کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دومین مناظره‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری؛

همه نامزدها وارد جام جم شدند/ زاکانی: به مردم قول می دهم ریشه فقر مطلق را بکنم/ همتی: من بداخلاقی را در مناظره قبلی شروع نکردم/ مهرعلیزاده: روشن من مثل مناظره قبل است/ رئیسی: به خاطر تهمت‌ها به من ۵ دقیقه وقت دادند ولی استفاده نمی‌کنم +تصاویر و فیلم

18 خرداد 1400 ساعت 15:27

دومین مناظره‌ تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی راس ساعت ۱۷ آغاز می شود.مدت زمان مناظره‌های انتخاباتی سه ساعت خواهد بود.


به گزارش جهان نیوز، مناظره دوم به صورت زنده از صدا و سیما پخش می شود؛ناشنوایان عزیز می توانند از طریق شبکه سلامت این مناظره را پیگیری کنند.

ورود نامزدها به محل مناظره از طریق قرعه کشی صورت گرفته است.

**زاکانی وارد محل مناظره شد
علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز و در هنگام ورود به استادیو شماره ۱۱ رسانه ملی برای شرکت در دومین مناظره نامزدهای انتخابات، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مناظره اول فکر می‌کردیم که باید ناظر به برنامه‌ها صحبت کنیم، اما متوجه شدیم که دوستان عزیزمان بنا دارند، از ابتدا با حرف‌های نادرست اصل مناظره را به سمت بیراهه سوق دهند.

وی افزود: امیدوارم امروز دیگر شاهد این شرایط نباشیم و یک وضعیت مطلوب را در زمینه بررسی برنامه‌ها و پاسخ به نیازهای جامعه داشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مناظره امروز گفت: به مردم عزیزمان قول می‌دهم که در سال اول دوره اقدام و اصلاح، ریشه فقر مطلق را بکنیم و در پایان دو سال اول دولت، کسی غیر از درد بیماری، درد بی پولی نداشته باشد.

زاکانی ادامه داد: در این مسیر تلاش می‌کنیم تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی برای زوج‌های جوان علاوه بر تکلیف قانونی یک میلیون واحد مسکونی در سال، تامین کنیم تا مسکن از سبد هزینه‌های خانوار حذف شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی نیز وعده ما این است که مردم را ناظر بر خود بدانیم و با نهادینه سازی اصول هشتم و بیست و هفتم قانون اساسی، زمینه اعتراض آنها به پلشتی‌ها را فراهم کرده و به رسمیت بشناسیم.

این نامزد انتخابات همچنین تأکید کرد: اجرای اصول ۱۰، ۲۱، ۲۷، ۲۸، ۳۰ و ۴۳ قانون اساسی از برنامه‌های ما در دولت «اصلاح و اقدام» خواهد بود.
 


 
 
فیلم ورود زاکانی به صدا وسیما
برنامه زاکانی برای کار اولی‌ها +فیلم

**ورود محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما
محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: روش من در مناظره دوم مانند بار قبل خواهد بود و با رعایت همه شئون نسبت به روشن شدن اذهان مردم اقدام خواهیم کرد.

بر اساس شایعاتی که شنیده ام قرار است یک دوپینگ 5 دقیقه ای به یک کاندیدای خاص بدهند که امیدوارم اینچنین نباشد.
 


 
مهر علیزاده در بدو ورود چه گفت؟

**ورود محسن رضایی میرقائد، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما
محسن رضایی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در بدو ورود به سازمان صداوسیما به منظور شرکت در دومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که چه روشی را در مناظره دوم استفاده خواهید کرد؟، اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ سال گشایش ملت ایران خواهد بود، «ان مع العسر یسری». ان شاءالله این ناراحتی ها کنار می رود و دوباره لبخند به چهره مردم ایران بازخواهد گشت و دوباره برکت به سفره های ایران می آید و ملت ایران شاهد آغاز جدیدی در زندگی خودشان خواهند بود و به سوی جهش های بزرگ حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مناظره دوم بسیار مهم است،گفت: امیدوارم بشود بحث های اصلی و دردهای ملت ایران را باز کرد و درباره آن صحبت کنیم و برای حل آنها نیز راهکار ارائه دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: همچنین از بحث های حاشیه ای همگی ما پرهیز کنیم. من آمادگی دارم که به فضل پروردگار متعال از آینده خوب ملت ایران صحبت کنم و آنها را نسبت به آینده امیدواری حقیقی بدهم چون امید گفتنی نیست بلکه دیدنی است. ان شاءالله دولت ما امید را به ملت ایران هدیه خواهد کرد.
 




محسن رضایی: لبخند به لب‌های مردم باز می‌گردد

**ورود عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز(سه‌شنبه) در بدو ورود به سازمان صداوسیما به منظور شرکت در دومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران گفت: من بداخلاقی را در مناظره قبلی شروع نکردم و برخی دوستان دیگر شروع کردند. ۲۹ بار اسم من را بردند و تهمت و افترا زدند و در نهایت به رقیب اصلی من جایزه ۵ دقیقه ای دادند.

همتی گفت: من فکر می‌کنم انتخابات امسال انتخابات بین بد و بدتر و خوب خوبتر نیست بلکه انتخابی است که فضا برای کنشگری شهروندان باز بماند.
وی افزود: آمده ام که مشت گروه‌هایی که روی اقتصاد، فرهنگ و رسانه چنبره زدند را باز کنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من دنبال دولت شفافیت ملی هستم.
 



 
 
 همتی: بداخلاقی را من شروع نکردم

**ورود سعید جلیلی ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما
سعید جلیلی در بدو ورود به سازمان صدا و سیما برای انجام دومین مناظره انتخاباتی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا روش شما در مناظره دوم نسبت به مناظره اول فرقی می کند یا خیر، گفت: ان شاءالله همه باید تلاش کنیم که مناظره ها مبتنی بر اخلاق و در یک محیط سالم انجام شود و کاملا محل تلاقی نظرات مختلف درباره موضوعاتی باشد که مورد انتظار مردم است.

وی بیان کرد: امیدوارم در این مناظره به برخی از موضوعاتی که در این ایام به آنها پرداخته نشده، بپردازیم. مسائلی مانند جمعیت روستایی یکی از موضوعات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ۲۵ درصد از جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند اما متأسفانه تاکنون حتی یک سوال هم در برنامه های صدا و سیما در این باره از ما مطرح نشده است و امیدوارم بتوانیم در این زمینه بحث ها و برنامه های خود را مطرح کنیم.

جلیلی اظهارداشت: همچنین درباره بحث جمعیت زنان در ایران که نیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می دهند باید گفتگو شود و لازم است نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه های خود را درباره آنان ارائه دهند.

وی تأکید کرد: علاوه بر این بحث جوانان و ورزش هم جزو مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.  امیدوارم در این جلسه واقعا به این موضوعات و پاسخ های معتبری که به این مسائل وجود دارد، پرداخته شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم در یک محیط دوستانه و اخلاقی، همگی بتوانیم دیدگاه های خود را بیان کنیم و از نظراتمان دفاع کرده و مردم هم بتوانند به خوبی قضاوت کنند.
 



 
موضوعی که از نظر جلیلی مغفول مانده

**ورود سید ابراهیم رئیسی ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما

سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز(سه شنبه)  در بدو ورود به محل مناظره ها در جمع خبرنگاران در رابطه با اینکه آیا در مناظره امروز به نسبت مناظره قبل، روش خود را تغییر خواهد داد و به سهم خود قول می دهد که مردم شاهد بداخلاقی، تهمت و افترا نباشند؟ اظهار داشت: من در سوالی که در مناظره اول مطرح شد مبنی بر اینکه شما رقیب خود را چه کسی یا چه چیزی می دانید؟ عرض کردم رقیب من فساد و ناکارآمدی خواهد بود.

وی افزود: اما امروز عرض می کنم رقیب من هم فساد، ناکارآمدی، وضع موجود و بداخلاقی های سیاسی خواهد بود. انتظار مردم از مناظره این است که یا برنامه ها بیان شوند یا کارنامه ها مطرح شود، به نحوی به آنها اطمینان داده شود که وضعیت اجرایی آتی و آینده به نفع مردم تغییر خواهد کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد:اگر رأی مردم به این حقیر تعلق گرفت، با اقدام این خدمتگزار این امید هست که شرایط به نفع مردم تغییر کند.

رئیسی با بیان اینکه در جلسه مناظره قبل بداخلاقی هایی شد و تهمت ها و افتراهایی به بنده زده شد، گفت: عرض کردم، اگر با تهمت و افترا مشکل معیشت مردم حل می شود، اشکال ندارد تهمت بزنید و ناسزا بگویید، منتهی مشکل معیشت مردم حل شود.

وی ادامه داد: در این سالنی که مناظره در آن برگزار می شو،د چند سال گذشته هم مناظرات مشابهی بوده است. ببینند با متلک گویی، ناسزا و ناروا گفتن مشکلات مردم حل می شود؟ اگر حل می شد که امروز اینگونه نبود.

نامزد انتخابات ریاست تصریح کرد: کمیته تبلیغات پنج دقیقه برای من وقت گذاشتند تا از آنچه به عنوان سخنان ناروا مطرح شد، دفاع کنم اما می خواهم از این پنج دقیقه استفاده نکنم و استفاده هم نخواهم کرد و پاسخ را بر عهده مردم که بسیار خوب پاسخ دادند و بعد از این هم پاسخ خواهند داد، می گذارم.

رئیسی گفت: آذری های عزیز آذربایجان، زنجان، اردبیل و جای جای استان های ترک نشین کشور بسیار بنده را مورد لطف و محبت خود قرار دادند و بسیار تماس گرفتند و پیام دادند. از مهر و محبتشان صمیمانه تشکر می کنم. این محبت همواره بوده و به لطف خداوند متعال همواره هست ان شاءالله.

وی در پایان تاکید کرد: بنای استفاده از این پنج دقیقه را ندارم، امیدوارم اخلاق انتخاباتی، سیاسی و شئونات در حد کسانی که می خواهند در کسوت ریاست جمهوری و کسوت کاندیدای ریاست جمهوری حاضر شوند، رعایت شود.
 




 
فیلم/ رئیسی از پنج دقیقه وقت خود گذشت

**ورود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به سازمان صدا و سیما برای شرکت در دومین مناظره انتخاباتی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنده با هدف اصلاح وارد انتخابات ریاست جمهوری شدم.

وی افزود: شعار ما دولت سلام است، ما به همه سلام می‌گوییم انسان برای سلام گفتن افراد را انتخاب نمی‌کند، جواب سلام واجب است حتی اگر از طرف دشمن شما هم باشد باید حتماً جواب سلام او را بدهید و این واجب دینی است.

قاضی زاده بر همین اساسا اضافه کرد: این سلام یک والسلام هم هست والسلام به اختلافات قبلی است و سلام ما به ایران جدید، ایرانی که پر از وحدت و محبت خواهد بود.

وی تصریح کرد:  قطعا همه اقوام، مذاهب، پیر و جوان، زن و مرد در آن نقش آفرینی خواهند بود، همانطور که در مناظره اول دیدید بنده تلاشم این بود که برنامه های اصلاحی و رویکردهای اصلاحی دولت سلام را ارائه کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: از خداوند می‌ خواهم که کمک کند و این مناظره هم بر هم بر همان منوال پیش برود و کسانی هم که یک مقدار از خط خارج شده بودند و به جاده خاکی رفتند به فرع پرداختند به متن بیایند و حاشیه را رها کند.

قاضی‌زاده در همین راستا بیان کرد: کسی که حاشیه پردازی می‌کند معلوم است که دستش خالی است، کسی که دستش پر باشد به قدری حرف برای گفتن دارد که به حواشی نپردازد چرا که زمان خیلی کوتاه است.

وی خاطرنشان کرد: در مناظره ۲۰ دقیقه بیشتر فرصت نیست که بخواهیم آن را هم به حاشیه بپردازیم حیف است.

وی گفت: انشاالله همت خواهم کرد که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی که موضوع این مناظره است نیز مطالبی را ارائه کنیم.

قاضی زاده در همین راستا بیان کرد: ما سال‌هاست در این حوزه کار کرده‌ایم و ایده‌های نویی در این عرصه داریم و بر حسب زمانی که به بنده اختصاص داده می شود آن ها را ارائه کرد و مردم را امیدوار کنم که کارهای خیلی خوبی می‌توان انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه کارهای بسیار خوب می‌توان انجام داد آنهم در این شرایط سخت؛ اگر «بخواهیم» و همراهی جمعی عمومی همه مردم وجود داشته باشد حتماً محقق خواهد شد
 




 
 واکنش قاضی‌زاده به حاشیه‌های مناظره اول


کد مطلب: 765969

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/765969/همه-نامزدها-وارد-جام-جم-شدند-زاکانی-مردم-قول-می-دهم-ریشه-فقر-مطلق-بکنم-همتی-بداخلاقی-مناظره-قبلی-شروع-نکردم-مهرعلیزاده-روشن-مثل-قبل-رئیسی-خاطر-تهمت-ها-۵-دقیقه-وقت-دادند-ولی-استفاده-نمی-کنم-تصاویر-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com