کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخبار ویژه جهان نیوز//

کدام وزرای روحانی در دولت رئیسی ماندگار می شوند؟

10 مرداد 1400 ساعت 8:22

فلسفه حضور برخی چهره های احتمالی دولت روحانی در دولت رئیسی تنها منوط به نگاه فراجناحی رئیس جمهور منتخب نیست و بیشتر به برخی کارآمدی ها و همچنین برخی مصالح و شرایط موجود فعلی بر می گردد.


گروه سیاسی جهان نیوز: تاکید آیت الله رئیسی مبنی بر تشکیل دولت فراجناحی و سیاسی سبب شده که حتی امکان حضور برخی وزاری متعلق دولت روحانی نیز امکان حضور در دولت جدید نیز در میان فعالین سیاسی و رسانه ای زمزمه شود.

به گزارش جهان نیوز، در این میان فلسفه حضور برخی چهره های احتمالی دولت روحانی در دولت رئیسی تنها منوط به نگاه فراجناحی رئیس جمهور منتخب نیست و بیشتر به برخی کارآمدی ها و همچنین برخی مصالح و شرایط موجود فعلی بر می گردد.

به عنوان نمونه با توجه عدم نتیجه قطعی در مذاکرات هسته ای و همچنین برخی حوادث حساس در منطقه مثل تحولات افغانستان و برخی حوادث مشابه در نقاط دیگر، برخی کارشناسان ابقای شمخانی در شورای عالی امنیت ملی را دور از ذهن نمی دانند.

همچنین کارنامه موفق و بدون حاشیه امیرحاتمی در وزارت دفاع امکان ابقای وی را در این سمت تقویت کرده است.

بیشتر بخوانید:
آیت الله رئیسی با چه کسانی به صورت مستقیم برای وزیر شدن سخن گفته است؟

از سوی دیگر برخی زمزمه ها حتی امکان ابقای محمد اسلامی وزیر فعلی راه و شهرسازی حکایت دارد که بیشتر می تواند به دلیل ثبت نام گسترده مردم برای سرمایه‌گذاری در طرح مسکن ملی و لزوم به نتیجه رسیدن این طرح و انجام تعهدات باشد.

در بررسی میزان کارآمدی کابینه دولت روحانی، نام سورنا ستاری نیز به عنوان یک چهره موفق قابل توجه است و برخی گمانه زنی ها درباره امکان ابقای او  تقویت می کند. هر چند که اسامی همچون «محمد صادق خیاطیان» و «سید محمد صاحبکار خراسانی» به عنوان دیگر گزینه‌های معاونت علمی رئیس جمهور آینده نیز در برخی محافل شنیده می‌شود.

با این وجود پیش از این نیز در اخبار ویژه جهان نیوز تاکید شده است که آیت الله رئیسی نهایتا تصمیم گیر اصلی در چینش کابینه دولت سیزدهم خواهد بود و امکان هر نوع تغییر در دقایق نیز وجود دارد.


کد مطلب: 771439

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/771439/کدام-وزرای-روحانی-دولت-رئیسی-ماندگار-می-شوند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com