کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رجایی، مشاور سابق هاشمی رفسنجانی:

اگر مذاکرات وین نتیجه بدهد، دستاورد انتخاباتی خوبی برای اصلاح طلبان است/ ظریف سردار بی‌شکست است!/ ولایتی در سال ۹۲ به اصلاح طلبان پاس گل داد

15 ارديبهشت 1400 ساعت 10:46

اصلاح‌طلبان نه تنها باید بر روی ظریف اجماع کنند بلکه باید کمپین‌های مردمی راه بیفتد و از ظریف بخواهند در صحنه بماند.


گروه سیاسی جهان نیوز: غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، مشاور سابق هاشمی رفسنجانی و البته صاحب نظریات شاذ در تازه ترین گفتگوی خود مدعی شده است: «فایل صوتی بر روی نگاه اصلاح‌طلبان به ظریف تاثیری نخواهد داشت و ایشان در پروسه درازمدت تاریخی محبوب‌تر و نقش و عیارش در نزد مردم قیمتی‌تر شد». وی همچنین ظریف را سردار بی شکست معرفی کرده است!

جهان نیوز چند روز پیش گزارشی از استقبال اصلاح طلبان از اظهارات منتشر شده ظریف در فایل صوتی مشهور منتشر کرد.

رجایی همچنین نتیجه احتمالی مذاکرات وین را دستاورد انتخاباتی خوبی برای اصلاح طلبان توصیف کرده است. این موضوع بارها توسط کارشناسان مطرح شده است که علیرغم ادعای برخی مسئولان، مذاکرات وین پیشرفت خاصی نداشته و جنبه انتخاباتی آن پررنگ است.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات رجایی را در ادامه خواهید خواند:

*اصلاح‌طلبان باخت‌شان به این راحتی نیست به دلیل اینکه اگر چهره‌های اصلی آنها تایید صلاحیت شده، در مناظرات قوی ظاهر شوند و به خصوص مذاکرات وین نتیجه دهد و این توافق و لغو تحریم‌ها در این دولت اتفاق بیفتد و دولت روحانی این پاس گل را به اصلاح‌طلبان بدهد به نظرم آورده خوبی برای اصلاح‌طلبان خواهد بود.

*ما باید منتظر مناظرات باشیم، چراکه در مناظرات دوره‌های قبل دیدیم که مثلا آقای ولایتی در بحثی که با آقای جلیلی داشت چه پاس گلی به اصلاح‌طلبان داد، برخوردی که آقای روحانی با آقای قالیباف در مناظرات سال 92 داشت نیز از دیگر اتفاقات مناظرات بود که به نفع روحانی تمام شد.

*به نظر من آقای ظریف سردار بی‌شکست و انسان صادقی است. البته به نظر من آقای ظریف باید خویشتنداری و خود نگهداری‌اش در عکس‌العمل‌ها بیشتر باشد. از ایشان که سال‌‌های متمادی دیپلمات برجسته‌ای است توقع تحمل بیشتری می‌رود که هیجانی و احساسی نشود و به نظر من از این جهت به آقای ظریف نقد وارد است. البته هر کسی هم باشد تحملش تمام می‌شود که در زمان مذاکره وی را تخریب کنند و خودش و تیمش را متهم به جاسوسی کنند که همه اینها بازی در زمین دشمن است. 

درباره «غلامعلی رجایی» بیشتر بخوانید:
شهید بهشتی می‌گفت در قبال «رجوی» اشتباه کردیم
سقوط دلار از سقوط خرمشهر مهم‌تر است
اگر امام امروز بود، روش آیت‌الله هاشمی را قبول داشتند

منتقدین هاشمی نفوذی انگلیس هستند
رد صلاحیت علی مطهری مانع از الگو شدن ایران می‌شود
امام حسین(ع) مایل بود با یزید مذاکره کند!

کسانی که به خاطر اختلاف سلیقه زندانی شده‌اند آزاد شوند
هاشمی اجر زحماتش را در آن دنیا خواهد دید

*به نظر من این فایل صوتی بر روی نگاه اصلاح‌طلبان به ظریف تاثیری نخواهد داشت و ایشان در پروسه درازمدت تاریخی محبوب‌تر و نقش و عیارش در نزد مردم قیمتی‌تر شد.

*من معتقدم که اصلاح‌طلبان نه تنها باید بر روی ظریف اجماع کنند بلکه باید کمپین‌های مردمی راه بیفتد و از ظریف بخواهند در صحنه بماند، چراکه وی تجربه دارد و مورد تایید رهبری است، اما با گذاشتن معاونین قوی می‌تواند با اعتبار  نفوذی که دارد این قضیه را به پیش ببرد.


کد مطلب: 762392

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/762392/اگر-مذاکرات-وین-نتیجه-بدهد-دستاورد-انتخاباتی-خوبی-اصلاح-طلبان-ظریف-سردار-بی-شکست-ولایتی-سال-۹۲-پاس-گل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com