پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
احمد شیرزاد، فعال اصلاح طلب:

اصلاح طلبان در انتخابات اخیر شکست سختی خوردند/ نباید غُر بزنیم/ واکنش به تشکیل اتاق فکر با حضور خاتمی، روحانی، لاریجانی و ناطق

چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 776747
هنگامی که مجموعه اصلاح‌طلبان فقط بخواهند در هر موضوعی موضع منفی بگیرند و غر بزنند طبیعتاً تاثیرگذار نخواهد بود.
اصلاح طلبان در انتخابات اخیر شکست سختی خوردند/ نباید غُر بزنیم/ واکنش به تشکیل اتاق فکر با حضور خاتمی، روحانی، لاریجانی و ناطق
گروه سیاسی جهان نيوز: احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم علی رغم برخی اصلاح طلبان که سعی می کنند برای عدم توفیقشان در انتخابات های اخیر بهانه تراشی کننند، گفته است: «اصلاح طلبان شکست سختی در انتخابات اخیر داشتند».

وی همچنین غر زدن را راه نامناسبی برای اصلاح طلبان دانسته و  گفته است: «اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند حرف‌های تاثیرگذار داشته باشند، باید واقعا هر موضوعی را در جای خودش تائید و نقد کنند».

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات شیرزاد را در ادامه خواهید خواند:

*شیرزاد در پاسخ به سوالی مبنی بر‌ اینکه آیا امکان دارد اتاق فکری با حضور آقایان ناطق نوری، خاتمی، برادران لاریجانی، روحانی و عبدالله نوری برای برون‌رفت از مشکلات موجود تشکیل شود، اظهار داشت: این گفته خیلی ایده‌آل است، حتما مشاهده کرده‌اید طرفداران فوتبال روی کاغذ برای خودشان یک تیم جهان می‌نویسند و در آن بهترین بازیکنان را از سرار کشور می‌گذارند اما؛ اولاً هرگز چنین تیمی تشکیل نمی‌شود، ثانیاً اگر تشکیل شود خوب بازی نمی‌کنند؛ چراکه انسجام و هماهنگی لازم را ندارند. 

*شخصیت‌هایی که گفته می‌شود همگی در جای خودشان محترم هستند اما آیا می‌توانند کنار هم بشینند و همفکری کنند؟ آیا می‌توانند از یک جایی شروع به حل موضوعات و معضلات کنند تا به راه‌حل برسند؟ من به شخصه بسیار بعید می‌دانم!

*به اعتقاد من بهترین کارکرد این افراد می‌تواند در حوزه‌های حاشیه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باشد، گاهی اوقات این افراد می‌توانند مشاوران، سخنرانان و نصحیت‌کنندگان خوبی باشند و در حوزه‌هایی باشند که به صورت محدود هم شاید بتوانند با هم همکاری کنند.

*اگر درگیر کارهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در امور مهم باشید، خواهید دید جلساتی که همه بتوانند حرف‌شان را بزنند و نتیجه‌گیری هم شود، اداره‌اش بسیار سخت است و مهارت فوق‌العاده زیادی می‌خواهد و کسی را می‌خواهد یک سرو گردن بالاتر از حضار و شرکت‌کنندگان باشد، بله افراد می‌توانند خوش‌فکر باشند و به صورت انفرادی هم حرف‌های قشنگی بزنند اما باید دید اگر دور هم بنشینند می‌توانند با هم گفت‌و‌گو کنند؟ بنابراین از نظر من واقعیت این است مقداری نباید خیلی امید داشته باشیم تا حتما چنین اتفاقی بیفتد. 

درباره «احمد شیرزاد» بیشتر بخوانید:
سفر بایدن به ایران به خاطر تنگ نظری اصولگرایان کنسل شد 
برای نشان دادن حسن نیت‌مان به دنیا، خودمان را در چاه بیاندازیم!

اصول‌گرایان برای ریاست جمهوری چهره‌ موجهی ندارند!
اصلاح‌طلبان رای مردم را می‌پذیرند اما اصولگرایان، نه!
هردولتی جای دولت روحانی بود کمرش زیر بحران‌ها می‌شکست


*در شرایط فعلی مجموعه اصلاح‌طلبان خیلی به حساب نمی‌آیند البته که اصلاح‌طلبان تاثیرگذار بودند و جهت‌گیری‌های قاطعی را در سال های ۹۲، ۹۴، ۹۶ و خرداد ۷۶  داشتند، در مجالس دهم و ششم هم تاثیرگذار بودند اما در حال حاضر به دلیل شکست سختی که در انتخابات اخیر داشتیم؛ اگرچه شکست جوانمردانه نبود اما شکست، شکست است و برای همین حرف‌هایشان متاسفانه خیلی به حساب نمی‌آید.

*هنگامی که مجموعه اصلاح‌طلبان فقط بخواهند در هر موضوعی موضع منفی بگیرند و غر بزنند طبیعتاً تاثیرگذار نخواهد بود، اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند حرف‌های تاثیرگذار داشته باشند، باید واقعا هر موضوعی را در جای خودش تائید و نقد کنند اگر این دو با هم نباشد نتیجه خوبی به بار نمی‌آید در نتیجه حرف آدم هم شنیده نمی‌شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
Iran, Islamic Republic of
روحانی و خاتمی و لاریجانی در طول سالها بر مسند بودن بیش از هزاران جلسه بی نتیجه برگزار کردند تا مشکل اقتصادی کشور را رفع کنند که رفع نشد هیچ بدتر هم شد .
Iran, Islamic Republic of
خواهش می کنم از کسی که امتحان پس داده صحبت نکن