جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۸
محمدرضا خاتمی، چهره تندروی اصلاحات:

در جریان اصلاحات تندروی وجود نداشته!/ مردم می‌گویند رئیس‌جمهور شما چه اختیاری دارد؟/ کمبود واکسن کرونا به خاطر FATF است!

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 762990
من معتقدم در جریان اصلاحات تندروی وجود نداشته. آنچه به اسم تندروی هست، واکنش به کارهایی بوده که طرف مقابل انجام داده است.
در جریان اصلاحات تندروی وجود نداشته!/ مردم می‌گویند رئیس‌جمهور شما چه اختیاری دارد؟/ کمبود واکسن کرونا به خاطر FATF است!
گروه سیاسی جهان نيوز: محمدرضا خاتمی، از چهره های تندروی جریان اصلاحات که در سابقه خود نایب‌ رئیسی مجلس ساختارشکن ششم و دبیر‌کل سابق حزب منحله مشارکت را هم دارد به تازگی گفتگوی مفصلی با شرق انجام داده است.

نکته بامزه این گفتگو ادعای تکراری خاتمی مبنی بر کمبود اختیارات رئیس جمهور است. البته منظور خاتمی از اختیارات، آن اختیارات لازم برای خدمت به مردم نیست بلکه ناظر بر مسائل حاشیه ای است که فرد مورد نظر با خیال راحت مسیر کشور را منحرف کند. مسئله دیگر صف کشی اصلاح طلبان برای همین جایگاه بدون اختیار است.

خاتمی همچنین گفته است: «اگر قرار باشد کاندیدای ما را نهادهای نظارتی استصوابی تعیین کنند آن انتخابات دیگر انتخابات نیست». این در حالی است که از خود محمد خاتمی تا عارف و جهانگیری و روحانی از دل همین استصواب تایید شدند و اصلاح طلبان می خواهند طرد اجتماع شان توسط مردم را با این موضوعات پنهان کنند. البته که برخی اصلاح طلبان اعتقاد دارند شورای نگهبان باید آن دسته از اصلاح طلبانی که امروز جرو ضدانقلاب هم تعریف می شوند تائید صلاحیت کند.

ادعای خاتمی درباره اینکه عدم تصویب FATF مانع ورود واکسن می شود نیز در نوع خود جالب است. مسئولان وزارت بهداشت موضوع کمبود واکنس وارداتی را مسائل دیگری مطرح می کنند اما برخی اصلاح طلبان برای تحمیل خسارت دیگری به کشور از موضوع سلامت مردم برای انحراف افکار عمومی استفاده می کنند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات خاتمی را در ادامه خواهید خواند:

*من معتقدم اگر حداقل‌های ممکن برای ما وجود داشته باشد نمی‌توانیم به کاندیدا بی‌تفاوت باشیم. اگر کسی باشد که مملکت را در همین وضعیت اما بدون جنگ نگه دارد، قائل به چانه‌زنی باشد و مدام نق بزند و برجام را حفظ کنیم تا کسی باشد که بگوید فردا از برجام خارج می‌شویم. بین این انتخاب تفاوت وجود دارد؛ حالا اسمش را کاندیدای نیابتی بگذاریم یا کاندیدای عاریتی و دست دوم و سوم.

*مشکل اصلی ما در انتخابات، قهر مردم است. اصلاح‌طلبان هرچه بخواهند مردم را به انتخابات تشویق کنند خیلی اثری ندارد چون مردم می‌گویند شما چه قدرت و اختیاری دارید؟ بهترین آدم را هم رئیس‌جمهور کنید، این رئیس‌جمهور می‌تواند برنامه‌هایش را اجرائی کند؟ اگر رئیس‌جمهوری گفت می‌خواهم برجام را به هر قیمتی حفظ کنم، می‌خواهم حقوق مدنی و شهروندی را حفظ کنم، با خلاف قانون‌ها برخورد کنم و به او هم رأی دادیم و آمد، چقدر توان اجرای این وعده‌ها را دارد؟

*معتقدم به هر قیمتی نباید به انتخابات بیاییم، یعنی کاندیدای ما را شورای نگهبان تعیین نکند، خودمان کاندیدایمان را انتخاب کنیم هرچند او حداکثرهای اصلاحات را نداشته باشد. اگر این شرایط ایجاد شود می‌توانیم نگاه مثبتی به انتخابات داشته باشیم هرچند مردم حاضر نشوند. یعنی شرط حضور در انتخابات را پیروزی خودمان نمی‌گذاریم که بگوییم چون مردم قهر هستند ما در انتخابات شرکت نکنیم. من معتقدم اگر حداقل‌ها تحقق یابد و بتوانیم کاندیدای خودمان را داشته باشیم باید صندوق‌های رأی را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید:
چرا برادر خاتمی سند همکاری‌شان با آمریکا را منتشر کرد؟!

خیلی از فرماندهان دفاع مقدس نیروهای چپ بودند
محمدرضا خاتمی شانس رأی‌ بالایی برای ریاست جمهوری دارد

*من معتقدم در جریان اصلاحات تندروی وجود نداشته. آنچه به اسم تندروی هست، واکنش به کارهایی بوده که طرف مقابل انجام داده است.

*حوادث سال ۸۸ که همه مردم به‌نوعی درگیر شدند، شکاف زیادی را ایجاد کرد. مردم با انتخاب آقای روحانی گفتند ما دست دوستی را دراز کردیم؛ اما به نظرم بزرگ‌ترین اشتباهی که در مجلس قبل و دولت آقای روحانی شد، از‌دست‌رفتن این فرصت بود.

*در واکسن‌خریدن وقتی ۱۶ میلیون پول واکسن آماده است و شما نمی‌توانید این پول را منتقل کنید، دولت بیچاره چه تقصیری دارد؟ کسانی که اجازه نمی‌دهند FATF اجرا شود، کسانی که سیاست خارجی را تخریب می‌کنند، باید جوابگو باشند. اما ببینید دولت در این وسط کجاست؟... این نکته را هم باید بگویم که کرونا در دنیا هم همین است. وضعیت آلمان و فرانسه بهتر از ما نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زنده باد خاتمی
طناب پوسیده خاتمی
Iran, Islamic Republic of
تندروهای اصلاح طلب در سال 88 تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و 8 ماه مملکت را به آشوب کشیدند و گرای تحریم به دشمن دادند حالا میگن تندروی وجود نداشته است !!!!
Iran, Islamic Republic of
تحصن نمایندگان در مجلس، تشویق به عدم شرکت در انتخابات ، فرار به دامن بیگانه و لجن پراکنی بر علیه ایران ، همراهی با آشوب طلبان و... اگر تندروی نیست پس نشانه چه چیزی است؟!
.....
اصغر
Iran, Islamic Republic of
فرزندان خاتمی ها در امریکا و اروپا زندگی می کنند و اینجا باید یک نفر پیدا شود که به این طایفه درود بگوید!!!! عجبا.
مجید
Iran, Islamic Republic of
چه بلایی سر کشور با این حرفها اورده اید .شما که تما م خانواده در خارج زندگی میکنند نمی توانید برای بچه های ما تصمیم بگیرید .فقط بروید
Iran, Islamic Republic of
قبول دارم که دراصلاحات تندروی وجودنداشته درواقع خروج از مسیر بوده نه تندروی
داود
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان مملکت را ته دره بردند و باید سکوت کنند.
گرای تحریم بدشمن دادن وجزئیات امنیتی واسرار نظامیرودراختیاردشمن قراردادن وبا شیطان همدست شدن وقران سرنیزه زدن هنوز تند روی نیست
Canada
و من هم معتقدم بعد از این همه فضاحت فقط سکوت کرده و روح پدر بزرگوارتان را در برزخ معذب نکنید
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
FATF هم کلاه گشاد دیگری همانند برجام است و باعث تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن می شود.
حامی
Iran, Islamic Republic of
تعجب میکنم از جهان نیوز که چرا تا کنون در مورد خسارات عدم تصویب FATF که موجب قطع نقل و انتقالات بانکی کشور با بانکهای دنیا شده است مطلبی ننوشته است .
جامی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا. چون یکی مثل تو پیدا می شود و دوتا موضوع بی ربط را به هم می خواهد ربط بدهد. غالب مشکلات نقل و انتقال بانکی به دلیل تحریم اغلب بانکهای ایران و بسته شدن سوئیفت توسط امریکا است.
تصویب اف ای تی اف وهرچیزیکه دشمن ازما بخاد بخیر ما نیست .
...
Iran, Islamic Republic of
8 ساله پوست ما کنده شد .
Iran, Islamic Republic of
خوبه رئیس جمهور اختیار نداره همتون به صف شدین و برای چهار تا رای بیشتر همه کار میکنید
Iran, Islamic Republic of
برو خدا رو شکر کن که سایه و لطف رهبری روی سر شماهاست..
مهدي
Iran, Islamic Republic of
.....
ابراهیم
Romania
به نام خدا. در جریان اصلاحطلبی تندروی یعنی براندازی ؟جریان اصلاحات اصولا اعتقادی به مبارزه با رانتخواری و فساد ندارد و هرجا صحبت از اعتماد به جوانان و نخبگان میشود با صراحت اعلام میکند تا با غرب رابطه نداشته باشیم کاری از دست نخبگان و جوانان بر نمآید.
انها میرزا مبکم خانها وتقی زادها وفروغیهای معاصرند...
United Arab Emirates
اگر رئیس جمهور اختیار نداره پس چرا به صف شدین و برای چهار تا رای بیشتر همه کار میکنید.
Iran, Islamic Republic of
شما ناراحتی که جای جناحتون یه موقع تنگ نشه؟!
Iran, Islamic Republic of
اگر رییس جمهور کاره ای نیست چرا دوستان شما خودشون را میکشند تا این پست را بدست بیارن .
Iran, Islamic Republic of
آقای محمد رضا خاتمی شما در انتخابات ۹۶ با همین روز نامه گفته بودی ضمانت روحانی را ما اصلاح طلبان هستم ..؟!!
ت
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات وجه بدی به یاد گار گذاشت
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
ناکارآمدی اصلاح طلبان بر کسی پوشیده نیست حالا چه رحم اصلی چه رحم اجاره ای!
شجاع
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
موقع انتخابات که میشه همه چیز به رقیب مقابلتون مبندید وگروه رقیب روتندرو میدونید..