جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱۹
در حاشیه ماله کشی در منبرهای یک طرفه مجازی؛

آقای جهانگیری! چرا در پستوها؟

پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 762503
در حال حاضر فضای مجازی بهترین وسیله برای فریب افکارعمومی، تحریف حقایق، هراس افکنی و ضریب دادن به اخبار و گزاره های نادرست است. در واقع با کمک این فضا وضعیت به گونه ای بر مردم مشتبه می شود که حرف حق در میان هزاران حرف باطل گم شده و پیدا کردن آن سخت می شود. از همین رو اساساً یکی از راه های تکراری که جریان غربگرا برای فریب دادن افکار عمومی توجه ویژه ای به آن دارد، استفاده از فضای مجازی است.
آقای جهانگیری! چرا در پستوها؟
گروه سیاسی جهان نيوز: در ادامه گپ پارتی‌های دولتی‌ها(!) اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، اخیرا با حضور در شبکه اجتماعی  خارجی کلاب هاوس به تشریح اقدامات دولت پرداخت!

فارغ از اینکه در این گفتگو بعضاً سخنانی گفته شده است که بطلان آن اظهر من الشمس است اما به چند نکته حاشیه ای باید اشاره کنیم:

1. در این گفتگو جهانگیری به مسائلی اشاره می کند که مربوط به چند سال پیش است و افکار عمومی به شدت درگیر آن بوده و در شداید و سختی ها مدام درباره آنها سؤال پرسیده و اعتراض می کردند. سؤال و شبهه اینجاست که چرا این نوع سخنان، آن هم در ایام نزدیک انتخابات؟
 
2. یادمان نرفته است که جهانگیری به عنوان کاندیدای پوششی و یار کمکی روحانی در سال 96، مردم را از لولو های موهوم ترساند و وعده های محیرالعقول و سرخرمن به مردم داد. ظاهراً به جای توبه و مهیا کردن شرایط برای بازنشستگی خود و سایر همکاران همیشه در صحنه! فیل او دوباره یاد هندوستان کرده و ظاهر سخنان او نشان می دهد که خیلی هم بدش نمی آید که دوباره وارد انتخابات شود و مردم را از لولو بترساند؟ بخشی از گفتگو او هم خالی از این نوع سخنان نبود.
 
3. به طور کلی در حال حاضر فضای مجازی بی در و پیکر بهترین وسیله برای فریب افکار عمومی، تحریف حقایق، هراس افکنی و ضریب دادن به اخبار و گزاره های نادرست است. در واقع با کمک این فضا وضعیت به گونه ای بر مردم مشتبه می شود که حرف حق در میان هزاران حرف باطل گم شده و پیدا کردن آن سخت می شود. از همین رو اساساً یکی از راه های تکراری که جریان غربگرا برای  فریب دادن افکار عمومی توجه ویژه ای به آن دارد، استفاده از فضای مجازی است.

بنابراین، اینکه برخی دولتی ها رو به سمت فضای مجازی و مخصوصاً شبکه های اجتماعی خارجی می آورند، بی ارتباط با این موضوعات نیست. زیرا به خلاف آنچه که از فضای مجازی در ذهن داریم، گاهی اوقات فضای مجازی تبدیل به بلندگوی یک طرفه و فرار از پاسخگویی در برابر ده ها میلیون مطالبه گر است.
 
4. دولتی ها در ظاهر ادعا می کنند که طرفدار شفافیت هستند. این بسیار مغتنم است اما سخن اصلی اینجاست که این شفافیت باید درکجا اتفاق بیفتد؟ در پستوها و روم های کلاب هاوس یا در معرض دید تمام مردم کشور؟
 
جهان نيوز پیش تر در گزارشی با عنوان «پناه دولتی‌ها به کلاب هاوس برای فرار از گفتگوهای چالشی و مخاطب میلیونی» این سؤال را مطرح کرد که چرا برخی از دولتمردان، به جای حضور در برنامه های زنده و البته چالشی صدا و سیما که تمام کشور آن را مشاهده می کنند به دنبال سوراخ موش و محیط هایی که فرار از پاسخگویی در آن راحت تر است می گردند؟

و همانجا هم پیشنهاد داد که در این راستا برنامه ویژه ای مختص به دولت و عملکرد آن در این سال ها در نظر گرفته شود و در آن برنامه، کارشناسان جناح های مختلف و عموم مردم نیز حضور داشته باشند. ضمن اینکه همزمان از طریق فضای مجازی نیز برخی مخاطبان تلویزیونی می توانند سؤال های خود را به مجری برنامه برسانند. مدت زمان آن هم محدود نباشد!
 
برای معاون اول دولت و امثال او بهترین جا برای دفاع از عملکرد و بیان نظرات، حضور در این برنامه هاست. زیرا اگر جواب قانع کننده ای وجود داشته باشد، هم نخبگان و کارشناسان و هم مردم عادی در جریان آن قرار می گیرند. اما ظاهراً گفتگوهای چالشی برای دولتی ها گران تمام می شود!
 
البته در پایان به این نکته مهم هم باید اشاره کنیم که دولت و دولتمردان در هرکشوری باید حس اعتماد به نفس و خودباوری را به اعضای جامعه منتقل کنند و همیشه خودشان باید در خط مقدم حمایت از محصولات داخلی باشند تا رشد و شکوفایی در همه عرصه ها رقم بخورد.

با این حال، خیلی جای تعجب است که با وجود راه اندازی سرویس گفتگوی صوتی گروهی در یکی از پیامرسان های داخلی، دولتی ها باز هم از شبکه های اجتماعی خارجی که اتفاقاً هنوز در کشور پا نگرفته برای ارتباط با مردم در داخل کشور استفاده می کنند.

این عده بعد از نزدیک به هشت سال فعالیت در بالاترین سطح اجرایی کشور، چنین موضوعات پیش پا افتاده ای را هم به خوبی درک نکرده اند و برای یک شبکه اجتماعی خارجی رپرتاژ می روند. یعنی از این مجمل، حدیث مفصل بخوان که زهی خیال باطل است که مسائل بزرگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور به دست امثال آنان حل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برادران هم اگر خرفی دارن در فضای مجازی حوابشونو بدن اینکه ترس نداره
Iran, Islamic Republic of
......
خخ
Iran, Islamic Republic of
چرا مناظره زنده تلویزیونی برگزار نمی کنند ؟!
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما برگزار کنه اگه توانشو داره
Iran, Islamic Republic of
رودررو که حرفی ندارن.....!!!!
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار کلاب هاوس اینطور نیست که هرکی هروقت بخواد و هرچقدر که بخواد حرف بزنه.
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
مردم یادشان باشد درختی که 8 سال ثمر نداد هرگز ثمر نخواهد داد.
United Arab Emirates
چرا ایشون انتخابات به انتخابات فعال میشه؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
برادران فعال میشن موقع انتخابات؟
Iran, Islamic Republic of
ایشون که می گفت توان عوض کردن منشی اش رو نداره؟!!!.
Iran, Islamic Republic of
خودشو نگران نکن برادر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اقای جهانگیری .. . فقط برو . وعده ما باشما در روز قیامت .
Iran, Islamic Republic of
....
مرد میدان
Iran, Islamic Republic of
آقا تشریف بیارید مناظره یک تنه .