چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۵
انتقادات جدی میرزایی، فعال اصلاح طلب:

نیازی نیست ما نگران نظام باشیم/ باید تکلیف‌ خود را با پایگاه اجتماعی‌مان روشن کنیم که چرا به کمک ما نیامدند/ احزاب اصلاح طلب خانوادگی و مُسن شده‌اند

يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 768040
بسیاری از دبیران احزاب و اعضای شورای مرکزی در احزاب اصلاح طلب سال ها است که ثابت هستند و به محض اینکه می خواهند پوست اندازی کنند مقاومت ایجاد می شود.
نیازی نیست ما نگران نظام باشیم/ باید تکلیف‌ خود را با پایگاه اجتماعی‌مان روشن کنیم که چرا به کمک ما نیامدند/ احزاب اصلاح طلب خانوادگی و مُسن شده‌اند
گروه سیاسی جهان نيوز: جلال میرزایی، فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه اظهارات صریح و انتقادات جدی اصلاح طلبان به خود جریان اصلاحات با خبرگزاری برنا گفتگو کرده است. 

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات میرزایی را در ادامه خواهید خواند: 

*فرد یا در جریان اصلاح طلبی تعریف می شود یا رهبر معنوی و یا از افراد موثر این جریان است یا جزو دبیران احزاب اصلاح طلب است یا عضوی ساده و یک حامی است. این جریان در انتخابات ورود کرد و نتیجه ای نگرفت. اگر به دلیل نتیجه نگرفتن در انتخابات نظام را مخاطب قرار می دهیم و می گوییم نظام گوش کن و صدای مردم را بشنو و آرا باطله را به رخ نظام بکشیم و آنهایی را که شرکت نکرده اند به رخ بکشیم خب ما الان در چنین جایگاهی نیستیم.

*نیازی نیست ما نگران نظام باشیم ما ابتدا باید تکلیف خود را با پایگاه اجتماعیمان روشن کنیم. باید بدانیم چرا حامیان دیروز ما امروز به کمکمان نمی آیند.

*درباره چرایی این اتفاق برخی از اصلاح طلبان تمرکز خود را بر روی آرا باطله گذاشته اند و آرا برخی از شهر ها را بسیار کم دانسته اند و کسانی را که شرکت نکرده اند مورد توجه قرار داده اند این ها برای توجیه خوب است. اما تکلیف ما با خودمان چه می شود؟ چرا این وضعیت برای ما پیش آمد؟
 
*باید هم از بالا و هم از پایین به مشکلات جریان اصلاحات نگاه کرد. آنچه که اتفاق افتاد و این وضعیت را رقم زد از پایین به بالا بود. یعنی نارضایتی فعالان سیاسی اصلاح طلب و حامیان جریان اصلاح طلبی باعث شد این وضعیت بوجود بیاید. باید بدانیم چرا پایگاه های جریان اصلاح طلبی از این جریان ناراضی هستند و امروز خود به منتقدین جریان اصلاحات مبدل شده اند.

بیشتر بخوانید:
وکیلی: همه ظرفیت ما خرج همتی شد، سقف رای او مشخص شد
جریان اصلاحات چگونه طی ۱۶ سال مضمحل شد؟!
زیباکلام: ۲.۵ میلیون رای همتی، تیر خلاص به شقیقه اصلاح‌طلبان بود
 
*بسیاری از احزاب اصلاح طلب خانوادگی شده اند و بسیاری از آنها در حالی حکومت را به انحصار طلبی متهم می کنند که خود احزاب انحصار طلب هستند. آنها با وجود اینهمه اقبال نتوانستند تشکیلات خود را گسترش بدهند و دموکراسی را در بین خودشان جاری کنند و عضو گیری نکرده و نقشی برای حامیان تعریف نکرده اند.
 
*بسیاری از دبیران احزاب و اعضای شورای مرکزی در احزاب اصلاح طلب سال ها است که ثابت هستند و به محض اینکه می خواهند پوست اندازی کنند مقاومت ایجاد می شود و بعد دچار انشعاب می شوند. با این وضعیت و شرایط نمی توان اصلاحات را به روز رسانی و جریان احزاب را نوسازی کرد.
 
*می گوییم چرا برخی از افراد در مجامع حکومتی سن بالایی دارند و سال ها است که فقط همین افراد هستند اما در مورد احزاب همین را سوال کنید حزبی که در ارتباط با جامعه است و از محیط تاثیر می پذیرد و حزبی که می خواهد اثر گذاری خود را حفظ کند باید به باز بودن سیستم خود اجازه بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عزیزان ما جان خودشون رو فدای این نظام و این خاک و این پرچم کردن
بعد اینا فقط نگران پایگاه اجتماعی خودشون برای موندن بر سر قدرت هستن.
Iran, Islamic Republic of
بهتره برید در مورد نسبت تون با انقلاب و نظام و آرمان های انقلاب و ولایت فقیه بازنگری اساسی کنید..
معرفت
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
........
.......