شود با برخوردهای سلبی ساکت کرد. به فرض که اگر معترضان از سر ترس از خیابان‌ها کنار بروند، بار دیگر در موقعی دیگر خواهند آمد!


گر.ه سیاسی جهان نیوز: «علی محمد نمازی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش تر مدعی شده بود «لوکوموتیو نظام به لبه پرتگاه رسیده»(!)، حال به بهانه وقایع اخیر گفته است اگر در ماجرای مهسا امینی نیروی انتظامی عذرخواهی می کرد، فضا آرام می شد.

عذرخواهی به معنای پذیرش اشتباه است؛ حال آنکه طبق توضیحات مبسوط فرماندهان، پخش فیلم دوربین مداربسته و بررسی دقیق پزشکی قانونی فوت مهسا امینی ناشی از بیماری وی بوده است که ممکن بود این اتفاق مثلا در تاکسی اتفاق بیفتد. پیشنهاد عذرخواهی خود حربه ای است که از همان ابتدا بسیاری آن را همچون پوست موزی جلوی پای مسئولان فراجا می انداختند.

بیشتر بخوانید:
اعتراف روزنامه اصلاح طلب/ حجاب و بی حجابی بهانه بود
زیباکلام: مرگ مهسا نبود ناآرامی ها با یک بهانه دیگر شروع می‌شد
احمد مازنی: مهسا امینی بهانه بود


نکته جالب دیگر پیشنهاد آزادی مصطفی تاجزاده است تا با جوانان صحبت کند! مصطفی تاجزاده از عناصر رادیکال جریان اصلاحات است که نقش پررنگ و محوری در فتنه های 88 و به ویژه 78 داشت و به سبب رفتارهای خلاف امنیت او در تیرماه امسال به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور بازداشت شد. پیشنهاد آزادی این عنصر بدخیم جریان مدعی اصلاحات برای صحبت با دانشجویان به طور جدی قابل تامل است.

لازم به ذکر است نمازی در خرداد ماه امسال گفته بود: «باید اشتباهات گذشته جبران شود وگرنه دیر می‌شود»، «شاید روزهای پرحادثه‌ای در پیش باشد»!

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات نمازی را در ادامه خواهید خواند:

*مسئولان می‌گویند نیروهای انتظامی هیچ تقصیری در مرگ مهسا امینی نداشته‌اند. اصلا فرض را بگذاریم بر همین موضوع اما آیا نمی‌شد با تدبیری برای آرام‌کردن افکار عمومی یک عذرخواهی ساده می‌شد صرفا برای اینکه خانم مهسا امینی در مکانی که توسط گشت ارشاد به آنجا منتقل شده، جانش را از دست داده است؟ یا نمی‌شد به سرعت اعلام می‌کردند که گشت ارشاد برای همیشه منحل می‌شود و در قانون حجاب هم بازنگری‌هایی انجام می‌شود؟

*نارضایتی‌ها را نمی‌شود با برخوردهای سلبی ساکت کرد. به فرض که اگر معترضان از سر ترس از خیابان‌ها کنار بروند، بار دیگر در موقعی دیگر خواهند آمد.

*من هم تأیید می‌کنم که مردم از اصلاحات ناامید شده‌اند و جوانان می‌گویند اصلاح‌طلبان بیش از آنکه به فکر مردم باشند به فکر منافع خودشان بوده‌اند. در عین حال که این شرایط وجود دارد و اصلاح‌طلبان هم نزد افکار عمومی جایگاه سابق را ندارند اما به هر حال هنوز فردی مثل آقای تاجزاده می‌تواند مورد اقبال جوانان باشد. چه اشکالی دارد که او از زندان آزاد شود و برود با مردم سخن بگوید، سخنان جوانان را بشنود و در نهایت بیاید و به حاکمیت بگوید که جوانان چه می‌خواهند تا حاکمیت هم مطالبات را محقق کند؟ هنوز هستند افرادی مانند تاجزاده که مورد پذیرش هستند.

*ما در قانون اساسی ظرفیت رفراندوم قانونگذارانه را داریم؛ یعنی می‌شود مسائل مهم کشور را به رفراندوم گذاشت؛ مثلا موضوعاتی مانند برقراری ارتباط با دنیا، برجام یا همین موضوع حجاب اجباری و اختیاری. این که دیگر تجمع نیست و نظر مردم پرسیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:
لوکوموتیو نظام به لبه پرتگاه رسیده!
حاکمیت از مردم عذرخواهی کند تا مشارکت بالا برود
باید اشتباهات گذشته جبران شود وگرنه دیر می‌شود
دولت روحانی را باید شش ماه تمدید کرد!
اگر ترامپ دوباره رای بیاورد، باید با او کنار بياييم!

باید اشتباهات گذشته جبران شود وگرنه دیر می‌شود
دولت رئیسی سنخیت چندانی با فرهنگ ندارد!


کد مطلب: 815058

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/815058/اگر-پلیس-خاطر-فوت-عادی-مهسا-عذرخواهی-می-کرد-فضا-آرام-می-شد-تاجزاده-آزاد-کنید-جوانان-حرف-بزند-معترضان-برخورد-سلبی-بروند-دوباره-می-آیند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com