کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود نامزدها به صداوسیما؛

همه نامزدها وارد جام جم شدند/ قاضی‌زاده: آمده‌ام تا زیر میز بزنم/ همتی: اگر مردم با صندوق رای قهر نکنند من رقیبی ندارم/ رئیسی: رقیب من ناکارآمدی و فساد است/ مهرعلیزاده: رقیب اصلی من آقای رئیسی است/ زاکانی: آمده‌ام حق مردم را بگیرم +تصاویر و فیلم

15 خرداد 1400 ساعت 15:12

طبق برنامه قبلی، نامزدها از ساعت ۱۵ ورودشان به سازمان آغاز خواهد شد که به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.


به گزارش جهان نیوز، فرایند اولین مناظره ۷ نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لحظاتی قبل با ورود برخی نامزدها به معاونت سیمای رسانه ملی - محل پخش مناظره‌ها - آغاز شد.
 

این مناظره ساعت ۱۷ و با محوریت مسائل اقتصادی پخش می‌شود.
 
بناست محل استقرار نامزدها در محل مناظره و حتی روال پرسش‌وپاسخ به قید قرعه انتخاب شود.
 
عبدالعلی علی‌عسگری رئیس رسانه ملی در محل پخش مناظره‌ها حضور دارد و حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی قائم مقام رئیس رسانه ملی از نامزدها استقبال و آنها را به محل مناظره راهنمایی می‌کند.
 
نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری عبارتند از:
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،  سید ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس،  محسن مهرعلیزاده استاندار پیشین استان‌های خراسان و اصفهان و عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی.
 

قاضی‌زاده هاشمی: آمده‌ام تا زیر میز «روش کشورداری» بزنم
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش برای برگزاری برنامه مناظرات انتخاباتی وارد سازمان صدا و سیما شد.
وی در بدو ورود به صداوسیما در جمع خبرنگاران، گفت: من حل مشکل را در جابجا شدن اشخاص نمی‌دانم. مشکلات پایدارتر از اینهاست، نوع کشورداری و حکمرانی ما مشکل دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی علیرغم توفیقاتی که داشته، نظام اداری را نتوانسته بر اساس آرمان‌ها تغییر کند،گفت: برای تحول عظیم پا به میدان گذاشتم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه من صدای جوانان، زنان بانوان و دختران هستم،تاکید کرد: صدای سربازان و آسیب دیدگان از بورس هستم. من رقیب خود را شخص نمی‌دانم من به قول ضرغامی آمده‌ام تا زیر میز بزنیم البته نه میز اشخاص بلکه زیر میز روش کشور داری.
 
اظهارات قاضی زاده هنگام ورود به سالن مناظره‌ها
 

همتی: اگر مردم با صندوق رای قهر نکنند من رقیبی ندارم
عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به منظور شرکت در مناظرات انتخاباتی وارد صداوسیما شد.

وی در بدو ورود به ساختمان برگزاری مناظرات در جمع خبرنگاران گفت: من الان یک شهروند عادی هستم، تا چند روز پیش رئیس بانک مرکزی بودم. یک استاد دانشگاه هستم که آمدم در مقابل یک جریانی که تلاش می‌کنند کشور را با سیاسی کاری اداره کنند.
 اظهارات همتی هنگام ورود به سالن مناظره‌ها

همتی اضافه کرد:‌ می‌خوام به آن‌ها بگویم بحران و مشکلات اقتصادی راه‌حل دارد.

وی ادامه داد: من آمده‌ام بگویم که به حصر ایران باید پایان دهیم آمدم بگویم که اقتصاد ایران را باید از حصر سیاست خارج کنیم. آمده‌ام بگویم که جوانها را باید از حصر مقررات خارج کنیم، آمده‌ام بگویم که نفتمان را باید از حصر آمریکا خارج کنیم و از همه مهمتر آمده‌ام بگویم که مردم را از حصر یک جریانی که پنج نامزدشان در این انتخابات حضور دارند خارج کنیم. 

رئیس سابق بانک مرکزی دولت دوازدهم گفت: رقیب من همین ۵ نامزد هستند من رقیب ندارم ولی قهر مردم با صندوق مهمترین رقیب من است مردم عزیز اگر قهرشان را کنار بگذارند من رقیبی ندارم . ان‌شاء الله مردم پیروز این صحنه خواهند بود.
 

محسن رضایی: برای دفاع از ملت ایران و دفاع از میراث انقلاب آمده‌ام
محسن رضایی سومین نامزدی است که وارد رسانه ملی شد.
وی در بدو ورود گفت: سالگرد ۱۵ خرداد را گرامی می‌دارم؛ سالگردی که نقطه جدیدی در حیات سیاسی کشور رقم زد.  من برای دفاع از ملت ایران و دفاع از میراث انقلاب به مناظرات انتخاباتی امده ام تا بتوانم برنامه‌های خود را مطرح کنم و به عنوان سرباز وطن از این میراث بزرگ پاسداری کنم.

رضایی اظهار داشت: کاملا آمادگی دارم با وضعیت موجود که در کشور مستقر شده رقابت کنم. هر کدام از آقایانی که مسبب وضعیت موجود بودند رقیب من هستند. من جز برای دفاع از ملت ایران و جز برای حقیقت گفتن مسیر دیگری را پیش نخواهم گرفت و هیچ نوع مسامحه‌ای را به خود راه نخواهم داد.

وی اظهار داشت: امیدوارم وظیفه‌ای که شهدا برگردن من گذاشته اند ادا کنم. سعید جلیلی به عنوان چهارمین نامزد در رسانه ملی حضور یافت.
 
 

سعید جلیلی: کشور باید دارای جهشی در شأن ملت ایران داشته باشد
سعید جلیلی به عنوان چهارمین نامزد ریاست جمهوری وارد رسانه ملی شد.

وی در بدو ورود به رسانه ملی برای شرکت در اولین مناظره کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه در مناظره امروز با چه روشی سعی می‌کنید دست بالا داشته باشید گفت:

به نظر می‌رسد طی ۸ سال گذشته کشور روند کندی داشت و آن گونه که باید اداره نشد.

وی گفت: در این ۸ سال برنامه‌هایی نوشتیم. اعتقاد داریم کشور این ظرفیت را دارد که علاوه بر اداره جهش نیز پیدا کند. کشور باید دارای جهشی در شأن ملت ایران داشته باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: با اقناع تلاش می‌کنیم این مطالب را به ملت القا کنیم. انتخاب آگاهانه ملت می‌تواند انتخابات کشور را به یک جهش قابل توجه برساند.
 
 رقیب ما کسی است که کشور را متوقف کند
 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی: مردم تغییر را می‌خواهند
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان پنجمین نامزد وارد رسانه ملی شد.

سیدابراهیم‌رئیسی در بدو ورود به محل مناظرات:
امام و شهدا به دنبال اجرای عدالت بودند. مبارزه با فقر، فساد و تبعیض. امروز موضوع مهم اجرای عدالت است.

ایجاد یک تحول در حوزه اجرایی کشور بسیار ضروری است. مردم تغییر را می‌خواهند. وضع موجود موجب نگرانی و ناامیدی مردم است.

لازمه تغییر حضور مردم در میدان است. مردم همیشه نشان داده‌اند که بهترین تصمیم را می‌گیرند.

من رقیب خود را ناکارآمدی، فساد و وضعیت ناپسند مردم می‌دانم.

مردم امروز کارنامه و برنامه را با هم خواهند دید. مردم باید با عملکرد افراد قضاوت کنند که آیا توان اجرای برنامه وجود دارد یا نه؟ باید داوری را به عهده مردم گذاشت.
 

محسن مهرعلیزاده:سعی می‌کنم صادقانه با مردم حرف بزنم
محسن مهرعلیزاده به عنوان ششمین نامزد وارد رسانه ملی شد.
 
وی در بدو ورود به رسانه ملی گفت: سعی می‌کنم صادقانه با مردم حرف بزنم. سعی می‌کنم راهکار‌ها را بگویم. سعی می‌کنم آنچه را که در دل مردم هست را با آن‌ها در میان بگذارم. سعی می‌کنم آن‌هایی را که وارد صحنه شدند و با این صحنه آشنایی ندارند را آشنا کنم که این عرصه مشکلی است و باید سابقه و تحصیلاتشان به این کار می‌خورد.

فکر می‌کنم تنها آقای آیت االله رئیسی می‌تواند بر اساس نظر سنجی‌ها  رقیب من باشد.
 
نامزد اصلاح‌طلب: رئیسی تنها رقیب من است

 

علیرضا زاکانی:آمده‌ام حق ملت را بگیرم
علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد گفت: به روح امام (ره) و شهدا درود می‌فرستم.

وی اظهار داشت: سعی می‌کنم با استدلال، منطق، عدد و رقم با نامزدهای انتخابات صحبت کنم تا هم قابل قضاوت باشد و هم با واقعیات جامعه تطبیق کند و هم شعاری نباشد، راهکارهایی برای عبور از شرایط ارائه می‌کنم، توانمندی‌های داخل کشور بسیار بالاست.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کشور در وضع اسفناکی اداره می‌شود، بنده آمده‌ام تا با اژدهای هفت‌سر فساد، قبیله سالاری، باند بازی و ناکارآمدی رقابت کنم.

زاکانی ادامه داد: آمده ام تا حق مردم را بگیرم، این حق مردم نیست که با چنین وضعیتی زندگی کنند، بنده رقیب خود را به فساد، ناکارآمدی و قبیله سالاری می دانم.
 
 زاکانی: آمده‌ام حق ملت را بگیرم


 
صندلی کاندیداها در «مناظره» مشخص شد
در مراسم قرعه کشی انتخاب صندلی های مناظره، علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در سخنانی گفت: امیدوارم این مناظره مفید باشد. مناظره در محضر ملت ایران و جهانیان است و از همه بالاتر در محضر خداوند متعال است و همه خدمتگزاران و کسانی که تلاش می کنند خدمت کنند، برای ملت و خلق خدا تلاش می کنند.

وی ادامه داد: ما یک عقب ماندگی تاریخی داشتیم و هه دولت ها تلاش کرده اند اما این حق مردم ماست که پیشرفت کنند و امیدوارم کسی که انتخاب می شود جهادی و تلاشگرانه عقب ماندگی های دوران قاجار و پهلوی ها را جبران کند و ملت ایران در جهت رسیدن به آرمان های خود موفق تر باشد و امیدوارم همه مردم ایران از مناظره جهت انتخاب درست بهره ببرند.

در ادامه شماره صندلی کاندیداها به شرح زیر مشخص شد:

قاضی زاده هاشمی صندلی شماره 3
عبدالناصر همتی: صندلی شماره 7
محسن رضایی: صندلی شماره 5
سعید جلیلی: صندلی شماره 1
سیدابراهیم رئیسی: صندلی شماره 2
محسن مهرعلیزاده: صندلی شماره 6
زاکانی: صندلی شماره 4

در حال تکمیل...


کد مطلب: 765618

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/765618/همه-نامزدها-وارد-جام-جم-شدند-قاضی-زاده-آمده-ام-زیر-میز-بزنم-همتی-اگر-مردم-صندوق-رای-قهر-نکنند-رقیبی-ندارم-رئیسی-رقیب-ناکارآمدی-فساد-مهرعلیزاده-اصلی-آقای-زاکانی-حق-بگیرم-تصاویر-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com