شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۲۵
وقتی مدعیان تدبیر بعد از رفتنشان هم سوژه طنز می‌شوند

اندراحوال دولت روحانی؛ تا روز آخر تقصیر دولت احمدی‌ نژاد بود ولی دستاوردهای رئیسی برای ماست! +جزئیات

سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب: 776633
با این اوصاف بایستی منتظر باشیم هر اتفاق خوبی که در دولت رئیسی می افتد جریان سیاسی که قدرت را در دولت قبل در دست داشت آنرا به نام خود بزند و برای خود دستاوردسازی کند.
اندراحوال دولت روحانی؛ تا روز آخر تقصیر دولت احمدی‌ نژاد بود ولی دستاوردهای رئیسی برای ماست! +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: این روزها طرفداران دولت روحانی و همچنین اصلاح طلبان در فضای مجازی واکنش طنز آمیزی به اقدامات و عملکرد دولت رئیسی نشان می‌دهند. دولت رئیسی در طی حدود کمتر از دوماهی که سکان امور اجرایی کشور را در دست گرفته، موفقیت های جالب توجهی کسب کرده است. از جمله این موارد واردات واکسن و تسریع در روند واکسیناسیون عمومی بوده است که باعث رضایت خاطر مردم در این حوزه شده است. تا جایی این دستاورد ملموس بود که طی یک هفته رکورد تزریق 8 میلیون دوز واکسن در کشور شکسته شد. پس از این ماجرا بود که برخی از نزدیکان روحانی عنوان کردند که این دستاورد برای دولت وی بوده است و نه رئیسی.

روزنامه کارگزارانی سازندگی در این حوزه نوشت: «درحالی هواداران دولت سیزدهم واردات انبوه واکسن کرونا از چین و کوواکس و دیگر کشورها را به دولت نوپا نسبت می‌دهند که همه گزارش‌ها می‌گوید آنچه دولت رئیسی امروز درو می‌کند، در دولت روحانی کاشته شده است.»

این درحالی است که «کریم همتی»، رئیس جمعیت هلال احمر در این باره بیان کرد: « رئیس‌جمهور پس از آغاز دولت سیزدهم، تماس‌های تلفنی با سران کشورهای چین و روسیه داشت و همین امر سبب شد تا روند واردات واکسن تسریع شود.»

ماجراهای طنز آلود دستاوردسازی اصلاح طلبان و نزدیکان روحانی از عملکرد رئیسی برای دولت قبل به همین جا ختم نمی شود. «حسام الدین آشنا» مشاور جنجالی روحانی پس از اتفاقاتی که در حوزه واکسن و پیوستن ایران به سازمان شانگهای افتاد در توئیتی که با ادبیات خاص وی همراه بود نوشت: «از واکسن تا شانگهای قصه همان قصه است.»

این درحالی است که گفته می شود جلب رضایت کشورهایی که نسبت به حضور ایران در این پیمان مخالفت داشتند سبب ایجاد این موفقیت شد که به دیپلماسی فعال رئیسی و سفر وی به کشور تاجیکستان ارتباط دارد.

در همین رابطه «سید محمد حسینی»، معاون پارلمانی دولت در این باره توضیح داد: « در دولت گذشته روابط با همسایگانی مثل تاجیکستان به سردی گرایید و غالب مراکز ج.ا مثل هلال احمر، صدا و سیما و رایزنی فرهنگی تعطیل یا نیمه تعطیل شد و تاجیکستان از مخالفان عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان_شانگهای شد. سفر آقای رئیسی سبب گرمی روابط دو کشور و عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای شد.»

جالب اینجاست که هم در حوزه واکسن و هم پیمان شانگهای بهانه دولتمردان قبل وجود تحریم‌ها بود اما حالا با پیوستن ایران به پیمان شانگهای و حل مشکل واکسن با یک فرصت طلبی خاصی عنوان می کنند که این موارد دستاوردهای دولت روحانی بوده است!

نکته طنز آمیز دیگر این است که تا 8 سال از دولت روحانی همه اتفاقات ناگوار به دولت قبل یعنی دولت احمدی نژاد نسبت داده می شد اما در این نزدیک دو ماه که اتفاقات خوبی در حوزه سلامت و تجارت بین الملل در کشورمان رخ داده است، اصلاح طلبان این موارد را به دولت قبل نسبت می دهند. البته اصلاح طلبان نتوانستند منویات سیاسی خود را در این دو ماه بر افکارعمومی القا کنند و مردم بویژه در شبکه های اجتماعی با این موارد به صورت طنز آموزی برخورد می کنند و به طور مثال پاس گل در یک بازی فوتبال خارجی را نیز به دولت روحانی نسبت می دهند.

این رویه جریان اعتدال و اصلاحات یک موضوع کاملا خاص را در فضای سیاسی کشور نشان می‌دهد و آن نیز خالی بودن دست آنها در حوزه عملکرد مثبت است. تا زمانی که دولت روحانی بر سر کار و اجرای امور کشور بود همواره از برجام سخن می گفت و به مناطق دیگر مثلا آسیای شرقی و اجلاس شانگهای کاری نداشت اما حالا تلاش موفق دیپلماتیک دولت رئیسی را به حساب خود ثبت می کنند. اینکه در این هشت سال در این حوزه ها اتفاقی نیفتاد و همه اتفاقات خوب به دولت رئیسی انتقال داده شده است در کل یک ایده خنده دار است که نه تنها اذهان عموم با توجه به مشکلاتی که در دوره روحانی متحمل شده اند آنرا باور نمی کند بلکه نسبت به آن نیز با طعنه و کنایه رفتار می کنند.

با این اوصاف بایستی منتظر باشیم هر اتفاق خوبی که در دولت رئیسی می افتد جریان سیاسی که قدرت را در دولت قبل در دست داشت آنرا به نام خود بزند و برای خود دستاوردسازی کند. این در شرایطی است که با توجه به اینکه سه ماه از دولت رئیسی گذشته وی سه سفر استانی در کارنامه خود ثبت کرده و یک سفر نتیجه بخش خارجی داشته است و میزان فعالیت دولت رئیسی با دولت روحانی تفاوت چشمگیری دارد که کارشناسان امیدوارند اگر دولت رئیسی با همین دست فرمان جلو برود اتفاقات خوبی در کشور رخ خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هنوز هم دست بردار نیستند !!
Iran, Islamic Republic of
دولت جدید وقت و انرزی خود را در حاشیه ها تلف نکند
ربابه کوزه گر
Iran, Islamic Republic of
دولت بنفش چون دستاوردی جز تحریم و کرونا و گرانی و بیکاری برای مملکت نداشته است هنوز هم دنبال دستاوردسازی برای خودش هست.
Iran, Islamic Republic of
درسته بنده خدا اقای رئیسی دولت روحانی یادتون میاد می گفتن خزانه خالی تحویل گرفتن خوبه الان که دیگه اشکاره که خزانه واقعا خالی شده کی باید پاسخگوی این وضعیت باشه
Iran, Islamic Republic of
اقدامات 45 روز اخیر دولت دکتر رئیسی امید را به جامعه بازگرداند. امیدی که طی 8 سال در دولت ناکارآمد بسیار کم شد و ثابت گردید با اخلاص و توکل بر خدا می‌توان بر مشکلات فایق آمد. افسوس بر 8 سالی که با انتخاب غلط به جماعت اشرافی رأی و میدان دادیم.
Iran, Islamic Republic of
کدام اقدامات؟؟واکس هم که مشخص شد امریکا تحریم واکسنو برداشت وقتی دید برکت تولید شد.ربطی به ریسسی نداشت
Iran, Islamic Republic of
امریکا هیچ تحریمی را برنداشته ولی تا چند ما دیگر مجبور به عقب نشینی میشود چون روسیه و چین از انتخاب روحانی راحت شدند وبه مردم ایران احترام میگذارند
Iran, Islamic Republic of
سخنرانی نماینده کشورمان در سازمان ملل فوق‌العاده انقلابی بود. سخنانی از جمله اینکه ما بدهکار بیگانگان نیستیم و یا این جمله که آمریکایی‌ها جای قربانی و قانون‌شکن را جابجا کرده‌اند، سالها بود که از زبان دیپلمات‌های ایران در مجامع جهانی شنیده نشده بود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
یادتون هست وقتی احمدی نژاد از سفر اولش به نیویورک برگشت چه غوغایی به پا کردید ....!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما یادتون نیست که به برجام می گفتید آفتاب تابان برادر هادی!
Iran, Islamic Republic of
وضع عوارض به خودروها و کالاهای وارداتی در طول سالیان گذشته با هدف تقویت صنایع داخلی و رسیدن به خودکفایی صورت گرفته ولی بعد از گذشت بیش از 40 سال نه‌تنها به خودکفایی نرسیدیم بلکه موجب سودجویی و سوء استفاده برخی از افراد و مدیران گردیده است.
Iran, Islamic Republic of
یک جوان 40 ساله‌ام که 9 ماه است همسری اختیار کرده‌ام که به خاطر درگیر مراحل دریافت وام ازدواج 70 میلیونی تا به حال نتوانسته‌ام عروسی نمایم. با این سخت‌گیری‌هایی که بانک‌ها اعمال می‌کنند متأسفانه 60-70 درصد جوانان قادر نخواهند بود این وام‌ها را بگیرند. ضامن رسمی چک‌دار و سفته که، طی این 9 ماه نتوانسته‌ایم پیدا کنیم. از دولت جهادی که بنابر حل مشکلات دارد انتظار می‌رود این مشکل ضمانت وام ازدواج را تسهیل نماید تا جوانان بتوانند با دل خوشی آن را دریافت و تشکیل زندگی دهند و شعار فرزندآوری هم با تسهیلات محقق شود تا به یک کشور پیر تبدیل نشویم.
Iran, Islamic Republic of
به داد پیر جوان ها برسید
Iran, Islamic Republic of
چطور عده‌ای خود را ایرانی می‌دانند و سرمایه کشور را برای چند ریال بیشتر از کشور خارج و در امارات و یا ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کنند؟! انسان باورش نمی‌شود که اینها ایرانی باشند.
Iran, Islamic Republic of
خوب اسما ایرانی هستن اما روح و قلبشون بیگانه با ایرانی این دیگه واضخع
Iran, Islamic Republic of
مسئولین غربگرای دولت سابق که خرید واکسن از خارج را به تصویب FATF ربط داده بودند امروز که شاهد واردات فراوان واکسن به کشور بدون تصویب FATF هستیم باید شرمنده باشند و روی نگاه کردن به مردم را نداشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه هر مسئولی که میتونست برای مردمش کاری بکنه ولی... نکرد
Canada
..م.
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم توفیقات دولت در این چهار سال ادامه داشته باشه.
Iran, Islamic Republic of
رئیسی در این دو ماه به اندازه دو سال روحانی کار کرده است...
Iran, Islamic Republic of
عملکرد، مدیریت، نظارت و... دولت حسن در این مدت 8 سال فقط صفر!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كاشكي صفر بود حد اقل در همه چيز در حالت سكون ثابت باقي مي ماند همه چيز به قهقرا رفت دهها كيلومتر زير صفر بخصوص معيشت مردم .
Iran, Islamic Republic of
احسنت باید منتظر بود هر کاری که دولت رئیسی بکنه اقایون برای فرافکنی فقدان مدیریت خود آنرا مالخود کنند
Iran, Islamic Republic of
در تاریخ ایران مشکلات مردم و کشور و گرانی و افزایش قیمت ها غیر قانونی خودرو، کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه و... در زمان دولت حسن روحانی متاسفانه در کشور بی سابقه بوده است.