کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طلبکاری به سبک عارف:

یکی از چالش‌های حاکمیت عدم صداقت با مردم است/ مسئولان نظام متواضعانه عذرخواهی کنند/ نشنیدن صدای مصلحان فرصت دادن به دشمن است

14 بهمن 1400 ساعت 14:07

در دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ترمیم شکاف بین حاکمیت و ملت بویژه ارتقا اعتماد بین مردم و مسئولان که در چند دهه گذشته آسیب جدی دیده است بیش از هر زمان دیگر فوریت دارد.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس گذشته و رئیس بنیاد امید ایرانیان به مناسبت دهه فجر یادداشتی منتشر کرده و از مسئولان نظام خواسته تا به واسطه‌ی برخی نارسایی‌ها و کم کاری‌ها از مردم نجیب ایران متواضعانه عذرخواهی کنند!

بانیان وضع موجود که چندین دولت را در اختیار داشته اند، طلبکار شده اند و صحبت از کاهش اعتماد بین مردم و حاکمیت می گویند؛ حال که به فرض باطل، اگر این موضوع هم صحت داشته باشد به دلیل سکان داری ناکارآمدانی از جنس مدعیان اعتدال و اصلاحات در طی سال های گذشته است. جناب عارف خوب است توضیح بدهند ضرباتی که مجلس دهم و فراکسیون امید و دولت روحانی بر عمر یک ملت و منافع ملی وارد کرده است با عذرخواهی تمام می شود؛ البته اگر بانیان وضع موجود حاضر به عذرخواهی باشند چراکه در تشکیل دولت سایه افتاده اند تا بتوانند اسباب بازگشت خود به عرصه مسئولیت را فراهم کنند.

عارف مدعی شده است که چالش حاکمیت با مردم عدم صداقت است؛ بارزترین و نزدیک ترین مصداق عدم صداقت با مردم همان رئیس جمهوری است که در وقت اجرای بزرگترین شوک اقتصادی به معیشت مردم گفت «من هم صبح جمعه خبردار شدم»؛ این فرد همان حسن روحانی است که عارف به نفع او کنار کشید تا سبد رای آنها واحد شود.

نکته جالب دیگر آنجاست که از گفتگو با دلسوزان و شنیدن صدای مصلحان را سخن می‌گوید. احتمالا هم منظور جناب عارف از مصلحان، همین اصلاح طلبان اطراف ایشان است!

 
به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از یادداشت عارف را در ادامه خواهید خواند:

*در وهله نخست، پیشنهاد می کنم مسئولان نظام به واسطه ی برخی نارسایی ها و کم کاری ها از مردم نجیب ایران متواضعانه  عذرخواهی کنند. اینجانب به سهم خود بخاطر برخی قصورهای احتمالی در زمان تصدی مسئولیت هایی که در ادوار مختلف داشته ام از ملت بزرگوار ایران پوزش می خواهم.

*معتقدم یکی از چالشهایی که حاکمیت با آن روبرو است، عدم صداقت و شفافیت با مردم است. در طول ۴ دهه گذشته، عدم صداقت با ملت ایران در مقاطعی آسیب های جدی به روند توسعه و پیشرفت ایران وارد کرده و باعث ایجاد هزینه هایی برای کشور  و ملت شده است.

*در دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ترمیم شکاف بین حاکمیت و ملت بویژه ارتقا اعتماد بین مردم و مسئولان که در چند دهه گذشته آسیب جدی دیده است بیش از هر زمان دیگر فوریت دارد.

بیشتر بخوانید:
من در سال ۹۲ با نظر خاتمی به نفع روحانی کنار رفتم


*عبور از منطق اندک سالاری به روش و رویکرد مردمسالاریِ مدِ نظرِ رهبرِ فقید انقلاب اسلامی، گذر از روایت های ناسازگار با حقوق شهروندی، روزآمد سازی گفتمان انقلاب، انطباق دادن مصالح و منافع نظام با منافع و مصالح کشور و ملت، بازگشت به محکمات اندیشه رهبر فقید انقلاب مبنی بر موسس بودن رای ملت و نیز نقد خطاهای ۴ دهه گذشته راهبرد صواب و متضمن امنیت، توسعه و پیشرفت  و تقویت جمهوری اسلامی ایران است.

*می طلبد که با رویکردِ منطقی گفت وگوی ملی، همه دلسوزان انقلاب گرد هم آمده، با وحدت و همدلی، راه را بر کسانی که خواب های شومی برای تجزیه و فروپاشی ایران اسلامی دیده اند، ببندد. متأسفم که بگویم، گام نهادن در بیراهه ی اختلاف، اصرار بر خطاهای گذشته و نشنیدن صدای مصلحان راه خسران ملک و ملت، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و فرصت دادن به دشمنان و بدخواهان است.


کد مطلب: 790548

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/790548/یکی-چالش-های-حاکمیت-عدم-صداقت-مردم-مسئولان-نظام-متواضعانه-عذرخواهی-کنند-نشنیدن-صدای-مصلحان-فرصت-دادن-دشمن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com