پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۷
قدمی در تاریخ؛ شماره یک

ماجرای سیاسی گربه سیندرلا/ لوسیفر واقعی کیست؟

سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 768185
لوسیفر در معنای لغوی به معنی آورنده نور است که از بالا به پایین سقوط می‌کند که در برخی از داستان ها این پایین به معنی زمین است. در برخی متون غربی نیز به معنی جهان زیرین یا جهنم نامیده شده است.
ماجرای سیاسی گربه سیندرلا/ لوسیفر واقعی کیست؟
گروه تاریخ جهان نيوز: فرهنگ غرب برای پوشاندن خلاء فرهنگی خود از هیچ وسیله‌ای فروگذاری نکرده است از جمله استفاده از برخی متون فرهنگی - دینی متصل به تفکرات یونانی - مسیحی درباره شخصیت هایی همچون لوسیفر که موضوع این نوشتار می باشد و از آن برای قبح زدایی از برخی رذائل و صفات مذموم اخلاقی بهره می برد.

موجودی که در کارتونها و فیلم‌های غربی به تصویر کشیده می‌شود و البته تلاش هم می‌شود شخصیت منفی و گناه آلودش با طنزهای کودکانه در کارتونها و یا روابط عاطفی با نسل انسان به گونه‌ای تلطیف شده و بیش از آنکه موجب وحشت انسان معرفی شود شخصیتی بامزه و در برخی مواقع دلسوز نیز معرفی گردد. کارتون سیندرلا و شخصیت گربه ای بنام لوسیفر را به یاد آورید.

اما حقیقت لوسیفر در فرهنگ غرب چیست؟
لوسیفر در معنای لغوی به معنی آورنده نور است که از بالا به پایین سقوط می‌کند که در برخی از داستان ها این پایین به معنی زمین است. در برخی متون نیز به معنی جهان زیرین یا جهنم نامیده شده است. در باره دلایل رانده شدن او گفته شده است که وی «نوازنده آهنگ های بهشتی بود و به قدری درخشان و زیبا بود که فرشتگان بهشت او را تحسین میکردند؛ ولی یک سوم فرشتگان شروع به چاپلوسی وی کردند و با تعریف و تمجید زیاد از او باعث به وجود آمدن غرور در او شدند و به او پیشنهاد دادند که یک خدا باشد و حتی از آفریننده خود بهتر میشود:.

به همین منوال غرور و خودشیفتگی لوسیفر باعث شد که در امتحان خداوند یعنی تعظیم به انسان که از مقداری خاک درست شده بود سرباز بزند و خداوند او و آن فرشتگان را از بهشت براند. برای همین لوسیفر دشمن قسم خورده انسان ها شد.

 از همین جاست که هالیوود وارد معرکه شده و با ساخت فیلم میدان مبارزات لوسیفر را در زمین و مشخصا در غرب و خصوصا در آمریکا و بویژه شهر لس آنجلس معرفی می کند.

فردی خوشتیپ و خوش لباس که در حال مبارزه با خدایان قدیم و گرفتن بال پرواز خود و جایگاهش در جهان خلقت است. جالب قضیه اینجاست که لوسیفر یا همان شیطان  سقوط کرده در زمین به پلیس در حل مشکلات جنایی و اجتماعی کمک می کند. عاشق اخلاق و انسانیت برخی از انسانها می شود. ویژگی های خود خواهی و تکبرش را در لایه ای از طنز می پیچد، طوری که این صفات مذموم جلوه خوبی هم پیدا می کند. حتی امکان توبه و بازگشت را برای شیطان امکان پذیر نشان می دهد.

نتیجه اینکه در غرب همچنان هم فرهنگ یونان و رومی حاکمیت تام و تمامی دارد حتی اگر در لایه ای از دین الهی مسیحیت پیچیده شده باشد.

شاید این سئوال برای خواننده پیش آید که چرا در حالی که غربی‌ها و غرب گرایان ما را از استناد به گذشته مان منع می‌کنند و روشنفکری را معادل با پشت پا زدن به گذشته ملت قلمداد می‌کنند، اما خودشان در بسیاری از جنبه‌ها به فرهنگ شرک آلود یونانی خود با زنده نگه داشتن اسامی و رسم و رسومات آن دوره اصرار دارند؟ جواب بسیار کوتاه است؛ غربی‌ها و خصوصا امریکایی‌ها پشتوانه تمدنی در مقابل دیگر ملل خصوصا ملل شرقی که دارای فرهنگ غنی بومی- اسلامی هستند، ندارند و در نتیجه مجبورند به این قبیل فرهنگ‌سازی ها روی آورند .
https://jahannews.com/vdcc44qmp2bqes8.ala2.html
jahannews.com/vdcc44qmp2bqes8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی امثال آقای مهدی نصیری در داخل کشور عَلَمِ مبارزه با حکمت و عرفان اسلامی را با مجله سمات و از طریق تریبون صداوسیما بلند کرده و مبانی فکری معرفتی بزرگانی چون آیت الله قاضی، علامه طباطبایی، علامه طهرانی، علامه حسنزاده، امام خمینی و... را زیرسوال می‌برند، معلوم است که مبانی خرافه گرای غربی در قالب روشنفکری به خورد افکار عمومی جامعه فرو می‌رود
Iran, Islamic Republic of
جالب بود...
Iran, Islamic Republic of
خدا همه مریضان مغزی را شفا دهد . خصوصاً متوهمان را !
United States
لوسیفر همان شیطان مجسم است ولی لوس است!!!!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
لوسیفر ابلیس است.
رحمان سودایی سیاهکل
Iran, Islamic Republic of
از تاریخ دو قرن گذشته مطالب پر محتوا ، عبرت آموز، جذاب و... به معلومات نا چیز بنده اضافه نمودید. سپاس از زحمات و الطاف شما
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
درود خدا بر شما نویسنده متن مستدام باشید واقعا غرب وحشی جز قحطی عمدی انگلیس در ایران نهب وغارت ونکبت وکفرات وفساد جنسی واخلاقی تکه تکه کردن وجدایی سرزمین‌های وسیع از ایران بزرگ واخرینش بحرین چیزی برای ایران وایرانی باقی نگذاشت.