کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از طلای فروغی تا ناکامی نماینده پناهجویان؛

خانم کیمیا علیزاده! دو راه پیش روی شماست

4 مرداد 1400 ساعت 12:29

در تصمیم اشتباه و سراسر غلط کیمیا شکی نیست. او که یک قهرمان مورد توجه بود از ایرانی کوچ کرد که حتی به وقت شکست، هوای ورزشکارانش را دارد.


گروه جامعه جهان نیوز، حسین خان بابازاده: «وطن فروشی را وطن پرستی جا نزنید». عده‌ای از سلبریتی‌ها به همراه فعالان رسانه‌ای و شخصیت‌های اصلاح طلب در دفاع از «کیمیا علیزاده» راه افتاده‌اند و برای او رپورتاژ وطن دوستی می روند! از توئیت تا پست و استوری برای کیمیا منتشر می‌کنند که «تو کیمیای ایران هستی»، «ما چه کردیم که تو جلوی هموطنت قرار گرفتی» یا اینکه «سه رنگ اسم کیمیا بر کمربندش نشان می‌دهد که او عِرق وطن دارد» و....

جالب است که همین افراد به وقت طلای شیرین و دلچسب «جواد فروغی» سکوت کردند. یعنی کسب مدال، آن هم طلا، آن هم در روز اول، آن هم در رشته ای که ایران سابقه مدال آوری نداشت برای عده ای هیچ ارزشی ندارد اما برای یک ترک وطن کرده یا صریح تر یک «وطن فروش ناکام» سنگ تمام می گذارند.

باید بار دیگر گفت «وطن فروشی را وطن پرستی جا نزنید». جمهوری اسلامی در حق هرکسی کوتاهی کرده باشد که نکرده است در حق کیمیا علیزاده سنگ تمام گذاشت. کیمیا با پول ایران و نام ایران درخشید، جایزه هایش را هم گرفت، حمایت های ویژه را هم دریافت کرد اما هوی و هوس ها نگذاشت که او در وطنش ادامه کار بدهد یا به قول برخی افراد، حاضر شد به آدم های قالتاق نزدیکش اعتماد کند و بی هویتی را ترجیح بدهد.

در تصمیم اشتباه و سراسط غلط کیمیا شکی نیست. او که یک قهرمان مورد توجه بود از ایرانی کوچ کرد که حتی به وقت شکست، هوای ورزشکارانش را دارد. الان کیمیا هیچ چیز ندارد، یک روز نماینده کشور بزرگ و ملت غیور ایران بود ولی الان دیگر آن را ندارد و به عنوان نماینده پناهجویان در مقابل ایران بازی کرده است. کیمیا را با سیاسی بازی وارد میدان المپیک کردند اما او حتی دیگر نتوانست مدال برنز المپیک پیش را کسب کند. نمی‌توان به او ایرانی گفت چون او مقابل نماینده ایران بازی کرد، چون دوستدار سربلندی ایران نیست. مبارزه با حریف ایرانی، یعنی کیمیا مبارزه‌ای را قبول کرد که یک طرف آن تلاش برای شکست ایران است. فرد وطن پرست اگر ادعای ایرانی گری داشته باشه از خود راحت می گذرد تا نام ایران در مراحل بالاتر مطرح بشود. کیمیا مهره جریانی شد که ایرانی را در برابر ایرانی قرار می‌دهد. کیمیا حتی اگر محدودیت هم داشت اما بین انتخاب خود و وطن، خودش را انتخاب کرد. او هویت ایرانی رو فروخت و دلخوش به نوشته کیمیای سه رنگ پرچم ایران روی لباس رزمی‌اش است.



دو راه در مقابل کیمیا وجود دارد:

یک: ادامه این راه که احتمالا برایش سخت تر هم بشود؛ چرا که چند روز دیگر دوران بازی‌اش تمام خواهد شد و فراموش می‌شود. روز به روز هم بیشتر از چشم مردم ایران می‌افتد چرا که ایرانی ها اساسا با وطن فروشی مشکل دارند؛ چند پست و استوری بی هزینه سلبریتی‌ها که برخی هایشان چیزی از یک وطن فروش کم ندارند دلخوشی بیهوده است.

دو: کیمیا یک راه دیگر هم دارد؛ به ایران برگردد. جلوی اشتباه را از هرکجا که بتوان گرفت منفعت است. اینجا صبر زیاد است و خطاکارهای بسیاری دوباره به دل وطن بازگشتند، اینجا خیر مردم و به خصوص جوانانی که راه را اشتباه رفته را میخواهند.

وطن مثل مادر است، مثل پدر.


کد مطلب: 770901

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/770901/خانم-کیمیا-علیزاده-دو-راه-پیش-روی-شماست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com