کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبری از شرم نیست

محسن هاشمی: باید اعتماد جامعه به کارآمدی حاکمیت بازسازی شود/ كاهش اعتماد عمومی و بحران معيشتی داریم/ راهکار، خطبه های آیت الله هاشمی در ۲۶ تیر ۸۸ است!/ باید به عقلانیت بازگردیم + سه نکته به پسر بزرگ

27 تير 1400 ساعت 12:00

كاهش اعتماد عمومي و بحران معيشتي از مهم‌ترين مسائل امروز جامعه ما هستند كه بايد به سرعت اين شكاف‌ها ترميم و بحران‌ها مديريت شوند.


گروه سیاسی جهان نیوز: روزنامه اصلاح طلب اعتماد در شماره امروز خود سعی کرده است که یاد خطبه‌های هاشمی رفسنجانی در 26 تیرماه سال 88 را زنده کند. در همین باره محسن هاشمی، پسر بزرگ آیت الله هاشمی در یادداشتی که در این روزنامه نوشته، معضلات کشور را را ردیف کرده و گفته است: «جامعه و مردم ايران در شرايط دشواري قرار دارند، معضل آب، عدم واكسيناسيون به‌ موقع كرونا، كاهش اعتماد عمومي و بحران معيشتي از مهم‌ترين مسائل امروز جامعه ما هستند كه بايد به سرعت اين شكاف‌ها ترميم و بحران‌ها مديريت شوند و اكنون كه هر سه قوه و نهادهاي حاكميتي يكدست شده‌اند، مانعي براي برون‌رفت از وضعيت كنوني وجود ندارد».

هاشمی در ادامه نوشته است: «بي‌مناسبت نيست با توجه به اينكه در سالگرد آخرين خطبه نماز جمعه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در سال 1388 قرار داريم، به راهكارهاي ايشان براي حل مشكلات بنيادين جامعه بازگرديم و حتي اگر امروز هم اين راهكارها پس از گذشت 12 سال مورد توجه و اجرا قرار گيرد، بخش قابل‌توجهي از مشكلات جامعه حل خواهد شد. عصاره و محور رويكرد آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، براي حل مسائل جامعه و حفظ انقلاب و نظام، بازگشت به عقلانيت بود».

رئیس فعلی شورای شهر در ادامه مطرح کرده است: «كاهش شديد مشاركت عمومي در دو انتخابات اخير نشان مي‌دهد كه ما نيازمند بازسازي اعتماد اكثريت جامعه نسبت به كارآمدي حاكميت هستيم و اين ترميم با اقدامات سريع در حوزه سياست خارجي، واكسيناسيون و معيشت عمومي ايجاد خواهد شد».

هاشمی برای دولت رئیسی تعیین تکلیف هم کرده و نوشته است: «بازگشت به برجام در ماه نخست دولت سيزدهم، تامين ميزان كافي واكسن از خارج تا به توليد انبوه رسيدن واكسن توليد داخلي و باز كردن فضاي فرهنگي و سياسي داخلي كشور براي افزايش مشاركت اجتماعي كه در سال‌هاي اخير به پايين‌ترين حد خود رسيده است، اقدامات اوليه است كه مي‌تواند شرايط كشور را به‌ سوي بهبود تغيير جهت دهد».

در پایان هم پسر بزرگ آیت الله هاشمی، پرهيز از تندروي در حوزه فرهنگ و سياست يكي از ضرورت‌هاي بازگشت به عقلانيت دانسته و نوشته است: «اميدواريم مسوولان ارشد كشور به‌ ويژه بتوانند از فرصت ايجادشده جهت حل مسائل مردم بهترين استفاده را حاصل كنند».

در این باره گفتنی است:

یک: نکته جالب یادداشت محسن هاشمی آنجاست که عاملان خرابی و بانیان مشکلات فعلی که بارها خود لب به اعتراف گشوده اند طلبکارانه برای دولت آینده لیست مشکلات تهیه می کنند و همان راهکارهای پوسیده را هم دوباره ارائه می دهند.

دو: همین افراد که بی کفایتی و ناکارآمدی آنها از دولت تا شورای شهر و شهرداری کنونی تا مجلس گذشته باعث دلخوری گروهی از مردم و در نتیجه کاهش نسبی مشارکت در انتخابات شد طرح موضوع می کنند که نيازمند بازسازي اعتماد اكثريت جامعه نسبت به كارآمدي حاكميت هستيم. به عبارت بهتر یعنی ما مدعیان اصلاح طلبی و اعتدال گرایی خرابکاری می‌کنیم و ضربات لازم را -عمدا یا سهوا- وارد می‌کنیم، مسئولان بعد از ما جبران خسارت بکنند.

سه: البته که از محسن هاشمی نباید انتظار بیشتر داشت. او فرزند آیت الله هاشمی است که نقش بزرگ او در فتنه سال 88 قابل کتمان نیست؛ نقشی که به غیر از دوستان و همفکران حتی فرزندان و همسر او هم به صورت میدانی وارد عمل شدند. بامزه تر آنجاست که مایل هستند آن تحرکات و اظهارات را به نفع مردم تفسیر کرده و بر آن نام زیبای عقلانیت بگذارند!


کد مطلب: 770125

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/770125/محسن-هاشمی-باید-اعتماد-جامعه-کارآمدی-حاکمیت-بازسازی-شود-كاهش-عمومی-بحران-معيشتی-داریم-راهکار-خطبه-های-آیت-الله-۲۶-تیر-۸۸-عقلانیت-بازگردیم-سه-نکته-پسر-بزرگ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com